Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

En «venn» av meg slet litt med økonomien og jeg var snill å lånte bort litt av feriepengene mine (5 sifret beløp) slik h#n fikk eu godkjent bilen sin osv, nå kom det meg for øret at bilen ikke har blitt fikset på og h#n har vært på tons of rock i stedet, det viser seg også at familie medlemmer har utestående mye hos denne personen, hva gjøre nå ???

Anonymkode: a75d8...151

Hvor lenge har du vært på KG? 
Hvor mange tråder lignende denne har det fortløpende vært i løpet av sein tid på KG.?

Og sågar du ikke klart å forstå at penger de låner man ikke bort, med mindre man har økonomi til å miste det bort,åtte beløpet? 
Haugevis av med folk som har lært den harde veien, å låne bort penger eller betale for andre det gjør man bare ikke. 

Du får finne en listig måte å få laget en skriftlig avtale på slik at du i det minste har et gjeldsbrev og kan drive inn pengene ved tvang om hen ikke betaler frivillig. Det siste skjer vel ikke? 

Anonymkode: 45098...a45

• Liker 1
Skrevet

Man låner uansett ikke bort så mye penger, maks noen hundrelapper.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri lånt penger til venner. 

Anonymkode: a14b7...851

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ville aldri lånt penger til venner. 

Anonymkode: a14b7...851

Ikke jeg heller

Skrevet

Du bør prate med han om det selvfølgelig, men pengene er nok tapt. Så er spørsmålet om det er et vennskap du vil beholde eller ikke hvor hardt du går etter pengene. Letteste er nok å akseptere, lære og bare avslutte kontakten med fyren. 

Skrevet

At folk får sove når de holder på slik, eier de ikke vilje til å gjøre opp for seg ???

AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn låner ikke penger av hverandre. I såfall bare av nære familiemedlemmer.

Jeg hadde heller valgt dyreste lån på kreditt enn å låne av mine venner.

Anonymkode: d3fee...4ca

Skrevet

Mest sannsynlig er pengene tapt. Men det er bare å legge bort all bluferdighet og mase, mase og atter mase. Kanskje han betaler tilbake for å slippe maset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går an å anmelde. Etterspør pengene direkte et par ganger, deretter informerer du han om hva du kommer til å gjøre. Forhåpentligvis er dette skremsel nok, hvis ikke gjennomfører du.

Anonymkode: c11cb...a11

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det går an å anmelde. Etterspør pengene direkte et par ganger, deretter informerer du han om hva du kommer til å gjøre. Forhåpentligvis er dette skremsel nok, hvis ikke gjennomfører du.

Anonymkode: c11cb...a11

Anmelde? Hva tenker du vedkommende skal anmeldes for da? Det er ikke riktig slik ting fungerer skjønner du...

Anonymkode: 607d0...9df

AnonymBruker
Skrevet

Ærlige folk med stabil økonomi trenger ikke å låne penger av familie, venner og bekjente. Sånne er notoriske til å bruke pengene på andre ting og ikke betale tilbake. Velkommen etter. Ta lærdom og ikke lån bort mer en du ønsker å gi dem

Anonymkode: 2768f...669

AnonymBruker
Skrevet

Trist at det er så mange her med dårlige erfaringer. Det kan jo hende det ordner seg. Jeg har alltid fått igjen penger jeg har lånt bort. Er det snakk om 10 000 eller 99 000? Det har jo litt å si....

Anonymkode: e6470...4f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...