Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag når jeg skulle hente guttungen, så ser jeg barnehagelæreren gav klær til foreldrene(de er flyktninger) og ja, jeg så at dette var en gave og de takket så mye! Er det vanlig at ansatte gjør slikt? Jeg syns det er fint altså, men bare lurer:-)

Anonymkode: 03f87...f56

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke om dette er vanlig, men jeg antar at det ligger en historie bak som du ikke kjenner til. Så fantastisk av denne barnehageansatte. Vi er alle mennesker. Medmenneskelighet 

Anonymkode: edd0e...8e5

• Liker 15
  • Hjerte 16
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Om det er vanlig at folk er hyggelige og hjelper hverandre? Det håper jeg da virkelig. 

Anonymkode: 8ce7a...e28

• Liker 27
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja. Det skjer!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det er en personlig gave, og ikke en overlevering av feks donerte klær til familien? ☺️ 

Anonymkode: 37a4c...8fe

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skjer ofte. Har jobbet både på skole og i barnehage hvor barn har blitt sponset med arvegods fordi dem mangler klær..  

Anonymkode: 27fef...f40

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I dag når jeg skulle hente guttungen, så ser jeg barnehagelæreren gav klær til foreldrene(de er flyktninger) og ja, jeg så at dette var en gave og de takket så mye! Er det vanlig at ansatte gjør slikt? Jeg syns det er fint altså, men bare lurer:-)

Det er høyst vanlig a5 man passer sine egne saker, og ikke blander seg i andres anliggende. 
Hva som er mellom disse to partene er en privat sak, og ikke noe andre har noe med å stikke nesene sine ned i. 
Dette fremstår ufint, å lage tråd av. 

Anonymkode: 6ca78...a30

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hender det ja. Vi fikk et håndkle og sengetøy med favorittmotiv på av en barnehageansatt, og vi har ikke på noen som helst dårlig råd. Hun hadde funnet det hjemme og visste min gutt ville bli glad☺️

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro dette er vanlig og det er vanlig hos oss. Jeg jobber i skolen og har gitt arveklær videre til barn på skolen og til ansattes barn. Det er ikke alle settinger det passer inn i, en får føle seg litt forsiktig frem. Vi arrangerer byttedager på skolen og da blir terskelen litt lavere. 

Anonymkode: c1ec5...ac7

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i skolen og har gjort noe lignende. Disse var for øvrig helt norske. 

Anonymkode: 541db...c1e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

På skolen ble det kjøpt inn ulltøy til unger som ikke hadde og var kalde. De samarbeidet med den lokale kirken og fikk litt midler fra dem. Kirken er aktiv i nærområdet med tiltak for alle barn, ikke bare i menigheten. 

Anonymkode: a71e2...137

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som barnehageansatt har gikk klær til barn i barnehagen. Noen ganger fordi jeg vet de ikke har råd til å kjøpe og noen ganger fordi jeg tenker barnet blir glad for å få det. (F.eks et plagg med et motiv jeg vet barnet elsker) Klærne kommer fra mine egne barn som har vokst ut av det. 
Nå har barnehagen vår laget en byttekrok det man kan legge klær man ønsker å gi bort. Det har vært positivt både med tanke på gjenbruk og økonomi. 

Anonymkode: acd89...75c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Også noe å legge seg opp i! Mest sannsynlig noen brukte klær som personen ikke trenger lenger. Vi har gjenbrukstorg hvert halvår i vår barnehage. Ikke noe feil med det

Anonymkode: 0869d...1c4

AnonymBruker
Skrevet

Håper da virkelig det er vanlig å være hyggelig og grei  

Anonymkode: 74639...e3f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det har jeg også gjort! Klær jeg vet barna trenger, og jeg har liggende hjemme, etter at mine barn har vokst ut av det. Om det er vanlig vet jeg ikke, men man hjelper jo der man kan?

Hilsen barnehagelærer

Anonymkode: e67ff...a43

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i skolen. Jeg har før leirskole diskret gitt litt ullundertøy og annet passende for tur til elever, der jeg vet at eleven har kvidd seg for å være med fordi de ikke har riktig utstyr. Dette har også vært etnisk norske barn, om det skulle være av betydning. Og så har jeg alltid med en ekstra ulltrøye, lue og votter i sekken på tur, tilfelle. Mange foreldre slutter å kjøpe den type klær når barna er rundt 10, de er ikke så mye ute lengre tenker de.

Anonymkode: 20588...020

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Hei- jeg jobber på fødeavdelingen,  og der har vi også tøy til nyfødte som vi kan gi ut til de som trenger det 😀 blir donert av ansatte og tidligere pasienter 😀

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager, alt en skal henge seg oppi. 

La nå folk få donere til hvem de vil, uten att du skal stikke nesa di borti det. 

Anonymkode: 5da38...6c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig at barnehageansatte gir klær til barn, nei. Men hvis hun vet at de har dårlig råd, kan det jo hende hun har gitt dem klær fra egne barn. 

Anonymkode: ce3a9...579

AnonymBruker
Skrevet

I bhg jeg jobbet så hadde vi skapp med doner klær, så folk kunne gå å ta hvis de trengte, pluss at de kunne legge inn klær som de ikke trengte. Kravet var at klærne skulle være reine og hele. Så foreldre satte utrolig pris på det, 

Anonymkode: ebef0...dbd

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...