AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Når man selger en vare på Finn.no og bruker "Fiks ferdig", og kjøper ikke er fornøyd med varen og ikke ønsker den likevel, hvem betaler da returporto? Anonymkode: 0e2c5...3b0
Supernaut Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Når man selger en vare på Finn.no og bruker "Fiks ferdig", og kjøper ikke er fornøyd med varen og ikke ønsker den likevel, hvem betaler da returporto? Anonymkode: 0e2c5...3b0 Det må du og kjøperen bli enige om. https://www.finn.no/bap/artikler/klage-pa-vare-i-fiks-ferdig-handel 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli Hva mener du med "ikke fornøyd"? Om varen fraviker betydelig fra bilde eller beskrivelse mener jeg at selger skal betale for alle dine utlegg. Anonymkode: b1757...e94 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Når man selger en vare på Finn.no og bruker "Fiks ferdig", og kjøper ikke er fornøyd med varen og ikke ønsker den likevel, hvem betaler da returporto? Anonymkode: 0e2c5...3b0 Først reklamerer du på varen og utdyper hva du ikke er fomøyd med. Jeg har gjort dette noen ganger og da i tillegg dokumentert avviket med bilder. Vi har oftest løst det slik at selger betaler tilbake deler av summen og jeg dermed beholder varen. I ett tilfelle sa selger jeg kunne sende tilbake varen og få pengene igjen. Det lønner seg sjeldent med mindre det er en svært dyr vare. Det beste er å avtale på forhånd at ved retur pga avvik så deler dere på evt frakt tilbake. Denne er derimot litt kinkig fordi selger kan bli usikker på om h*n kan vente en vanskelig/kresen kjøper og det virker da lettere å selge til noen andre. Det beste hadde vært om Finn/FiksFerdig lagte en klar regel rundt avvik på varer og retur. Jeg syns egentlig FiksFerdig gir en falsk trygghet. Ordningen gir egentlig i gen garanti og selger/kjøper må stort sett ordne opp selv om noe går galt. Anonymkode: 58b5d...29a 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #5 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når man selger en vare på Finn.no og bruker "Fiks ferdig", og kjøper ikke er fornøyd med varen og ikke ønsker den likevel, hvem betaler da returporto? Anonymkode: 0e2c5...3b0 Det krangler dere om! Anonymkode: 73d6a...149 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Når man selger en vare på Finn.no og bruker "Fiks ferdig", og kjøper ikke er fornøyd med varen og ikke ønsker den likevel, hvem betaler da returporto? Anonymkode: 0e2c5...3b0 "Ikke fornøyd med varen" høres ut som noe man kan benytte seg av ovenfor nettbutikker (lovpålagt angrerett), eller som ordning mange andre tilbyr som utvidet støtte (butikkbestemt angrefrist). Husk at dette ikke er et valg du har når du kjøper av privatpersoner på finn. "Ikke fornøyd" er i seg selv ikke en reklamasjonsgrunn. Anonymkode: 884fd...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå