Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er den raskeste måten å finne ny jobb på, uten nettverk, kan nav hjelpe selvom jeg alt har en jobb?

Anonymkode: fce63...e39

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du trenger hjelp til? :klo:

Du går inn på finn.no/jobb, og begynner å sende søknader.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Masse på Arbeidsplassen.no også

Anonymkode: e4325...3a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta kontakt med et vikarbyrå? Eller du kan søke på alt som kan søkes på. Hvis du er flink med mennesker trenger de folk i habilitering. 

Anonymkode: f16da...002

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å søke jobber det. Er ikke jobb utlyst der du vil jobbe så send en åpen søknad. 

Anonymkode: 276d9...b8a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er den raskeste måten å finne ny jobb på, uten nettverk, kan nav hjelpe selvom jeg alt har en jobb?

Anonymkode: fce63...e39

Jeg tror at du må søke på egen hånd. Ikke tro at nav hjelper deg med jobb og et annet problem med nav. De anbefaler kun de jobbene som er i krise. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at NAV ikke hjelper. Jeg har vært på et par kurs i regi av NAV + et par korte utplasseringer i arbeidslivet. Det hjalp ikke meg. Jeg har derimot en venn som NAV hjalp med omskolering. De betalte for et kurs ~ kaller det for det her ~ som vedkommende behøvde for å kunne omskolere seg. 

Men du MÅ bygge opp et nettverk. For arbeidsgivere vil snakke med to referansepersoner. Det gjelder å finne to som du har god kontakt med, som du vet vil forsvare deg.

Anonymkode: 74aaf...b50

• Liker 2
Skrevet

Den raskeste måten å få jobb på er å søke. Det finnes noen unntak, men disse er så spesifikke til de ulike yrkesretningene at du allerede kjenner til de kanalene om det gjelder deg. 

Hvis det tar lang tid å få napp er det enten andre mer relevante kandidater eller så er det noe med søknaden som gjør at man ikke får napp. Hvis førstnevnte må du enten søke jobber hvor du ikke konkurrerer med kandidater som utkonkurrerer deg eller så må du løfte egen kompetanse. Det tar tid å utvide kompetansen. Hvis sistnevnte kan du f.eks få hjelp av noen innenfor samme fagområde til å se på søknaden og cven. Kanskje det er noen små justeringer du kan gjøre for å gjøre deg mer attraktiv for arbeidsgivere.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...