AnonymBruker Skrevet 1. juli #61 Skrevet 1. juli Perle skrev (1 time siden): Jeg beklager at jeg spoiler gleden ved for deg i å engasjere deg i milelange tråder om mødre som lar barna sine blir slått med belte for å gå i kjole, "sykepleiere som tjener for mye-tråder", "uføre-tråder", "onde-stebarn" tråder og ikke minst alle kreative versjoner av "min kone-trådene". Hva mener du nå da? Perle skrev (1 time siden): Ignorance is bliss! Litt vansklig å se hva jeg skriver nå, men ligger på stranden med sola i øynene og prøver å lese en bok. Flaks jeg ikke er et troll, da hadde jeg sprukket for lenge siden. Anonymkode: 46a87...1bc
AnonymBruker Skrevet 1. juli #62 Skrevet 1. juli Mardina skrev (33 minutter siden): Fordi jeg synes det er en uting å opprette trolle-innlegg. Det er en enda større uting å bruke tida si på kg til å rope troll. Anonymkode: 46a87...1bc 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #63 Skrevet 1. juli Dette må være en trolletråd. Anonymkode: 3eda0...e1a
AnonymBruker Skrevet 1. juli #64 Skrevet 1. juli Jeg må bare fortelle at folk her greier ikke å skille mellom reelle og hypotetiske tråder. Jeg har selv laget både personlige og hypotetiske tråder,(liker å kalle dem det,for tema engasjerer selv om det ikke er personlig opplevelser) Og trollspotterne kan like gjerne kalle enn sann tråd for trolling som en hypotetisk. Så alt de oppnår er å avbryte tråden og lage kvalm. Hvorfor ser dere ikke at trollspotterne er de største trollene selv? Anonymkode: 46a87...1bc 3 1
17.11 Skrevet 1. juli #65 Skrevet 1. juli Trolljegere kan også ødelegge gode diskusjoner. Mange av oss bryr oss ikke om hvorvidt hovedinnlegget er tull eller ikke, så lenge det kan starte en spennende eller nyttig diskusjon. Da er det kjedelig å få den ødelagt av selvutnevnte smartinger som spammer side opp og side ned med beskyldninger om trolling, og masing på alle som svarer seriøst om hvor lettlurte og dumme de er. 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #66 Skrevet 1. juli Violetta skrev (37 minutter siden): Litt nedlatende eller? Bare min ærlige mening. Jeg sammenligner de som roper troll med konspirasjonsteoretikere. Jeg bryr meg null og niks om en tråd er oppdiktet, kan bli en interessant diskusjon uansett. Anonymkode: 5bbf8...dae 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #67 Skrevet 1. juli 17.11 skrev (6 minutter siden): Trolljegere kan også ødelegge gode diskusjoner. Mange av oss bryr oss ikke om hvorvidt hovedinnlegget er tull eller ikke, så lenge det kan starte en spennende eller nyttig diskusjon. Da er det kjedelig å få den ødelagt av selvutnevnte smartinger som spammer side opp og side ned med beskyldninger om trolling, og masing på alle som svarer seriøst om hvor lettlurte og dumme de er. Nettopp det jeg tenker og. Anonymkode: 46a87...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #68 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da er det mest effektive å ikke svare i det hele tatt, å gnåle om 'troll' gir null mening! Anonymkode: 00280...297 Nei. For noen biter jo alltid på, så man sier fra til de som mater troller og advarer dem om å ikke fyre seg opp og lage en lang tråd ut av det. Det dreper tråder og er avvæpnende og kanskje beroligende for noen som begynner å koke, og på et litt sånn fluffy høyere nivå så bidrar det inn mot polarisering. Trolling er jo noe som for eksempel russerne bruker for å skape konflikt og få Trump valgt til president liksom. Det er så sinnsykt mye fake news og trolling der ute i verden, det skaper reelle konflikter, reelle kjipe verdenssyn, reelle fordommer. Man mister jo troen på menneskeheten til slutt liksom. Nå trekker jeg diskusjonen veldig opp på et overordnet nivå som kanskje føles litt fremmed her når folk trolller om at de vil ha på seg hvit kjole i et bryllup, men det med trolling er faktisk ekstremt relevant i dagens klima og offentlige debatt. Å ha en sans for hva som er trolling, feilkilder, løgner, fake news, er en god egenskap å ha - og noen ganger må man si til bestemor som hisser seg opp på Facebook, at den artikkelen der, den er faktisk ikke sann. Anonymkode: 7158e...4e6 1 2
Perle Skrevet 1. juli #69 Skrevet 1. juli (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du anklager jo folk i hver jævla tråd her inne for å være troll omtrent, da. Har du seriøst så lite innhold i livet ditt? Kan du ikke heller oppsøke hjelp om du sliter med paranoide tanker? Det er uhøflig og frekt å holde på sånn som du gjør. Du har anklaget meg for å være troll og. Ta deg sammen. Anonymkode: 9ed73...ea2 Takk for omtanken, men det går bra med meg. Jag har hus, hjem, barn, dyr mann og en bra karriere. Jeg benytter meg av kg, slik min Mormor leste "se og Hør"- Tidtrøyte, pauseunderholdning, og en mulighet for å holde mitt nosrke skriftspårk i live. Det er jo leit at jeg har "outet" deg for å være et "troll". Skjønner at det er frustrende når fantasien er så begrenset og man blir gjennomskuet, men du får jo bare øve mer da! Et tips: Norsk Ukeblad, Allers, Familein og Hjemmet, honnorerer skrøner. Må jo være mer fruktbart å sende inn eventyrene dit, og kansje til og med få betalt, en å bli sint og lei for at normale mennesk gjennomskuer tullballet. Endret 1. juli av Perle Leifer
Mardina Skrevet 1. juli #70 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med mindre du er synsk så vet du ikke hva som er troll og ikke. Jeg opprettet et innlegg om at jeg hadde blitt utsatt for noe alvorlig, og ble anklaget for trolling. Det var utrolig sårt da jeg var kjempelei meg og redd etter det som hadde skjedd. Dere som holder på sånn kan jo umulig ha det bra med dere selv? Er det bare snakk om å mobbe folk som er langt nede? Det finnes hjelp mot paranoide tanker, kan også ringe Bengal helse om dere sliter Anonymkode: 9ed73...ea2 Hadde du skrevet innlegget under brukernavn, så hadde det kanskje blitt mer troverdig. Mange av disse folkene her inne som skriver under Anonym bruker er vanskelig å ta seriøst. Det må jeg ærlig innrømme. Nå er ikke jeg den som roper "Troll" oftest da. Jeg har det ganske bra med meg selv, ellers takk som spør 😊 Paranoid er jeg i hvert fall ikke. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #71 Skrevet 1. juli Perle skrev (32 minutter siden): Takk for omtanken, men det går bra med meg. Jag har hus, hjem, barn, dyr mann og en bra karriere. Jeg benytter meg av kg, slik min Mormor leste "se og Hør"- Tidtrøte, pauseunderholdning, en mulighet for å holde mitt nosrke skriftspårk i live. Det er jo leit at jeg har anklaget deg for å være et "troll". Skjønner at det er frustrende når fantasien er så dårlig og man blir gjennomskuet, men du får jo øve mer da. Et tips, Norsk Ukeblad, Allers, Familein og Hjemmet, honnorerer skrøner. Må jo være mer fruktbart å sende inn eventyrene dit, og kansje til og med få betalt, en å bli sint og lei for at nor,ale mennesker på kg ser igjenneom bullshitet. Er det mulig!?? Skjerp deg! Anonymkode: 46a87...1bc 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #72 Skrevet 1. juli Mardina skrev (14 timer siden): Kan ja. Likevel er det ikke mange ganger på de litt over 10 årene jeg har vært her inne, har opplevd det. Moderasjonen her inne er på bærtur mange ganger 😄 Dette ble for dumt av deg. Du skrev "Vis meg gjerne hvor det står" og personen gjorde akkurat det. Da skriver du plutselig at det er moderasjonen her inne som er på bærtur? Anonymkode: f2953...f9f 1
Perle Skrevet 1. juli #73 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det mulig!?? Skjerp deg! Anonymkode: 46a87...1bc
AnonymBruker Skrevet 1. juli #74 Skrevet 1. juli Har merket mye usympatiske og passivt aggressive svar innpå her også Anonymkode: 0aa53...9b6 1
bullehurk Skrevet 1. juli #75 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kanskje det er bare du som har levd et enkelt liv og ikke greier å forstå at andre sine liv er mer komplisert? Word ..... Ja Gud hjelpe meg hvis du beveger deg bittelitt utenfor A4-komfortsonen her på KG, da er det "korsfest korsfest". 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #76 Skrevet 1. juli Perle skrev (2 timer siden): Takk for omtanken, men det går bra med meg. Jag har hus, hjem, barn, dyr mann og en bra karriere. Jeg benytter meg av kg, slik min Mormor leste "se og Hør"- Tidtrøte, pauseunderholdning, en mulighet for å holde mitt nosrke skriftspårk i live. Det er jo leit at jeg har anklaget deg for å være et "troll". Skjønner at det er frustrende når fantasien er så dårlig og man blir gjennomskuet, men du får jo øve mer da. Et tips, Norsk Ukeblad, Allers, Familein og Hjemmet, honnorerer skrøner. Må jo være mer fruktbart å sende inn eventyrene dit, og kansje til og med få betalt, en å bli sint og lei for at nor,ale mennesker på kg ser igjenneom bullshitet. Hva i all verden er galt med deg? Seriøst, ta deg sammen. Med mindre du er synsk så vet du IKKE hvem som skriver ekte og oppdiktede innlegg. Dessuten kan folk være i en sårbar situasjon, og de drittkommentarene dine hjelper ikke på. La heller vær å lese/kommentere om du ikke liker innleggene på KG. Er du også en sånn person som roper TROOOOLLLLL til daglig? Hvis venninna di hadde fortalt at mannen slo henne så står du og hyler DU LYYYYYVER? Kan anbefale deg et kurs i empati. Er det maktdemonstrasjon du får ut av dette, eller hva er greia? Jeg lurer oppriktig. Anonymkode: 9ed73...ea2 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #77 Skrevet 1. juli Mardina skrev (2 timer siden): Hadde du skrevet innlegget under brukernavn, så hadde det kanskje blitt mer troverdig. Mange av disse folkene her inne som skriver under Anonym bruker er vanskelig å ta seriøst. Det må jeg ærlig innrømme. Nå er ikke jeg den som roper "Troll" oftest da. Jeg har det ganske bra med meg selv, ellers takk som spør 😊 Paranoid er jeg i hvert fall ikke. Men du vet at du kan la vær å kommentere eller engasjere deg i tråder her, om noe virker rart? Og bare fordi du ikke har opplevd noe så betyr ikke det at andre ikke har gjort det vet du. Hva med å vise litt empati, eller bare ignorere? Anonymkode: 9ed73...ea2 1 1
Perle Skrevet 1. juli #78 Skrevet 1. juli (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva i all verden er galt med deg? Seriøst, ta deg sammen. Med mindre du er synsk så vet du IKKE hvem som skriver ekte og oppdiktede innlegg. Dessuten kan folk være i en sårbar situasjon, og de drittkommentarene dine hjelper ikke på. La heller vær å lese/kommentere om du ikke liker innleggene på KG. Er du også en sånn person som roper TROOOOLLLLL til daglig? Hvis venninna di hadde fortalt at mannen slo henne så står du og hyler DU LYYYYYVER? Kan anbefale deg et kurs i empati. Er det maktdemonstrasjon du får ut av dette, eller hva er greia? Jeg lurer oppriktig. Anonymkode: 9ed73...ea2 Ingen ting. Jag er høyst normal. Jeg har bistått i mange tråder opp igjennom, speiselt rettet mot unge jenter/kvinner fanget i dårlige forhold (dette er noe jeg brenner sterkt for!) At du, og dine er fra en annen "sosioøkonomisk" virkelighet, og ikke klarer å lese mellom linjene og skille fiksjon fra fakta er ikke min feil. Dårskaåpen lenge leve... Men for all del, "lev" dere inn i disse fiktive og absurde dramaene, og bruk tid og krefter på å mate troll som sitter og ler av hvor mange idioter de har klart å engasjere og hvor mange sider med svada de har klart å generere. 😃 Endret 1. juli av Perle Leifer
AnonymBruker Skrevet 1. juli #79 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Problemet er ikke først og fremst at folk skirker «troll» på alt de ikke selv har opplevd. Problemet er at det påvirker moderatorene. Hvis to stk skriver «troll» så er det høy sannsynlighet for at moderatorene selv ser på det som en trolletråd. trådstarter får da en advarsel eller blir utestengt for å lage «tulletråder». Når tema er helt reelt. Det er deprimerende å tenke på. Best å holde seg til å diskutere bakepppskrifter. Anonymkode: 184b1...ba1 Vet du dette, eller gjetter du? Anonymkode: 299e9...5f1
Mardina Skrevet 1. juli #80 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette ble for dumt av deg. Du skrev "Vis meg gjerne hvor det står" og personen gjorde akkurat det. Da skriver du plutselig at det er moderasjonen her inne som er på bærtur? Anonymkode: f2953...f9f Moderasjonen ER til tider på bærtur her inne, det er ikke tull engang. Har sett det i flere tråder. Jeg har vært her inne i over 10 år, så jeg vet hva jeg snakker om. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå