Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trudde nylig vi var gravide selvom vi gikk på prevensjon. Dette førte til at vi bestemte oss for å slutte med prevensjon, og i steden ta det som det kommer. Da vi begge ønsket barn med hverandre. Oppdaget til min store overraskelse at kjæresten har startet med p-piller igjen. 

Det skal sies at vi ikke har vært kjærester så lenge, men føler meg litt avvist, siden hun ikke har tatt dette opp med meg. Heilt greit å vente litt til, mens synst det er rart og sårt siden vi har hatt en åpen dialog rundt dette tidligere. Tanker rundt dette?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon. Skal dere ha barn sammen er kommunikasjon alfa og omega. Snakk sammen. 

Anonymkode: 10080...b6f

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jo en fordel om dere har vært ilag en stund, men ja ikke greit om dere prøvde å bli gravide. Vil hun ikke bli gravid så får hun si det rett ut i stede for å late som

Anonymkode: 48dce...30a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit å unnlate å kommunisere med sin partner om slikt.

Hva sa hun da dere snaklet om det etterpå?

Anonymkode: be2dc...5a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe dere bør prate om. Vil si det er dårlig å si en ønsker barn, for så å ombestemme seg.

Anonymkode: 694e4...f84

AnonymBruker
Skrevet

Dere er alt for umodne til å bli gode foreldre. For guds skyld, fortsett med prevensjon!

Anonymkode: 4006c...5c6

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor gamle e dere? Har du snakket med henne?

AnonymBruker
Skrevet

Helt uakseptabelt. Jeg sier selvfølgelig ikke at det er noe galt i å ombestemme seg, og det kan godt hende det er fornuftig nok også, men noe sånt må man selvfølgelig si til partneren sin. Massivt tillitsbrudd å la deg leve i den villfarelse at dere nå prøver å få barn, og jeg skjønner veldig godt at du reagerer og opplever dette som sårt.

Anonymkode: 3bdc5...3a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit å holde fra partner, men det sier jo veldig mye om hvor nære dere egentlig er for å burde i det hele tatt prøve på slikt. Om hun ikke føler hun kan kommunisere noe sånt til deg og det er et ganske nytt forhold. 

Anonymkode: 9a2df...d4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mulig at hun har lyst barn selv men tanken er skummelt med ha ansvar for liten- jeg gjordet  samme men ikke mere i to uker for jeg var helt klar men nå er vi ikke sammen så nå tenker jeg kanskje jeg hadde en mage følelse sa nei til å bli gravid …

Anonymkode: 70a46...c77

• Liker 1
Skrevet
student2011 skrev (4 timer siden):

Trudde nylig vi var gravide selvom vi gikk på prevensjon. Dette førte til at vi bestemte oss for å slutte med prevensjon, og i steden ta det som det kommer. Da vi begge ønsket barn med hverandre. Oppdaget til min store overraskelse at kjæresten har startet med p-piller igjen. 

Det skal sies at vi ikke har vært kjærester så lenge, men føler meg litt avvist, siden hun ikke har tatt dette opp med meg. Heilt greit å vente litt til, mens synst det er rart og sårt siden vi har hatt en åpen dialog rundt dette tidligere. Tanker rundt dette?

Hvorfor skal dere prøve på barn når dere verken bor sammen eller er gift? Jeg forstår henne veldig godt - ikke alle kvinner gidder å planlegge alenemortilværelsen. Har dere snakket om når dere skal flytte sammen og/eller gifte dere? Ikke det? Forplikt deg først, for så å prøve på barn. Alt annet er ikke fornuftig.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt uakseptabelt. Jeg sier selvfølgelig ikke at det er noe galt i å ombestemme seg, og det kan godt hende det er fornuftig nok også, men noe sånt må man selvfølgelig si til partneren sin. Massivt tillitsbrudd å la deg leve i den villfarelse at dere nå prøver å få barn, og jeg skjønner veldig godt at du reagerer og opplever dette som sårt.

Men det er ikke et tillitsbrudd at han ikke gidder å forplikte seg til henne? OK ...

AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal dere prøve på barn når dere verken bor sammen eller er gift? Jeg forstår henne veldig godt - ikke alle kvinner gidder å planlegge alenemortilværelsen. Har dere snakket om når dere skal flytte sammen og/eller gifte dere? Ikke det? Forplikt deg først, for så å prøve på barn. Alt annet er ikke fornuftig.

Hvor leser du at de ikke bor sammen? Man kan da fint kalle samboeren sin for kjæreste.

Anonymkode: 97a92...392

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor leser du at de ikke bor sammen? Man kan da fint kalle samboeren sin for kjæreste.

Anonymkode: 97a92...392

De har ikke vært sammen lenge, og han kaller henne kjæresten. Jeg går ut fra det som står, ikke hvilken mening et ord kan ha i noen sjeldne tilfeller.

Skrevet
Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

De har ikke vært sammen lenge, og han kaller henne kjæresten. Jeg går ut fra det som står, ikke hvilken mening et ord kan ha i noen sjeldne tilfeller.

Hei, vi har vært sammen relativt kort, kjærester i ca 7mnd. Bor sammen no, er i fasen med å selge egne boliger for å kjøpe en felles..

• Liker 1
Skrevet

:sovnet:

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke greit å unnlate å kommunisere med sin partner om slikt.

Hva sa hun da dere snaklet om det etterpå?

Anonymkode: be2dc...5a9

Oppdaget det i dag, etter hun har reist på jobb, ble litt paff. Men tenker dette er en samtale man tar Face to face, og ikkje over meldinger/telefon

Skrevet

Hva mener du egentlig med "oppdaget"? Har du sett henne ta dem, eller sett p piller i toalettveska hennes? For det trenger ikke bety at hun fortsatt bruker dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (10 minutter siden):

Men det er ikke et tillitsbrudd at han ikke gidder å forplikte seg til henne? OK ...

I alle dager.

Ingen har insinuert det, vi har ingen indikasjoner på at noen her ikke vil forplikte seg mer enn den andre, og den eneste lovnaden og forventningen vi har hørt noen uttrykke er den uttrykkelige enigheten om at man nå kuttet ut prevensjon. Jeg sa også at det godt kan hende at det er fornuftig å vente med barn, men det er åpenbart ikke til å komme unna at det er et stort tillitsbrudd å bløffe overfor partneren sin om prevensjon enten man gjør det den ene eller andre vei.

Det er det eneste jeg har sagt noen verdens ting om. Så får du kjempe mot de vindmøller du ønsker i egen fantasi, altså.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
student2011 skrev (5 timer siden):

Så dere er et lesbisk par som begge prøver å bli gravide med en eller flere fyrer, og nå vil hun bare ha ett barn istedenfor to siden hun har sluttet på pillen og ikke du?

(Neida, jeg er ikke dum, jeg ser "Mann" i profilen, men altså dette her "vi var gravide")... gaah.

Anonymkode: 96317...bd9

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...