Gå til innhold

Han bad om å få sove alene når jeg var for sliten for sex. Er det normalt?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne på 21. Har nettopp flyttet inn hos typen (mann 32) etter fem måneders dating. Vi var eksklusive hele veien og datet ikke flere samtidig, siden vi treftes gjennom jobben. Jeg falt pladask. Han har vært en skikkelig gentleman som har vært forståelsesfull og han har behandlet meg som ei prinsesse. Han eier hus med flere soverom og sto tidlig på for at jeg skulle flytte inn. Noe jeg gjorde da jeg synes han er min beste venn i tillegg til kjæreste og vi kan snakke sammen om alt.  Drømmemannen på alle vis. 

For to dager siden da vi skulle legge oss la han seg oppå meg og begynte å stryke meg i skrittet. Vi har hatt sex hver dag og kveld/natt etter at jeg flyttet inn, men den kvelden var jeg lei meg og sliten på grunn av en hektisk dag med problemer i familien, skilsmisseplaner og krangel mellom Mamma og Pappa osv. 

Jeg sa til typen at jeg var sliten og bare ville sove. Plutselig så jeg et surt ansikt og han reste seg opp og ble rett og slett rasende. Så sa han sint til meg med en tone som virket kommanderende: "Gå og legg deg i det andre rommet. La meg få fred for deg. Jeg vil sove alene". 

Jeg gjorde det. Gikk og la meg i naborommet, men fikk ikke sove. Lå og gråt i to hele timer alene i senga i mørket. 

Neste dag var han gretten og ønsket meg ikke god morgen. Sa ingenting til meg gjennom hele frokosten. Så gikk han og satte seg på dataen og begynte å spille. Han oppførte seg som om jeg ikke eksisterte. Jeg klarte ikke det. Det gjorde utrolig vondt. 

Noen timer senere, etter flere timers gråt, gikk jeg bort til ham og spurte om han ville ha sex. Jeg ville egentlig ikke, men ønsker ikke å se ham sur. Han ble plutselig smørblid, løftet meg opp og begynte å behandle meg som en prinsesse igjen. Vi hadde sex og etter det dro vi ut og jogget og spaserte en tur. 

Han stoppet opp, ganske alvorlig og klemmet intimt rundt meg og fortalte meg at han behøver sex fra meg. Han klarer seg ikke uten. Han begynte å snakke om mannlig seksualitet, hvordan menn blir ville hvis de ikke får sex og hvor tom han føler sex innvendig i sjelen når han ikke får sex fra meg. 

Er dette normalt? Jeg elsker denne mannen og vil at han skal være glad. 

Anonymkode: 6b3ab...c78

• Liker 2
  • Hjerte 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet, det er tusenvis av røde flagg. Enig med hun over at her er det bare å ta beina fatt dessverre!

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Aldersforskjellen er et rødt flagg i seg selv.

Anonymkode: a9c2c...aef

• Liker 21
  • Nyttig 21
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er IKKE normalt. Kom deg vekk fra denne drittsekken. 

Mannen min ville aldri hatt sex med meg om jeg ikke ville, han sier ok, så holder han rundt meg i stedet, mens han kysser meg i nakken (som i nattakyss)…

Anonymkode: 438c9...07d

• Liker 18
  • Hjerte 5
  • Nyttig 24
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. 

Hva med hva du har behov for da? Hva med kvinnelig seksualitet? Betyr ikke det noe? 

Du burde flytter ut istedet for å tilby han belønning for drittoppførsel. Nå har han satt standarden, bare sånn at du vet det. Det er dette han forventer av deg, alltid. Uavhengig av din dagsform, dine behov, ønsker og følelser. 

Du bør sette standarden for deg selv - flytt ut! Det er absolutt ikke normalt slik han behandler deg. 

Anonymkode: 2ef10...4e7

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
AnonymBruker
Skrevet

Aldersforskjellen er megarødt flagg.

Første gang du sier nei til sex så blir han helt i fra seg og nærmest jager deg på et annet rom.

Så blir du liggende å gråte i timesvis på grunn av denne umodne ekle mannen som utnytter ei jente som såvidt er gammal nok til å drikke sprit.

Dette er ikke kjærlighet, han er god i senga og du vet ikke bedre, Been there done that. Gå videre.

Anonymkode: de977...b64

• Liker 24
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst vil jeg si til deg som er så ung, at du bestemmer over egen kropp. Du har lov til å ikke ønske sex, selv om han vil. Og han skal ikke bli sur for det! Det er veldig dårlig av ham.

Og så vil jeg si til deg at det ikke er klokt å føle at det er din jobb å blidgjøre ham med å la ham få sex når du ikke vil. Han har ansvar for sine følelser og humør, ikke du. Han får bare være sur. Det er han som skal ta initiativ til å reparere når han oppførte seg dårlig.

Han prøvde i samtalen å legge på deg at dere må ha sex for å holde ham blid. Det er ikke greit. 

Jeg ville dratt til foreldre eller venninne et par dager. Her må du bare få banket inn noen grenser om dere skal fortsette å være sammen. Han må respektere deg.

Anonymkode: ab70f...966

• Liker 15
  • Nyttig 13
Skrevet

Løøøøøp, jente!!!

• Liker 11
  • Nyttig 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er kvinne på 21. Har nettopp flyttet inn hos typen (mann 32) etter fem måneders dating. Vi var eksklusive hele veien og datet ikke flere samtidig, siden vi treftes gjennom jobben. Jeg falt pladask. Han har vært en skikkelig gentleman som har vært forståelsesfull og han har behandlet meg som ei prinsesse. Han eier hus med flere soverom og sto tidlig på for at jeg skulle flytte inn. Noe jeg gjorde da jeg synes han er min beste venn i tillegg til kjæreste og vi kan snakke sammen om alt.  Drømmemannen på alle vis. 

For to dager siden da vi skulle legge oss la han seg oppå meg og begynte å stryke meg i skrittet. Vi har hatt sex hver dag og kveld/natt etter at jeg flyttet inn, men den kvelden var jeg lei meg og sliten på grunn av en hektisk dag med problemer i familien, skilsmisseplaner og krangel mellom Mamma og Pappa osv. 

Jeg sa til typen at jeg var sliten og bare ville sove. Plutselig så jeg et surt ansikt og han reste seg opp og ble rett og slett rasende. Så sa han sint til meg med en tone som virket kommanderende: "Gå og legg deg i det andre rommet. La meg få fred for deg. Jeg vil sove alene". 

Jeg gjorde det. Gikk og la meg i naborommet, men fikk ikke sove. Lå og gråt i to hele timer alene i senga i mørket. 

Neste dag var han gretten og ønsket meg ikke god morgen. Sa ingenting til meg gjennom hele frokosten. Så gikk han og satte seg på dataen og begynte å spille. Han oppførte seg som om jeg ikke eksisterte. Jeg klarte ikke det. Det gjorde utrolig vondt. 

Noen timer senere, etter flere timers gråt, gikk jeg bort til ham og spurte om han ville ha sex. Jeg ville egentlig ikke, men ønsker ikke å se ham sur. Han ble plutselig smørblid, løftet meg opp og begynte å behandle meg som en prinsesse igjen. Vi hadde sex og etter det dro vi ut og jogget og spaserte en tur. 

Han stoppet opp, ganske alvorlig og klemmet intimt rundt meg og fortalte meg at han behøver sex fra meg. Han klarer seg ikke uten. Han begynte å snakke om mannlig seksualitet, hvordan menn blir ville hvis de ikke får sex og hvor tom han føler sex innvendig i sjelen når han ikke får sex fra meg. 

Er dette normalt? Jeg elsker denne mannen og vil at han skal være glad. 

Anonymkode: 6b3ab...c78

Dette er langt ifra normalt, ikke gå løp 

• Liker 13
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trykket ❤ på innlegget ditt fordi det trenger du.

Mannen er sexavhenging og kommer til å kreve sex fra deg, uansett om du ønsker det eller ei.

Han kommer til å være utro eller gå fra deg, hvis han ikke ALLTID får viljen sin.

Jeg var sammen med en slik mann i mange år, og han var fantastisk mot meg helt til jeg ikke orket sex flere ganger daglig eller én gang daglig, og hvis jeg sa nei til sex en dag ble han snurt og noen ganger sint.

Han var utro flere ganger når jeg ikke var i nærheten fordi han trengte bekreftelse på at han var kjekk og tiltrekkende, og sex fordi han var kåt og trengte å tømme seg.

Anonymkode: 62233...6b2

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Det du opplevde med ham nå, Ts, det er bare begynnelsen på det som kommer til å utvikle seg til et psykisk voldelig forhold som kommer til å skade deg for livet hvis du blir i dette forholdet. Det er også stor fare for at du vil bli utsatt for fysisk og seksuell vold i tillegg. 

Denne mannen følger flere klassiske narsissistiske/psykopatiske fremgangsmåter.

Først bruker han såkalt love-bombing for å hekte deg, for å få deg til å tro at du elsker den han later som om han er. Den mannen som han til nå har latt som om han var, det var bare en rolle han spilte for å hekte deg og få deg til å tro at du elsker "rollefiguren" han har spilt når han har lovebombet deg. Han måtte være falsk med deg, late som om han var en fantastisk mann, fordi om han hadde vist deg hvem han egentlig er så ville du aldri blitt sammen med ham, og aldri flyttet sammen med ham!

Denne mannen er ekstra farlig, fordi han går raskt frem og eskalerer ting. Han presset veldig på at du skulle flytte inn til ham, det var også en måte han skulle få kontroll på deg på. Du skulle føle takknemlighet, han fikk kontroll over deg. Du har akkurat flyttet inn til ham, og han har allerede blitt psykisk voldelig mot deg, han har manipulert deg voldsomt med å bli indirekte truende, han avviste deg for å manipulere og såre deg, og han ignorerte deg dagen etter i så stor grad at du - mot din vilje! - ba ham om å ha sex. Og vips så gikk han inn i lærer-rollen, han skulle "lære" deg om mannlig seksualitet - og det han faktisk gjorde var å lære deg hvordan voldelige menn forholder seg til sex, de manipulerer sine kvinner til å ha ufrivillig sex med dem, få kvinnene til å føle at det er de som har gjort feil og så ber om sex, slik at han kan bruke det for å psyke deg ned senere ved å si "du ba om det selv". Videre var det at du etter hans manipulering/trusler dagen etter spurte om sex som å slå på en knapp hos ham, han ble plutselig smørblid. Han ble ikke smørblid fordi han da "fikk" sex, Ts! Han ble smørblid fordi han innså at han har greid å trykke deg ned, manipulere deg til å be om sex selv om du ikke ville det, selv om det var han som skyldte deg en oppriktig unnskyldning. Og fordi han visste at han da hadde vunnet en viktig seier på sin vei til å bryte deg ned, så fortsatte han manipuleringen med å "forklare" og lære deg om "mannlig seksualitet". 

Det han beskriver til deg, det har ikke noe med sunn og god mannlig seksualitet å gjøre, Ts!

Det har alt å gjøre med usunn, skadelig og voldelig mannlig seksualitet! Mannlig seksualitet som går på å skade og bryte ned kvinner... deg.

Videre spiller han på din forfengelighet og din omsorgsfulle side, og bedyrer at han føler seg "tom innvendig i sjelen" hvis han ikke får ha sex med deg. Og det er neste skritt i hans manipulering og nedpsyking av deg - du skal føle det er din skyld hvis han ikke føler seg bra, han vil at du skal ha skyldfølelse for at du ikke vil ha sex. Og med det viser han at han ikke tar noe som helst ansvar for egne følelser, og at han har null interesse av dine følelser og dine behov.

Når han behandler deg som "en prinsesse", når han har fått viljen sin og har manipulert deg til å ha sex med ham mot din vilje, så er også det grov manipulering av deg. For når han plutselig snur om og behandler deg som en "prinsesse", så gir han deg håp, håp om at den psykiske volden og manipuleringen han har utøvd mot deg ikke egentlig er ham, ikke egentlig var så alvorlig. Du skal glemme hva han gjorde mot deg, og du skal ha håp om at dette likevel blir bra. Men gjør du det, så har du bestått den viktigste testen og han vil - det er ingen tvil om det! - bli verre. Han vil veksle mellom å behandle deg (falskt) veldig bra slik at du skal tåle at han i neste stund manipulerer, psyker deg ned og kontrollerer deg, så får han deg til å gjøre som han vil (ikke som du vil) og så blir han smørblid igjen og spiller "god kjæreste" som igjen bare skal hekte deg enda mer og gi deg et falskt håp om at den han lot som om han var før dere flyttet sammen er den han egentlig er. Men den "gode kjæresten", han finnes ikke.

Du bor sammen med en alvorlig psykisk voldelig mann, som viser så mange "røde flagg" at du må komme deg ut av dette forholdet så fort som overhodet mulig!!!

Han er ikke drømmemannen, han er ikke en gentleman! Han er en mann som viser alle tegn på å være en dreven voldelig mann, en mann som bare spiller drømmemannen og gentleman for å lovebombe sitt siste offer! I virkeligheten vil han være - er han - ditt verste mareritt.

Han er dreven, svært dreven i det han gjør og måten han gjør det på! Han har manipulert deg som er så mye yngre, han har gjort det med deg som er kollega - alt for å få deg til å føle at du umulig kan slå opp med ham. Han har presset dette samboerskapet raskt frem for at det skal være enda vanskeligere for deg å komme deg unna ham, fordi du skal føle det ille pga. jobben også. Dette er ikke tilfeldig, det er slik narsissistiske psykopater planlegger sin taktikk når de har sett seg ut et nytt offer!

Kjære deg, du er så ung, du fortjener så uendelig mye mer enn denne mannen. Han er ikke og vil heller aldri bli drømmemannen, tvert om, han vil bli ditt verste mareritt, selv om du ikke ønsker å tro det nå.

Jeg håper du tar en telefon til nærmeste Krisesenter og ber om å få snakke med noen der, for de har erfaring med å hjelpe kvinner ut av slike forhold som du nå dessverre er i. 

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Vær så snill, ring nærmeste Krisesenter så fort som mulig. Og snakk med legen din om hvordan forholdet er, for dette er alvorlig!

❤️ 

Anonymkode: 1fe8e...eee

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 29
AnonymBruker
Skrevet

Dere er så unge at her kan du prøve deg på en belæring før du gir opp. Gjør deg selv litt bestemt, si at dere må ha en alvorlig prat NÅ. Si at det er uakseptabelt å presse deg til sex. Sex skal komme når dere BEGGE vil det. Han kan tilfredsstille seg selv ellers. Du vil aldri mer akseptere en sur tone når du sier neitakk til sex. En gang til og det er slutt på dagen. Når du er lei deg SKAL han som mann trøste deg. Det er sånn det er å være i forhold. Man skal hjelpe hverandre, ta seg av hverandre og gjøre den andre godt. Og her må du antagelig forklare litt mer inngående hvordan du ønsker at en kjæreste skal være. 
Han feilet så ekstremt, men du kan gi ham én sjanse til, hvis du ønsker det selv. Men dette er at alvorlig tegn og det er faktisk innenfor psykisk vold. Så ta det veldig seriøst. 

Anonymkode: e2bf7...c4a

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

11 år aldersforskjell er i seg selv ikke så ille hvis begge er voksne.  Noe du er,  men du er såpass ung enda og burde ikke være med menn i 30 årene. Du har mange år enda du kan utvikle deg på. Du trenger selv å finne deg selv. 

Han du er med nå har mange røde flagg. Sånn behandler man ikke en man er glad i. Skjønner det er lettere sagt enn gjort,  men kvitt deg med han. Det blir ikke bedre, men verre. Snakk med venner og familie. Han høres ut som en ordentlig drittmann.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dere er så unge at her kan du prøve deg på en belæring før du gir opp. Gjør deg selv litt bestemt, si at dere må ha en alvorlig prat NÅ. Si at det er uakseptabelt å presse deg til sex. Sex skal komme når dere BEGGE vil det. Han kan tilfredsstille seg selv ellers. Du vil aldri mer akseptere en sur tone når du sier neitakk til sex. En gang til og det er slutt på dagen. Når du er lei deg SKAL han som mann trøste deg. Det er sånn det er å være i forhold. Man skal hjelpe hverandre, ta seg av hverandre og gjøre den andre godt. Og her må du antagelig forklare litt mer inngående hvordan du ønsker at en kjæreste skal være. 
Han feilet så ekstremt, men du kan gi ham én sjanse til, hvis du ønsker det selv. Men dette er at alvorlig tegn og det er faktisk innenfor psykisk vold. Så ta det veldig seriøst. 

Han er ikke så ung, og har nok funnet seg en veldig ung kvinne av akkurat den årsaken som fremgår her i tråden. For å ha makt, dominans og å kunne manipulere. 

• Liker 17
  • Nyttig 25
Skrevet
Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Han er ikke så ung, og har nok funnet seg en veldig ung kvinne av akkurat den årsaken som fremgår her i tråden. For å ha makt, dominans og å kunne manipulere. 

30 er et godt voksent menneske. Mye eldre enn 20 åringer.  30 er ungt ja, men ikke så ungt nei.  Enig der. De bør jo være modne i den alderen der, selv om mange ikke er det.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (5 minutter siden):

30 er et godt voksent menneske. Mye eldre enn 20 åringer.  30 er ungt ja, men ikke så ungt nei.  Enig der. De bør jo være modne i den alderen der, selv om mange ikke er det.

Ja, jeg ble selv sammen med mann som var 13 år eldre da jeg var 22 år. Forholdet endte med at han voldtok meg da jeg ikke var snill og føyelig lengre. Sier ikke at absolutt alle menn som er med betydelig yngre kvinner er slik, men det er så mange røde flagg i det ts forteller at dette er nok den typen som velger svært ung kvinne for å ha overtak på henne. Ts har gått rett på også, og tråkker allerede på seg selv for å ta ansvar for hans ugreihet, så han ikke skal være sur. 

Det jeg har beskyldt meg selv mye for etter mitt forhold da jeg var så ung var akkurat at jeg valgte å overse tegnene på at han ikke respekterte meg seksuelt sett. Sa jeg nei maste han til jeg ga etter.

Menn som ikke respekterer et nei viser tendenser man som kvinne absolutt ikke bør avfeie eller unnskylde. Da tråkker de allerede over grensa. De viser voldtektstendenser, så da det også ble fullbyrdet voldtekt var det egentlig bare et ørlite skritt videre over grensa jeg burde ha skjønt at han blåste i. Han hadde jo, som typen til ts, allerede vist at han ikke tålte å få nei. Dette førte til stor selvbebreidelse, i tillegg til å måtte takle selve traumet ved å bli voldtatt av mannen jeg elsket. 

Kvinner bør løpe når de opplever at mannen ikke takler å få nei. Det er ikke til å leve med over tid, og gjennom et liv som inneholder mye som kan påvirke lyst. Han kan da ikke være partner, og det å ikke respektere nei fra kvinnen du liksom elsker viser en ting; Mannen er mer opptatt av sin tilfredsstillelse enn at sex er ok for kvinnen også. Slike menn er allerede millimeter fra voldtekt, for det er ikke viktig for dem om kvinnen vil. 

Ts var lei seg, og istedenfor omtanke for henne og hennes situasjon var dette resultatet. Ts bør komme seg bort! Slik skal ikke et forhold være! 

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (32 minutter siden):

Ok jeg trodde mannen også var i staren av 20-årene. Er mye verre når han er over 30. Da er det ikke bare umoden ugjennomtenkt reaksjon, men kan være kalkulert maktspill. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke normalt. Han manipulerer deg, og vil forme deg fordi du er ung. Jeg håper du ganske fort (nå) flytter ut igjen. Kan du bo hos foreldre en stund, kanskje? Denne mannen er ikke din beste venn og drømmemann, han blir er monster når han ikke får sex med deg, og greier ikke behandle deg bra når du er lei deg.

En kjæreste skal støtte deg og ta vare på følelsene dine, hjelpe deg til å få snakket ut om ting, og IKKE la sitt eget behov for sex jage deg ut av soverommet. Du kan ikke stole på ham, dessverre. 

Anonymkode: 1208e...687

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...