AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Jeg bor sentralt i Oslo og har ett barn på spekteret som generelt er veldig var for alt som kommer plutselig og spesielt redd for hunder. Vi opplever stadig vekk at hunder og ofte store hunder ikke går i bånd når vi er ute. De kommer ofte veldig brått på og det oppleves ubehagelig at ikke hundeeierene har mer omtanke for at ikke alle er like glad og komfortable med hunder som de selv er. De få gangene jeg har sagt ifra, blir jeg møtt med en “hunden min er kjempe snill og glad i barn” eller “du/barnet ditt må bare bli vant til hunder”. Jeg er selv vokst opp med hunder men det er helt uvant for meg å slippe dem fri på gaten uten tanke for at andre muligens ikke er like komfortable. Hva gjør man egentlig i slike situasjoner hvor store hunder løper fritt på offentlige steder? Anonymkode: ee042...9c3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni Hadde spyttet på dem som kommer med slike kommentarer Anonymkode: 613b6...12f
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Jævlig irriterende med hundeeiere som setter seg selv over loven. Jeg gir faen i hvor "snill" bikkja er - den skal være i bånd. Anonymkode: a5754...372 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde spyttet på dem som kommer med slike kommentarer Anonymkode: 613b6...12f Det er ikke så konstruktivt i situasjoner hvor barnet mitt blir veldig redd (selv om jeg skjønner irritasjonen). Anonymkode: ee042...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jævlig irriterende med hundeeiere som setter seg selv over loven. Jeg gir faen i hvor "snill" bikkja er - den skal være i bånd. Anonymkode: a5754...372 Ja akkurat det samme tenker jeg. Bare klarer ikke å forstå at det er så mange voksne som ikke forholder seg til båndtvang midt i byen. Anonymkode: ee042...9c3 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli I Oslo er det frislipp for hund uansett hva loven måtte si om det. Selv synes jeg ikke det er noe å ase seg opp over når det er hunder som ikke er til plage for andre to og firbente, men ikke alle er like rolige og lydige dsv. Man kan mene så sterkt man bare vil at alle hunder skal være i bånd, men spesielt i Oslo er det en tapt kamp... Anonymkode: 27a5a...2e8 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli Jeg er hundeeier selv, og ville aldri hatt løs hund i et så uoversiktlig og kaotisk miljø som en storby faktisk er. Har, som deg, irritert meg over løse hunder, særlig i Oslo. Dessverre tror jeg det er begrenset hva du kan få andre til å gjøre. Ville nok gått imellom barnet og hundene slik at du raskt kan blokkere om en hund nærmer seg, og gjerne funnet noen fine, rolige hunder der dere kan trene på å være nær hunder uten at det blir oppstyr. Anonymkode: ac534...f7b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli Er også hundeeier selv, og når man har en chihuahua på 2.4 kg vet man hvor farlige løse hunder "som skal bare leke" er. Bor ikke i Oslo, men i en annen by, og det er overraskende hvor mange hundeiere (les: menn på 50+) som mener at de har all rett til å slippe hunden sin løs i bynære friluftsområder. Jeg har prøvd absolutt alle vinkler inn i en samtale om båndtvang med slike menn, men der går ingenting inn. Det er noe med det at de bare føler pånet privilegiet om å gjøre hva de vil, når de vil🙄 Anonymkode: 89617...33c 2
Nutz Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli Livet er nå en gang sånn at man ikke kan forandre andre, bare en selv. Forstår at dette er vanskelig, er det noe det går an å jobbe med så det ikke blir så slitsomt for dere? For folk kommer ikke til å slutte å gå med hundene løs. Dessverre. Selv med høye bøter. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli Har hund selv og lar aldri hunden min gå uten bånd blant folk. Lar heller aldri hunden min gå bort til folk før de eventuelt inviterer til det. Det er basic i hundehold. Hjelper ikke hvor snill hunden er så lenge folk er engstelig eller redde. Noen hunder blir også redde og mulig aggressive når de ser andre hunder uten bånd. Hadde sagt det er båndtvang og at barnet ditt er redd. Man kan faktisk få et par tusen kr bot ved å ikke overholde båndtvang, men det er det sikkert ingen som har fått, dessverre. Anonymkode: 5c860...eee 1
PITTY Skrevet 3. juli #11 Skrevet 3. juli Bor også i Oslo og ferdes rundt omkring i denne byen. Skjønner ikke helt hvor Ts opplever dette såå veldig ofte.. Når det er sagt, så ble min lille hund forsøkt drept av en større og løs hund i en park. Så jeg vet f.eks hvor jeg ikke går for å minimere sjansen for at idioter er ute med farlige og løse hunder. Vi med små hunder og barn må bare passe ekstra på og ha et våkent blikk. Det er mulig. Det er mye å være redd for i en storby, hvis man absolutt vil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå