Gå til innhold

Gutt 13 overnatter hos venninne 15 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om at en gutt på 13 overnatter hos en jente på 15 år. 

De har en vennskapelig relasjon som har vart i noen år. De møttes gjennom organisert fritidsaktivitet for mange år siden, og har alltid hatt en god kjemi. De omtaler hverandre som verdens beste venner.  Jeg setter veldig pris på dette vennskapet og tenker det er fint at gutter og jenter kan være venner og bygge tette bånd. Men nå ble det avtalt litt spontant at det ble overnatting hjemme hos dem. 

Nå sitter jeg og tenker at det kanskje ikke er helt uproblematisk. De har jo kommet I en alder hvor de kanskje er litt nysgjerrige?? 

Jenta er 15 og gutten er 13. Tror egentlig ikke det er noe stress..... 

Hadde dere godtatt dette?

Anonymkode: 66f87...5ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg godtatt dette.

Anonymkode: 9f3ff...d75

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Oi... vet ikke jeg... ville vært skeptisk

Anonymkode: 9edc9...82a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Null problem. Hun hopper sikkert av i svingen.

Anonymkode: 63ef0...e7d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde ikke jeg godtatt

Anonymkode: 6ae04...82f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hadde jeg. Det er uproblematisk å vite når femtenåringen min er venn med noen og når hun er romantisk interessert. 

Anonymkode: 8b4fc...c54

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde blitt nei her.

Anonymkode: 9c02a...6d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sex i barnehager, lekeplasser og skogen som 13 åring. Så ungdom kan ha sex akkurat der de vil. En overnatting forandrer ikke det. Utrolig flott at de har det vennskapet. Ta heller en prat med gutten om prevensjon, grenser, kropp osv.

Anonymkode: 06141...f35

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Man kan gjøre mye rart når man ikke har overnatting og. Jeg hadde stolt på at de var venner og ikke noe mer.

Har hatt venner som hadde sex på skolen, skogen, i huset når foreldrene var vekke, på toalettet på kjøpesenteret osv. Og dette var første året på ungdomsskolen.

Dessuten så kan man ikke hindre sex om de vil. Og hva med de som er bifile? Nope, man kan ikke hindre noe.

Prevensjosprat og mas om at hvis en jente blir gravid så er han fucked med barnebidrag og en relasjon til mennesket i 18 år om hun beholder. Og det er kun hun som bestemmer.

Anonymkode: ae354...f09

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvert sitt rom, ja. ellers nei

Anonymkode: 98538...663

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde sagt ja, trist at overnatting kun skal få lov til å foregå med samme kjønn. Er det sex dere er redde for, så kan dette foregå uten at de trenger å være på overnatting.

Anonymkode: 25c13...f6d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk med foreldrene, hvert sitt rom. Sånn er det bare. 

Anonymkode: e84bb...b59

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de omtaler seg selv som bestevenner (og ikke noe mer) ville jeg mistenkt at gutten er homofil.

Anonymkode: 83a8c...727

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis de omtaler seg selv som bestevenner (og ikke noe mer) ville jeg mistenkt at gutten er homofil.

Anonymkode: 83a8c...727

Hvorfor det? 
Fordi gutter og jenter ikke kan være venner? 
Og hvorfor må det være gutten som er homofil? 

Jeg ville tillatt overnatting hos venner av motsatt kjønn på samme måte som jeg tillater overnatting hos venner av samme kjønn. 

VI har hatt venner av tenåringene på overnatting flere ganger, både samme kjønn og forskjellig kjønn, og tenker at så lenge de definerer seg kun som venner, og oppfører seg som dette overfor oss, så skal vi også behandle dem som venner, uavhengig av kjønn. 

Hvis de ønsker å ha sex, så vil de få til det, uavhengig av om de får overnatte hos hverandre eller ikke. 

Men om de faktisk ikke er kjærester, men venner, så blir det for dumt om vi voksne skal lese noe seksuelt inn i vennskapet. 

Det er ganske lytt hos oss, og ut fra det vi har hørt av lyder, så har overnattinger så langt vært vennskapsbasert. 
De har heller ikke hatt venner i egen seng, selv om det er plass til det, men ligger på hver sin enkeltmadrass i forskjellige deler av rommet. Det er slik de velger at det skal være.

Anonymkode: aabda...c86

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Som over, gutten er nok homofil. 

Anonymkode: f51f8...87e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De har en vennskapelig relasjon som har vart i noen år. De møttes gjennom organisert fritidsaktivitet for mange år siden, og har alltid hatt en god kjemi. De omtaler hverandre som verdens beste venner.  Jeg setter veldig pris på dette vennskapet og tenker det er fint at gutter og jenter kan være venner og bygge tette bånd. Men nå ble det avtalt litt spontant at det ble overnatting hjemme hos dem. 

Nå sitter jeg og tenker at det kanskje ikke er helt uproblematisk. De har jo kommet I en alder hvor de kanskje er litt nysgjerrige?? 

På hvert sitt rom evt. 

Anonymkode: 7b27d...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering.

Overnattingen hadde gått helt fint. De sov i samme seng. 

Veldig glad for at gutten min har en god jentevenn. Han har masse guttevenner, og er veldig guttegutt. Er i 90% av fritiden sammen med gutter. Rimelig sikker på at han ikke er homofil. Men om han er det, så er ikke det noe problem. Vi snakker veldig åpent sammen. Og ja vi har snakket om sex og prevensjon, og viktigheten av og sette grenser. Ikke presse seg på andre og ikke la andre trå over egne grenser. Denne praten ble tatt for kort tid siden, og jeg tror ikke han er der enda. Men bedre å starte for tidlig med denne praten. 

TS

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 22.33):

13 og 15? Selvfølgelig er det stress.

Anonymkode: 45378...352

Skrevet

Her er guttefokuset stort og hormon kaos. Gutte-overnatting er derfor satt på pause i noen år.

Det har skapt sine vanskelige situasjoner, men har endt med forståelse og gode, nyttige samtaler om seksualitet.

Skrevet

Så koselig at de delte samme seng og er gode venner 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...