nordlending Skrevet 30. juni #41 Skrevet 30. juni (endret) Ærlig talt, du klarer å kaste salamipakken i plastsøppel, og papiret i papirsøppelet. Begge delene skal jo kastes, hvorfor ikke kaste i den riktige posen? At man kan være usikker og derfor kaste noe i rest er en ting, men plastemballasje og papir er ganske selvsagt. Endret 30. juni av nordlending 10
AnonymBruker Skrevet 30. juni #42 Skrevet 30. juni nordlending skrev (1 minutt siden): Ærlig talt, du klarer å kaste salamipakken i plastsøppel, og papiret i papirsøppelet. Begge delene skal jo kastes, hvorfor ikke kaste i den riktige posen? At man kan være usikker og derfor kaste noe i rest er en ting, men plastemballasje og papir er ganske selvsagt. I tillegg står det faktisk bakpå mange typer emballasje hvordan det skal sorteres. Til og med barn klarer dette. Jeg mistenker dog at TS er et lite troll. Anonymkode: f15d5...04e 12
Lorieen Skrevet 30. juni #43 Skrevet 30. juni Skjerp deg, det er virkelig ikke vanskelig å sortere søpla si. Barnehageungene mine på 3 og 5 klarer det. 5
TBL12 Skrevet 30. juni #44 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Visste ikke dette, takk! Skal se på det, godt vi har det private også når det offentlige ikke strekker til Anonymkode: 5d541...0ea https://www.ragnsells.no/tjenester/kildesortering/sorteringsguide/blandede-avfallstyper/blandet-avfall/ Eksempel på privat selskap innen avfallshåndtering.
Hedda-78 Skrevet 30. juni #45 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vurderer å gå til avisen når de driver med heksejakt, jeg har blitt bedre enn før. Men skjønner ikke hva de forventer Anonymkode: 5d541...0ea Jo, det vet du. De forventer at du sorterer slik som andre voksne. Det er ikke vanskeligere for deg enn for andre, så det er bare å gå igang. Dette får du til, jeg har troa på at du klarer det! 9
AnonymBruker Skrevet 30. juni #46 Skrevet 30. juni TBL12 skrev (3 minutter siden): https://www.ragnsells.no/tjenester/kildesortering/sorteringsguide/blandede-avfallstyper/blandet-avfall/ Eksempel på privat selskap innen avfallshåndtering. Takk Anonymkode: 5d541...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #47 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tenker litt på om de faktisk kan gjøre færre tømminger? Da må jeg jo bare legge det i en søppelsekk i veikanten eller noe slikt hvis de skal være så vanskelige Anonymkode: 5d541...0ea Hvorfor sorterer du ikke bare istedenfor? Anonymkode: 1b809...3e7 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni #48 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Nå har det seg sånn at jeg har fått bot av kommunen pga søppelet vårt. Her vil de at vi skal sortere i FEM(!) forskjellige bøtter og jeg kjenner at jeg blir ganske sur, går ikke alt i samme bøtte til slutt uansett? Synes det er ganske sykt av kommunen å tilføye oss en bot på over 2000kr, og i tillegg skriver at det kan bli FÆRRE tømminger hvis ikke ting endres. Er dette i det hele tatt lov? Og hvordan vet de at det er min søppel det er noe galt med? Anonymkode: 5d541...0ea Kvinneguiden trenger en tommel ned-funksjon! Anonymkode: eb467...a02 9
AnonymBruker Skrevet 30. juni #49 Skrevet 30. juni Jeg var ikke ute etter å bli kritisert, nå finner jeg en løsning med noen private sikkert Takk for dere som ikke kritiserer! Anonymkode: 5d541...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #50 Skrevet 30. juni Jeg sorterer, og gjør min plikt. Men det ergrer meg at et eget rom i huset må brukes til søppelsortering. Hva gjør de som ikke har et eget rom til det? Hos meg står det en sekk til plastavfall, en pose til tekstiler som skal kastes (er jo titt og ofte sokker truser og klær som skal dit), en sekk til tomgods, en pose til glass og metall og en stor kasse til papp og papir. Får ikke brukt det rommet. Ja, vi har bod. Men den er ikke i hovedetasjen. Dumt å gå ned med hver minste ting, for så å bære det opp igjen når det skal ut av huset. Anonymkode: a4ba1...293 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #51 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nå har det seg sånn at jeg har fått bot av kommunen pga søppelet vårt. Her vil de at vi skal sortere i FEM(!) forskjellige bøtter og jeg kjenner at jeg blir ganske sur, går ikke alt i samme bøtte til slutt uansett? Synes det er ganske sykt av kommunen å tilføye oss en bot på over 2000kr, og i tillegg skriver at det kan bli FÆRRE tømminger hvis ikke ting endres. Er dette i det hele tatt lov? Og hvordan vet de at det er min søppel det er noe galt med? Anonymkode: 5d541...0ea En god skrøne du her presenterer. Ingen kommune kan gå inn og si at det blir færre tømminger. Anonymkode: 342e4...04f
AnonymBruker Skrevet 30. juni #52 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vurderer dette, men de har vakter der så man må løpe bort til konteineren når de ikke kikker ellers blir det kjeft Anonymkode: 5d541...0ea Er dette en tulletråd? Anonymkode: 1b809...3e7
AnonymBruker Skrevet 30. juni #53 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinneguiden trenger en tommel ned-funksjon! Anonymkode: eb467...a02 Eller at vi kan trykke minus på tommel opp? Anonymkode: 342e4...04f
AnonymBruker Skrevet 30. juni #54 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja slike ting sorterer jeg, men hvem bryr seg om at salami pakken er sammen med papiret liksom? Anonymkode: 5d541...0ea Jeg bryr meg. Du må bidra akkurat som alle oss andre. Vi gjør ikke dette på tull. Det er en grunn for det. Det forurenser mye å lage ny plastikk. Så du må sortere den tomme salami pakken i plasten. Det er enkelt og det tar deg kanskje noen minutter ekstra til sammen på en dag å skylle av noe og sortere. Anonymkode: 1b809...3e7 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni #55 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er dette en tulletråd? Anonymkode: 1b809...3e7 Nei, bare prøv selv på min gjennvinningsstasjon. Kjeftene vakter hvor ingenting er godt nok :/ Anonymkode: 5d541...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #56 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bryr meg. Du må bidra akkurat som alle oss andre. Vi gjør ikke dette på tull. Det er en grunn for det. Det forurenser mye å lage ny plastikk. Så du må sortere den tomme salami pakken i plasten. Det er enkelt og det tar deg kanskje noen minutter ekstra til sammen på en dag å skylle av noe og sortere. Anonymkode: 1b809...3e7 Kan sikkert prøve å bli bedre, men å skylle ting det gidder jeg ikke. Anonymkode: 5d541...0ea 1
Hedda-78 Skrevet 30. juni #57 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg sorterer, og gjør min plikt. Men det ergrer meg at et eget rom i huset må brukes til søppelsortering. Hva gjør de som ikke har et eget rom til det? Hos meg står det en sekk til plastavfall, en pose til tekstiler som skal kastes (er jo titt og ofte sokker truser og klær som skal dit), en sekk til tomgods, en pose til glass og metall og en stor kasse til papp og papir. Får ikke brukt det rommet. Ja, vi har bod. Men den er ikke i hovedetasjen. Dumt å gå ned med hver minste ting, for så å bære det opp igjen når det skal ut av huset. Anonymkode: a4ba1...293 Har enebolig. Dunkene står ute ved husveggen. Har ulike søppelbøtter i skapet under vasken på kjøkkenet, og går ut med søpla når det er fullt. Noen ganger bare én, andre ganger alle bøttene på en gang. Har en ekstra papirkurv under skrivebordet på hjemmekontoret, og små bøtter på badene. Tekstiler samler jeg i en pose i bunnen av klesskapet. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni #58 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Blir bare så sykt sliten av det gnålet dems. Føler de velger ut noen å drive heksejakt på og det er tydeligvis min familie, føler på psykisk påkjenning når de terroriserer sånn FYSJ! Anonymkode: 5d541...0ea De driver jo ikke heksejakt når du innrømmer selv at du IKKE sorterer. Da har du ikke forstått ordet heksejakt som indikerer at du er uskyldig. Anonymkode: 1b809...3e7 6
AnonymBruker Skrevet 30. juni #59 Skrevet 30. juni Jeg skjønner godt at folk blir frustrerte. Jeg har mista gnisten selv til å sortere for private husholdninger må sortere ut matavfall mens på kommunale skoler, barnehager og andre kommunale bygg går matavfall i restavfall. Hva er vitsen da liksom? Anonymkode: 56126...4e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #60 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Folk jobber og sliter også reiser de direktørene rundt på business class i hele Europa, også er det hva jeg kaster i søpla som er problemet? Anonymkode: 5d541...0ea Dette må være en tulletråd. Business Class forurenser vel ikke mere enn et vanlig flysete. Merkelig å fokusere på det. Pass på deg selv og sortere søppelet ditt. Anonymkode: 1b809...3e7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå