AnonymBruker Skrevet 30. juni #21 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun sier hun er redd, tør nesten ikke gå på do alene heller, eller gå inn i et rom som er mørkt - for å måtte slå på lyset. Jeg har forklart flere ganger at det er ingen "monster" her, det finnes ikke. Det er bare oss her.. osv I dag ville hun ikke gå på ene toalettet, fordi hun mente den lagde en merkelig lyd Hun virker oppriktig redd, men jeg vet ikke hva mer vi kan gjøre. Anonymkode: 90a3b...da7 Hun er redd. Du trenger å betrygge henne. Finn ut hva som gjør henne redd, du må vise at det er trygt å være hjemme. Doen er trygg. Forklar hva lyden fra doen var, eller hva den kunne vært om. Når hun er trygg, kan hun gi slipp. Å tvinge henne vekk fra deg, kaste henne ut av rommet, vil kun lære henne at du ikke er til å stole på og ikke et sted for henne å gå til når hun har behov for en trygg havn. Anonymkode: 65dd2...845
NoaideBiehtar Skrevet 1. juli #22 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men herregud da. Bær dem til sin egen seng og lukk døra. Sånt blir bare verre. Vi får vel en tråd om noen år der ungen ikke tør å dusje uten at mamma ser på. Anonymkode: d194c...9f2 Nei det blir som regel ikke verre. I de aller, aller fleste tilfeller slutter de å komme inn helt av seg selv. Har du hørt om mange tenåringer som må sove med foreldrene? TS, har dere forsøkt med madrass, eller følge tilbake i senga og ligge litt med henne der? Hvis du ikke orker å vente til det gir seg må du nok regne med å ta kampen og tåle noen trøblete netter. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #23 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ikke rådet du vil ha, men det kommer en tid hvor du vil savne det. Jeg har selv en 6-åring som sover med meg. Jeg flytter han vekk og har dyna i mellom om det blir for varmt. Synes det bare er koselig.. Anonymkode: 197cf...17a Vet du, nei. Folk sier «ååå du kommer til å savne graviditeten med de små sparkene i magen. Du kommer til å savne ditten, og datten». Nei. Graviditet er et helv***, å det er mye ved småbarnstiden som jeg aldri har savnet, ikke et øyeblikk. Ikke alle ser på å bli kvalt om natten som givende. Anonymkode: 275d1...a4c 3 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #24 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet du, nei. Folk sier «ååå du kommer til å savne graviditeten med de små sparkene i magen. Du kommer til å savne ditten, og datten». Nei. Graviditet er et helv***, å det er mye ved småbarnstiden som jeg aldri har savnet, ikke et øyeblikk. Ikke alle ser på å bli kvalt om natten som givende. Anonymkode: 275d1...a4c Kvalt om natten og nærhet til sitt eget barn. Ikke helt det samme vell? Anonymkode: 36af0...82d 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #25 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kvalt om natten og nærhet til sitt eget barn. Ikke helt det samme vell? Anonymkode: 36af0...82d Var det ikke det TS beskrev da? At hun følte seg kvelt. Hvorfor i all verden skulle man savne det? Anonymkode: cdb16...533 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #26 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kvalt om natten og nærhet til sitt eget barn. Ikke helt det samme vell? Anonymkode: 36af0...82d Ts skriver i hi: Ligger most mellom de to. Kjenner jeg blir helt kvelt. Anonymkode: 275d1...a4c 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #27 Skrevet 1. juli Jeg lå faktisk og tenkte på denne før jeg selv sovnet i natt 🙂 Kanskje det kan hjelpe om du kjøper en stor bamse til henne, så stor at hun kan ligge og holde rundt den (sånn typ vinne-på-tivoli-bamse størrelse). Og så kan du kle på den en t-skjorte med din duft i. Så kjennes det kanskje tryggere for barnet ditt, og du slipper å bli most? Anonymkode: 44f1d...865
AdonisFFM Skrevet 1. juli #28 Skrevet 1. juli En av de verste tingene med eksen. Ungene bør ligge i egen seng når de ikke lenger mottar pupp. Og ikke mye som dreper samlivsfølelsen mer.
AnonymBruker Skrevet 1. juli #29 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er ikke rådet du vil ha, men det kommer en tid hvor du vil savne det. Jeg har selv en 6-åring som sover med meg. Jeg flytter han vekk og har dyna i mellom om det blir for varmt. Synes det bare er koselig.. Anonymkode: 197cf...17a Deg om det, jeg savner det ikke et sekund! Anonymkode: ea8ef...b84 2 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #30 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Deg om det, jeg savner det ikke et sekund! Anonymkode: ea8ef...b84 Ikke jeg heller. Nå samsov vi så og si aldri, for jeg hadde klikket, men hun hadde en periode der hun ville sove med meg hele tiden. Det ble noen netter uten søvn, og det var ikke noe koselig. Anonymkode: cdb16...533 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #31 Skrevet 2. juli Jeg har en 8 åring som vil sove sammen med meg. Men vi har regler - egen dyne, ingen arm eller bein over meg og ligge på sin side. Men jeg er veldig klar å sove alene, vi har snakket sammen om å prøve sove alene i sitt rom. 😅 Anonymkode: 709b9...1bc
AnonymBruker Skrevet 2. juli #32 Skrevet 2. juli Det med å være redd er sikkert en fase. Min på samme alder er lik og en venninne nevnte at hennes jevngamle var inne i en slik periode nå. Min får komme inn i sengen, men MÅ ligge på egen halvdel, ingen føtter eller armer borti meg og egen dyne. Begge barna får heller ikke ligge i sengen samtidig med meg, en av de må ligge hos faren eller så må faren ligge sammen med de i dobbeltsengen. To barn i sengen er lik tilnærmet null søvn hos meg. Anonymkode: 39b62...b69
AnonymBruker Skrevet 2. juli #33 Skrevet 2. juli Hvordan gjør hun det når hun overnatter hos venninner? Husker vår førsteklassing hadde overnatting eller var på overnatting ofte. Ellers så må du bare trygge på at det går fint. Man må finne en balanse med å validere følelsene av at det er skummelt, og det å faktisk ikke forsterke de følelsene. Har du prøvd en slik bamse med lys f.eks? Snakke med henne om at nå skal hun sove i sengen sin, så at du/mannen kan sitte der til hun sovner. Ha døren åpen etc. Event at det kan starte med at hun kan sove på en madrass på gulvet på rommet deres. Og gradvis ta det der. Her virker det jo helt klart som at det har blitt en uvane.. (og nei, jeg har store ungdommer nå - har aldri savnet at de ville sove med meg). Anonymkode: 0d4eb...77e
AnonymBruker Skrevet 2. juli #34 Skrevet 2. juli Dette burde du ha tenkt på før. Antar at du i likhet med så mange andre i samme situasjon argumenterte med at barna hadde behov for det. Vel, det har barna fortsatt så da er det ikke annet å gjøre enn å la de få ligge i sengen. Anonymkode: 71c3d...de7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #36 Skrevet 2. juli Jeg hadde samme. Men jeg sa at hvis de skulle ligge i min seng måtte det være en sammenrullet dyne mellom oss. etter gråt og fortvilelse ble det akseptert og vi sov godt alle 3 Anonymkode: 86c00...4dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå