Gå til innhold

Noen som har klart å gå ned i vekt i overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er 55 år og gikk ned 15 kilo fra nyttår til påske i fjor. 

Har holdt vekta også. Det er ingen enkel og kjapp løsning. Jeg telte kalorier da jeg gikk ned, lå på ca 1000 pr dag og hadde en dag i uka hvor jeg spiste det jeg ønsket. Trente i tillegg, styrke og intervall.

Nå veier jeg meg to ganger i uka og tilpasser kostholdet etter vekta. Trener styrke 15 min fire dager i uka og løper intervall 3-4 dager i uka. Ca 30 min bruker jeg da. 

Sier ikke at dette passer alle, men det passer meg :) 

Anonymkode: e11f0...f68

Og jeg spiser mye grønnsaker, havregrøt og rent kjøtt. Egg også. 

Anonymkode: e11f0...f68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg synes det er flott at du forteller om ditt kosthold, og hvordan det har påvirket deg, og din helse.

Men da jeg kom til dette avsnittet ble jeg skeptisk, for her gikk du over fra å dele erfaringer til å misjonere.

Mange vil ikke tåle dette kostholdet på grunn av den høye fettmengden, og hvis man ikke setter seg grundig inn i kostholdet kan feilernæring være en konsekvens.  Dette synes jeg er viktig å få frem!

Anonymkode: c35c4...0ff

Takk for at du syns at det var bra at jeg svarte TS om min opplevelse av Carnivore. Les deg gjerne opp, det er interessant og lærerrikt. 

-Takk for tålmodigheten ved at du selv opplevde det som misjonering. Alle har vi hver vår persepsjon!!

Anonymkode: 44585...0f9

AnonymBruker
Skrevet

Forbrenningen går ned i overgangsalderen/når vi blir eldre fordi muskelmassen forsvinner. Du burde derfor trene styrke, både for å øke muskelmassen og for å opprettholde den du har. Hvis du ikke trener styrke vil muskelmassen gradvis reduseres og forbrenningen går ned i takt med muskelreduksjon. Tren styrke for muskler, kondisjon for fettforbrenning og pass på antall kalorier i løpet av en dag, så vil du gå ned i vekt. 

Anonymkode: 7a5ad...84c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for at du syns at det var bra at jeg svarte TS om min opplevelse av Carnivore. Les deg gjerne opp, det er interessant og lærerrikt. 

-Takk for tålmodigheten ved at du selv opplevde det som misjonering. Alle har vi hver vår persepsjon!!

Takk for tipset, men ett sykehusopphold med nyresvikt er nok til å vite at dette ikke er kostholdet for meg.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja det vil jeg faktisk sjekke ut - evt vurderer jeg periodisk faste. Hva er best tror du? :)

Anonymkode: 847fd...37d

Jeg har levd naturlig på periodisk faste egentlig hele livet (har aldri hatt lyst på mat før tidligst 10:00, så spiser sjeldent første måltid før 11:30), men har en tendens til å få lyst på noe godt på kveldene (og da går vinninga opp i spinninga). Så for meg har det definitivt vært best med 5:2 da det er nulltoleranse for sprekk kalorimessig og jeg vet at jeg dagen etter kan spise uten å telle kalorier.

Har blitt kvitt mye matstøy i hodet på den måten da det på fastedagene er uaktuelt å spise ute, drikke kalorier eller gi kroppen noe annet enn mat som gir mest mulig metthetsfølelse (suppe, kaffe, grønnsaker, rent kjøtt).

Men jeg er som sagt vant til faste og blir heller ikke matsur, så du må vurdere om dette er noe du kan leve med da det for meg er en livsstil (kommer til å gå ned til 6:1 når vekstmål er nådd) .

Ingen diett eller livsstilsendring er riktig for alle, så prøv periodisk faste (typ 18:6) først og se om faste er noe for deg. 

For meg, som er ekstremt dårlig på å begrense meg når jeg først har begynt å spise, så har det vært avgjørende.

Anonymkode: 90afb...fdf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for tipset, men ett sykehusopphold med nyresvikt er nok til å vite at dette ikke er kostholdet for meg.

Takk for info. Da forstår jeg bedre. Man må såklart gjøre det som blir best for en selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Omega 3 tilskudd, mye grønnsaker til alle måltider hjalp her. 
Satt steinhardt før det. Går også 5-10 km hver dag.

Anonymkode: 4bfef...4f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...