Gå til innhold

Nå må dere slutte med : " dette må være en trolletråd!"

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det gjør det faktisk:

Anonymkode: 98fd2...d3d

Kan ja. Likevel er det ikke mange ganger på de litt over 10 årene jeg har vært her inne, har opplevd det. 

Moderasjonen her inne er på bærtur mange ganger 😄

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nå må dere slutte med å si at " dette må være en trolletråd! " bare fordi folk har en helt annen mening og historie enn deg selv! Jeg ser dette gang på gang, og ofte kjenner jeg meg igjen i ts sitt innlegg og tenker at det er noe jeg kunne skrevet selv. Så hvorfor driver dere sånn? Det ødelegge jo mange tråder og er idiotisk! 

Anonymkode: 46a87...1bc

Få folk til å slutte med å lage trolletråder da! Enkleste måten i verden å få slutt på denne typen uttalelser på!

Anonymkode: 0b810...492

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Få folk til å slutte med å lage trolletråder da! Enkleste måten i verden å få slutt på denne typen uttalelser på!

Det som er så idiotisk her er at folk gjør seg selv om til ",troll-jegere"og disse flyr rundt å beskylder altfor mange for å trille. Og de har null bevis,det er bare drittptat og bullshit. In fact er det disse som ødelegger flere tråder enn de som troller gjør! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det som er så idiotisk her er at folk gjør seg selv om til ",troll-jegere"og disse flyr rundt å beskylder altfor mange for å trille. Og de har null bevis,det er bare drittptat og bullshit. In fact er det disse som ødelegger flere tråder enn de som troller gjør! 

Det som er så idiotisk her er at folk gjør seg selv om til ",troll-jegere"og disse flyr rundt å beskylder altfor mange for å TROLLE. Og de har null bevis,det er bare drittprat og bullshit. In fact er det disse som ødelegger flere tråder enn de som troller gjør! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig. Det er tydelig at dette forumet frekventeres i høy grad av folk som ikke har et større sosialt nettverk, kanskje de er isolerte eller uføre, men de har ofte ikke varierte relasjoner. 

For en stund tilbake var jeg innom en tråd fra en stakkar som var i et forhold der partneren ikke behandlet vedkommende bra, men personen syns det var vanskelig å avslutte. Der ble det tidlig ropt om trolling. Og kanskje det var det (klarer ikke helt se for meg gleden i å dikte opp tragiske historier da). Poenget mitt er bare at jeg har vært borti mye verre enn det i virkeligheten hos folk jeg kjenner. Om du lever skjermet så aner du ikke hva enkelte faktisk kan gå gjennom.

Så nei, alt er ikke åpenbar trolling. 

Anonymkode: 25e56...c49

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig. Det er tydelig at dette forumet frekventeres i høy grad av folk som ikke har et større sosialt nettverk, kanskje de er isolerte eller uføre, men de har ofte ikke varierte relasjoner. 

For en stund tilbake var jeg innom en tråd fra en stakkar som var i et forhold der partneren ikke behandlet vedkommende bra, men personen syns det var vanskelig å avslutte. Der ble det tidlig ropt om trolling. Og kanskje det var det (klarer ikke helt se for meg gleden i å dikte opp tragiske historier da). Poenget mitt er bare at jeg har vært borti mye verre enn det i virkeligheten hos folk jeg kjenner. Om du lever skjermet så aner du ikke hva enkelte faktisk kan gå gjennom.

Så nei, alt er ikke åpenbar trolling. 

Anonymkode: 25e56...c49

der tror jeg traff spikeren midt på hodet,

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er ikke først og fremst at folk skirker «troll» på alt de ikke selv har opplevd. 

Problemet er at det påvirker moderatorene. Hvis to stk skriver «troll» så er det høy sannsynlighet for at moderatorene selv ser på det som en trolletråd. 

trådstarter får da en advarsel eller blir utestengt for å lage «tulletråder». Når tema er helt reelt. Det er deprimerende å tenke på.

Best å holde seg til å diskutere bakepppskrifter.

Anonymkode: 184b1...ba1

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (2 timer siden):

Kan ja. Likevel er det ikke mange ganger på de litt over 10 årene jeg har vært her inne, har opplevd det. 

Moderasjonen her inne er på bærtur mange ganger 😄

Det er ikke poenget. Du hevdet at det ikke fantes regler mot det. Det gjør det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ren og skjær hersketeknikk. Mange som føler de må trykke ned andre, eller heve seg selv over andre. Narsissistiske er de.

Anonymkode: 0c079...516

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Har reagert på det samme mange ganger. Det er beskyldninger om "åpenbar trolling" når jeg selv ikke kan se noen som helst grunn til å trekke den konklusjonen. Det kan være problemstillinger jeg selv har opplevd eller kjenner folk som har opplevd, eller som bare ikke virker usannsynlige for meg. Prøver da å lese HI på nytt for å se om jeg bare ikke oppfattet det første gangen, men ser fremdeles ingen grunn til å mistro det.

Har selv blitt beskyldt for å trolle et par ganger - senest for litt siden da jeg beskrev bryllupet mitt i et kommentarfelt - for all del, jeg får vel ta det som et kompliment at bryllupet mitt var så bra at folk ikke tror på det, men det er samtidig litt provoserende faktisk. 🫠 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje på tide at du logger ut av forumet for ett døgn, eller mer, så du får pause fra å irritere deg over andre? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje på tide at du logger ut av forumet for ett døgn, eller mer, så du får pause fra å irritere deg over andre? 

Mere hersketeknikk, man kan jo ikke bli overrasket en gang.

Anonymkode: 0c079...516

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med at trolljegere legger bort KG ? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sykt mange trolletråder her, da. Det handler ikke alltid om at historiene er så ville nødvendigvis, men noen troll følger en ganske tydelig oppskrift og er veldig gjennomskuelige.

Selv har jeg ikke noe imot en god trolletråd, men til og med jeg må påpeke det når det blir for åpenbart. 

Det er vel noe med at man på en måte ikke vil la seg lure, eller vise at man ble lurt? 

Men siden det er så mye trolling her, så kan det nok også skje, at folk blir beskyldt for trolling når det ikke er det - det må være frustrerende, spesielt om det er noe personlig og viktig. Noen ganger sier nok folk "dette MÅ være en trolletråd" eller "jeg håper det er en trolletråd" ikke nødvendigvis som en direkte beskyldning, men mer sånn uttrykk for sjokk - dersom det du sier faktisk er sant så er det helt sykt.

Moderatorene gir da faen? De some-ansvarlige her legger jo out åpenbare trolletråder på Facebook for å fortsette debatten der og lokke folk inn. Uten troll hadde KG gått under, tror jeg. Det er en stor og viktig del av forumet.

Og si det er en sånn humoristisk vinkling om noe helt banalt, "Gubben kom inn i stuen og slapp en stor promp da jeg hadde venninnene mine på besøk" eller "Jeg vil ikke sitte på med venninna mi fordi bilen hennes er så stygg" (beklager, jeg kom ikke på noe bra eksempler i farten). Er det da SÅ viktig om historien er sann? Diskusjonen kan jo bli gøy, likevel. 

Men så kommer det en 12 år gammel gutt og sier at kjæresten min vil alltid bæsje på meg. Da blir det mer himling med øynene og er det skoleferie nå ja...

Eller enda verre - incelen som later som han er en alfamann med masse damer, men som behandler dem som dritt, for det er jo noe galt med kvinner og menn er overlegne. De prøver jo bare å legge ut rage bait for feministene. Da er det litt viktig, å ikke bite på, for man gidder ikke ha forumet fullt av dem.

Anonymkode: 7158e...4e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Eller enda verre - incelen som later som han er en alfamann med masse damer, men som behandler dem som dritt, for det er jo noe galt med kvinner og menn er overlegne. De prøver jo bare å legge ut rage bait for feministene. Da er det litt viktig, å ikke bite på, for man gidder ikke ha forumet fullt av dem.

Anonymkode: 7158e...4e6

Men da er det mest effektive å ikke svare i det hele tatt, å gnåle om 'troll' gir null mening!

Anonymkode: 00280...297

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Problemet er ikke først og fremst at folk skirker «troll» på alt de ikke selv har opplevd. 

Problemet er at det påvirker moderatorene. Hvis to stk skriver «troll» så er det høy sannsynlighet for at moderatorene selv ser på det som en trolletråd. 

trådstarter får da en advarsel eller blir utestengt for å lage «tulletråder». Når tema er helt reelt. Det er deprimerende å tenke på.

Best å holde seg til å diskutere bakepppskrifter.

Anonymkode: 184b1...ba1

Tviler på at den som fortalte deg dette har gitt deg hele sannheten.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ingenting som er opplagt på KG,det er så mange kvasi -eksperter at jeg blir sprø. Folk som lager sin egen regler og oppfatninger om hva som er reellt og ikke. 

Dere vet ingenting om andre sitt liv,folk kan oppleve mer enn dere har hørt om. Så det er usaklig å kalle det trolling bare fordi det høres rart ut. Kanskje det er bare du som har levd et enkelt liv og ikke greier å forstå at andre sine liv er mer komplisert? 

Ts

Hvis man har vert her inne i noen år, så er det ikke vansklig å spotte trollene. 

Inleggene følger gjerne en "oppskrift" og temaene er de samme. Greit å la idiotene vite at vi "ser" igjenneom dem. :strikker:

Endret av Perle
  • Nyttig 3
Skrevet
Perle skrev (2 minutter siden):

Hvis man har vert her inne i noen år, så er det ikke vansklig å spotte trollene. 

Inleggene følger gjerne en "oppskrift" og temaene er de samme. Greit å la idiotene vite at vi "ser" igjenneom dem. :strikker:

Enig!    Jeg skriver svært sjeldent; ikke mat trollet e.l, men gjorde det nylig.  Da var det flere tråder som var så likt skrevet, men med forskjellige temaer. Og for meg så virket det som typisk trolling.  

• Nyttig 2
Skrevet

Dette er en meta-trolletråd!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (6 minutter siden):

Og noen tror de ser troll overalt og har gjort det til sin livsoppgave å spotte troll. Og da blir en fjær til fem høns og vipps har du funnet alle tegn du lært på trollfangerskolen. Gikk du ut med topp karakter der eller? 

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...