Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan sikkert prøve å bli bedre, men å skylle ting det gidder jeg ikke.

Anonymkode: 5d541...0ea

Det er lite som trenger skylling hvis du har spist det normalt tomt.  Noen ganger bare dypper jeg f.eks. rømmebeger ned i oppvaskvannet når jeg er ferdig å vaske opp. Tar to sekunder. Salamipakker trenger IKKE skylling.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke søppelkassene det er vanskelig å sortere søpla i, men hvem søren har plass til fire-fem forskjellige søppelposer på kjøkkenet? Og hvorfor får ikke amerikanske skip bot som dumper all mulig dritt som ender på strendene våre? Likhet for loven eller forakt for loven. 

Anonymkode: 2de8d...cdc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Synes de burde tenke seg om før de begynner å true meg med færre tømminger. 

Jeg synes du skal tenke deg om, siden du har fått bot for at du ikke sorterer riktig. 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er du litt tilbakestående, ts?

Anonymkode: 9d994...3c3

Enten det, eller et troll. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei jeg jobber faktisk i det offentlige, så synes jeg burde bli behandlet bedre :vetikke: 

Det finnes jo tilrettelagte arbeidsplasser for de som har kognitive utfordringer i det offentlige. 

Hvorfor skal de som jobber i det offentlige behandles bedre? 

Anonymkode: 1cc58...76c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det egentlig her også, men vi har ikke fått matavfall og glass/metall beholder. Jeg lurer på om de har hjemmel til å bøtelegge da..

Det eneste de kan ta meg på er litt matavfall, glass og metall leverer jeg i naboene sine dunker når de er satt ut. Det er alltid masse plass der.

Anonymkode: 7c490...5a4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har blitt helt sinnsykt, jeg gjør mitt men føler ingenting er godt nok

Sinnsykt å ta hensynet til miljøet og samtidig slippe å betale for dobbelt så stort spann? Ok.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er da ikke søppelkassene det er vanskelig å sortere søpla i, men hvem søren har plass til fire-fem forskjellige søppelposer på kjøkkenet?....

Hvorfor må alle stå på kjøkkenet? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er da ikke søppelkassene det er vanskelig å sortere søpla i, men hvem søren har plass til fire-fem forskjellige søppelposer på kjøkkenet? Og hvorfor får ikke amerikanske skip bot som dumper all mulig dritt som ender på strendene våre? Likhet for loven eller forakt for loven. 

Vi med store hus og mange uthus har plass. Men problemet mitt er mer tid og ork til å drive å dille med den sorteringa. 

Anonymkode: 56126...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe sted å oppbevare plastavfall. Resten klarer jeg å sortere😃👍mener egentlig at det er et minimum å klare👏👏

Anonymkode: 92922...fae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sorteringen er fullstendig hjernedød, lurer på hvor mye plast de har brukt på å lage nye dunker til alt.

Det er urealistisk at folk skal ha 4-5 forskjellige dunker på kjøkkenet sitt, spesielt folk som bor i mindre leiligheter. Plast blir vel i stor grad kjørt til Tyskland.

2-3 dunker burde holde i massevis, så kan de heller bruke fargekoder på poser om de vil ha noe utover det, vi ser jo nå at plastposehystreiet har ført til store problemer og null nytte.

Allerede før plastposehystriet tok helte av så viste nesten alle studier, undersøkelser og eksperter at plastposer i Norge ikke er ett problem da nesten 100% gjenbrukes til avfall og dette var mulig fordi plastposene var tykke nok og av god kvalitet. Nå er problemet at folk kjøper ikke poser når de handler lenger så de kjøper billige resirkulerte poser på rull som går istykker på fabrikkene.

Anonymkode: aeb69...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (1 time siden):

Vi har:

Restavfall

Papir & papp

Matavfall 

Glass og metall

Pluss setter ut poser med plastavfall

Det eneste som er vanskelig med dette, er å få til at matavfallet ikke råtner oppi papirposene

Du kan kjøpe bioposer i butikken. Vi legger også et par lag med tørkepapir under posen slik at det ikke blir så mye søl. Posen kastes i dunken etter maks en uke uavhengig av om det er full eller ikke.

Anonymkode: 85848...c0d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir bare så sykt sliten av det gnålet dems. Føler de velger ut noen å drive heksejakt på og det er tydeligvis min familie, føler på psykisk påkjenning når de terroriserer sånn >:( FYSJ!

Nei jeg jobber faktisk i det offentlige, så synes jeg burde bli behandlet bedre :vetikke: 

Ok, nå skjønner jeg. Du er jo bare et troll.
Klarte du å oppnå det du ønsket?

Anonymkode: cd11b...6d0

• Liker 2
Skrevet

Tenker litt på om de faktisk kan gjøre færre tømminger? Da må jeg jo bare legge det i en søppelsekk i veikanten eller noe slikt hvis de skal være så vanskelige :)

Nordmenn bryr seg ikke om noe lengre. Dere griser rundt med søpla deres. Pælmer det ut av bilvindu, og kaster alt dere har i hendene når dere er ute. Uansett om dere står med søppelbøtte tredd nedover hue på dere. Det blir flott når det ser ut som India tilstander her også

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei, bare prøv selv på min gjennvinningsstasjon. Kjeftene vakter hvor ingenting er godt nok 😕

På min er de veldig hyggelige. Jeg kommer i bilen min, forteller hva jeg har med meg. Så sier de hvor det skal kastes og så betaler jeg med kortet mitt. Veldig enkelt og ingen er sinte.

Anonymkode: 1b809...3e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kan sikkert prøve å bli bedre, men å skylle ting det gidder jeg ikke.

Du må ikke sortere med matrester eller blod fra rått kjøtt. Det vil du ikke ha i huset ditt. Du skyller for din egen og for gjenvinningsstasjonen. Om du driter i de så skyller du i det minste for din egen. Og glassene må du skylle før du setter bort. Og metall.

Bruker du papir eller plast rundt matavfallet? Med papir må du ta flere poser utenpå hverandre for å slippe at det blir blødt i spannet. Og la det tørke på benken om mulig så blir det også bedre og mindre gris. Jeg vurderer nå å bare fryse alt matavfallet til kvelden før tømming. Jeg liker matavfallet minst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg skjønner godt at folk blir frustrerte. Jeg har mista gnisten selv til å sortere for private husholdninger må sortere ut matavfall mens på kommunale skoler, barnehager og andre kommunale bygg går matavfall i restavfall. Hva er vitsen da liksom? 

Det er flere private boliger enn kommunale i Norge. Vi må bare gjøre så godt vi kan. De begynner gjerne med det senere. Men vi kan ikke la være fordi noen steder så sorterer de ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (56 minutter siden):

Har enebolig. Dunkene står ute ved husveggen. Har ulike søppelbøtter i skapet under vasken på kjøkkenet, og går ut med søpla når det er fullt. Noen ganger bare én, andre ganger alle bøttene på en gang.

Har en ekstra papirkurv under skrivebordet på hjemmekontoret, og små bøtter på badene.

Tekstiler samler jeg i en pose i bunnen av klesskapet.

Hvorfor har du små bøtter på badene. Er det for å slippe å gå ut med hver dorull og plast og forskjellig? Har du tre bøtter/spann på hvert bad da?

AnonymBruker
Skrevet

Sprøtt å lese at et voksent menneske sliter med å sortere 

Her så lærte nå unga det mens de var små. Og tar da ikke så store plassen. Under vasken står restavfall, matavfall og en til glass og metall,  så har vi en liten kasse i skapet i gangen til papir, der har vi og til plast

Anonymkode: 8c7f3...00f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er flere private boliger enn kommunale i Norge. Vi må bare gjøre så godt vi kan. De begynner gjerne med det senere. Men vi kan ikke la være fordi noen steder så sorterer de ikke.

Som jeg sier så mister jeg lysten til å gjøre en innsats når det ikke er likt for alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du små bøtter på badene. Er det for å slippe å gå ut med hver dorull og plast og forskjellig? Har du tre bøtter/spann på hvert bad da?

Søppelbøtter på badet er bl.a. til brukte tamponger (du er ikke dame, skjønner jeg) eller våtservietter. Har én pedalbøtte på hvert bad, det er rest-avfall. Hvis jeg husker det tar jeg med dorullhylsene og f.eks paracet-esken ut fra badet og kaster i papirkurven på kjøkkenet eller hjemmekontoret. Andre ting går bare usortert i de små bøttene, så mye er det ikke at det gjør noe.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker litt på om de faktisk kan gjøre færre tømminger? Da må jeg jo bare legge det i en søppelsekk i veikanten eller noe slikt hvis de skal være så vanskelige :)

Ja, rottene kommer til å kose seg med det.

Anonymkode: 5650a...2f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...