AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Jeg pleier å ha vondt i korsryggen, men der hjelper bevegelse og tøying. Nen i det siste har jeg hatt vondt på høyre side på ryggen. Mistenker altfor hard madrass etter at jeg kjøpte ny seng. Jeg liker hard madrass, men denne var altfor hard. I går kjøpte jeg ny overmadrass, og det var mye mer behagelig å ligge på denne. Men da jeg våknet i morges hadde jeg vondt på venstre side. Skjønner det ikke, madrassen føltes bra. Håper det bare er pga ny madrass, og at det går seg til. Men rart jeg skulle kjenne det så godt. Noen med erfaring? Anonymkode: 4bbb2...847
AnonymBruker Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Kan være en låsning et sted (eller flere). Ville tatt en tur til kiropraktor. Anonymkode: e63af...713
AnonymBruker Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli Madrassen din er nok fin, men hvis du pleier å ha vondt i ryggen er sannsynligvis kjernemuskulaturen din svak og du bør trene den. Svak kjernemuskulatur vil veldig ofte være grunnen til ryggsmerter. Du behøver ikke holde på i timesvis hver dag, noen få øvelser og 5-10 minutter vil være mer enn nok. Ta en time hos fysioterapeut, så lærer du å gjøre øvelsene ordentlig. Jo eldre du blir, jo viktigere blir kjernemuskulaturen din for å holde deg smertefri. Det er en investering i din helse som du vil nyte godt av resten av livet. Anonymkode: c2d3e...177 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli Jeg har vært til kuropraktor nå og da tidligere. De knekker opp ryggen, men merker ingen forskjell på det. Er veldig anspent i muskulatur i hele kroppen. Bare rart jeg skule få vondt i ryggen på den siden når jeg fikk bedre madrass. Bruker forresten å trene indre magemuskler, men kunne sikkert gjort det litt mer. Anonymkode: 4bbb2...847
AnonymBruker Skrevet 1. juli #5 Skrevet 1. juli Det kan ta tid å tilvennes ny madrass, minst 30 dager. Men det kan selvsagt være at madrassen er feil, for hard madrass gjør at du ikke synker nedi og får riktig støtte. I tillegg er hodeputen viktig, jeg må ha høyere pute jo fastere madrassen blir. En madrass er ikke bedre hvis den ikke passer din kropp. Hvilken madrass/overmrass kjøpte du? Anonymkode: 0adef...eca
AnonymBruker Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg pleier å ha vondt i korsryggen, men der hjelper bevegelse og tøying. Nen i det siste har jeg hatt vondt på høyre side på ryggen. Mistenker altfor hard madrass etter at jeg kjøpte ny seng. Jeg liker hard madrass, men denne var altfor hard. I går kjøpte jeg ny overmadrass, og det var mye mer behagelig å ligge på denne. Men da jeg våknet i morges hadde jeg vondt på venstre side. Skjønner det ikke, madrassen føltes bra. Håper det bare er pga ny madrass, og at det går seg til. Men rart jeg skulle kjenne det så godt. Noen med erfaring? Anonymkode: 4bbb2...847 Endringer merkes i kroppen. Du må gi det tid, forutsatt at du ikke har andre plager. Tenker her om det ikke gir seg etter en natt eller tre til, at du utelukker urinveisinfeksjon. De fleste får vondter når sengen endres. Du har vel og løftet litt, på overmadrassen og kan ha fått en strekk i muskulaturen? Anonymkode: dad1d...afe
AnonymBruker Skrevet 1. juli #7 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært til kuropraktor nå og da tidligere. De knekker opp ryggen, men merker ingen forskjell på det. Er veldig anspent i muskulatur i hele kroppen. Bare rart jeg skule få vondt i ryggen på den siden når jeg fikk bedre madrass. Bruker forresten å trene indre magemuskler, men kunne sikkert gjort det litt mer. Anonymkode: 4bbb2...847 Nei, det er ikke rart. Hvis muskulaturen din er svak (i og med at du ofte har korsryggsmerter så tror jeg det stemmer) så kan småting som madrassbytte vippe dette av pinnen og resultere i smerte. Det kan også være helt tilfeldig og ikke noe med madrassen å gjøre. Du skal ikke bare trene mage, men også rygg og side. Anonymkode: c2d3e...177
AnonymBruker Skrevet 1. juli #8 Skrevet 1. juli Altså… Jeg forstår deg så godt! 😅 Jeg bytta madrass én gang og våkna med en ny personlighet og skeiv nakke. Men la oss ta et lite øyeblikk for å sette ting i perspektiv: I Japan sover folk på en futon som er en slags sammenrullet dørmatte rett på gulvet – og de spretter opp som ninjaer i soloppgang. Her hjemme får vi kink i ryggen av å tenke på å binde skolissene. Kanskje det ikke er madrassen som er problemet. Kanskje det er kroppen vår som har gått til streik etter 30 år med memory foam, kontorstoler og bilseter formet som vuggende gravplasser for korsryggen? Men hey – godt tegn at du kjenner forskjell når du bytter underlag! Det betyr at kroppen reagerer. Kanskje det ikke er feil madrass, bare et nytt forhold som trenger litt tid til å bli kjent med hverandres behov. Gi det noen netter – og ha litt smertestillende og tålmodighet klar i mellomtiden 😄 (PS: Hvis du våkner i morgen og har vondt i hodet – vil du skylde på puta?) Anonymkode: 245f1...c3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå