Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker litt på om de faktisk kan gjøre færre tømminger? Da må jeg jo bare legge det i en søppelsekk i veikanten eller noe slikt hvis de skal være så vanskelige :)

Anonymkode: 5d541...0ea

Å legge søpla i veikanten vil neppe løse problemet. Hvordan hadde veikanten sett ut om det ikke var et system for renovasjon?

Å håndtere avfall og avløpsanlegg var svært viktig for å unngå spredning av smitte av sykdommer og skadedyr som rotter og mus.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå har det seg sånn at jeg har fått bot av kommunen pga søppelet vårt. Her vil de at vi skal sortere i FEM(!) forskjellige bøtter og jeg kjenner at jeg blir ganske sur, går ikke alt i samme bøtte til slutt uansett? Synes det er ganske sykt av kommunen å tilføye oss en bot på over 2000kr, og i tillegg skriver at det kan bli FÆRRE tømminger hvis ikke ting endres. Er dette i det hele tatt lov? Og hvordan vet de at det er min søppel det er noe galt med? 

Slik har vi hatt det hos oss i mange år. Ikke noe problem det. I tillegg til disse fem, skal man jo sortere mer som man må levere selv til gjenvinningsstasjon. Man skal sortere panteflasker, klær og tekstiler, elektrisk avfall og farlig avfall som batterier, maling, neglelakk, lyspærer, frityrolje osv.. 

Bot for dårlig sortering er absolutt på sin plass, fordi alt havner ikke i samme haug, men det skal brukes videre. Ved dårlig sortering blir det vanskelig å bruke det videre uten at det feilsorterte forurenser det de skal produsere, eller det blir mye ekstra arbeid for å sortere på nytt.

Så det er bare å sortere med glede.

Anonymkode: f4fc6...c99

• Liker 7
Skrevet

Sa opp avtalen med kommunen jeg så leverer jeg avfallet på gjenvinning sjæl 😀

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bare det er så mye stress i hverdagen også skal de begynne med sånt. Nesten litt Putin over det føler jeg, tvinge meg til ting ellers blir det *sånn* :paff:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Sa opp avtalen med kommunen jeg så leverer jeg avfallet på gjenvinning sjæl 😀

Vurderer dette, men de har vakter der så man må løpe bort til konteineren når de ikke kikker ellers blir det kjeft >:( 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes bare det er så mye stress i hverdagen også skal de begynne med sånt. Nesten litt Putin over det føler jeg, tvinge meg til ting ellers blir det *sånn* :paff:

Det er ikke stress. Du er voksen. Dette klarer du.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slik har vi hatt det hos oss i mange år. Ikke noe problem det. I tillegg til disse fem, skal man jo sortere mer som man må levere selv til gjenvinningsstasjon. Man skal sortere panteflasker, klær og tekstiler, elektrisk avfall og farlig avfall som batterier, maling, neglelakk, lyspærer, frityrolje osv.. 

Bot for dårlig sortering er absolutt på sin plass, fordi alt havner ikke i samme haug, men det skal brukes videre. Ved dårlig sortering blir det vanskelig å bruke det videre uten at det feilsorterte forurenser det de skal produsere, eller det blir mye ekstra arbeid for å sortere på nytt.

Så det er bare å sortere med glede.

Anonymkode: f4fc6...c99

Ja slike ting sorterer jeg, men hvem bryr seg om at salami pakken er sammen med papiret liksom?

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg sammen og sorter riktig. Det er svært lett når en blir vant til det. 5 dunker her også pluss plast og batterier. Å få bot er bare latskap og tull.

Anonymkode: bf2ba...ded

• Liker 7
Skrevet

Vurderer dette, men de har vakter der så man må løpe bort til konteineren når de ikke kikker ellers blir det kjeft >:( 

Ja jeg vet det men du kan kaste alt som er sortert gratis hos meg er det bare restavfall og papir liksom 😀 tror avfallshåndtering er overpriset i kommunen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja slike ting sorterer jeg, men hvem bryr seg om at salami pakken er sammen med papiret liksom?

De som skal resirkulere papiret til nytt papir.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta deg sammen og sorter riktig. Det er svært lett når en blir vant til det. 5 dunker her også pluss plast og batterier. Å få bot er bare latskap og tull.

Kanskje naboene bruket TS sin dunk ogdå ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir bare så sykt sliten av det gnålet dems. Føler de velger ut noen å drive heksejakt på og det er tydeligvis min familie, føler på psykisk påkjenning når de terroriserer sånn >:( FYSJ!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du litt tilbakestående, ts?

Anonymkode: 9d994...3c3

Nei jeg jobber faktisk i det offentlige, så synes jeg burde bli behandlet bedre :vetikke: 

AnonymBruker
Skrevet

Blir bare så sykt sliten av det gnålet dems. Føler de velger ut noen å drive heksejakt på og det er tydeligvis min familie, føler på psykisk påkjenning når de terroriserer sånn >:( FYSJ!

Hvilken terrorisering ? Som flere sier,det er da bare å sortere riktig i rett dunk så driver ingen heksejakt på dere.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Folk jobber og sliter også reiser de direktørene rundt på business class i hele Europa, også er det hva jeg kaster i søpla som er problemet? >:(

• Liker 2
Skrevet

Betal boten og lær deg noe enkelt; kildesortering.

Sorterer og sorterer selv, alt fra batterier og lyspærer til papp/papir og matavfall osv. Det blir en del styr med plastavfallet som ofte må skylles&rengjøres før det må tørke og så kastes i restavfallet (ellers lukter det med en gang og det orker jeg ikke ha under kjøkkenbenken, og det står også at plast skal skylles før sortering).

Så kom igjen. Oppfør deg som en voksen i 2025. Da kildesorterer man :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jøss, er det vanskelig å sortere? :klo: Vi har også fem dunker, og det har da aldri vært noe problem? 

Du får kjøpe deg en svææær restavfallsdunk i stedet, og kaste alt i den. Da trenger du ikke å sortere. 

Anonymkode: eaa53...d8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å gå til avisen når de driver med heksejakt, jeg har blitt bedre enn før. Men skjønner ikke hva de forventer :klo: 

• Liker 1
Skrevet

Bestill henting eller lever avfall til privat selskap for avfallshåndtering. Da kan det leveres utsortert uten noen form for klage.

Det vil tillegges gebyr for blandet avfall, men så lenge volumet ikke er så stort blir ikke kostnaden så stor.

Unngå farlig avfall og eeavfall i blandet avfall.

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke dette, takk! Skal se på det, godt vi har det private også når det offentlige ikke strekker til :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...