AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Føler meg så flat, det som jeg har mistet meningen med livet. Hva nå? Jeg har planen klar etter sommer, men det er som om det ikke betyr noe. Alt er så tomt nå. Hvordan føltes det for deg som leser dette? Anonymkode: 585d1...317
AnonymBruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler meg så flat, det som jeg har mistet meningen med livet. Hva nå? Jeg har planen klar etter sommer, men det er som om det ikke betyr noe. Alt er så tomt nå. Hvordan føltes det for deg som leser dette? Anonymkode: 585d1...317 Høres ut som en tragisk, flink akademisk pike som har puttet all fokus og "verdi" inn i akademiske titler. For mange med slik tankegang. Ikke rart det går skeis i samfunnet. Anonymkode: 834af...357 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Følte bare lettelse. Men levering av bachelor-oppgaven skremte meg fra master-studiet. Syns det er sykt hvor gøy jeg synes det er å lære, men ikke i skole/utdanningssammenheng. Anonymkode: 3c202...70c 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni Husker ikke hvordan det føltes da jeg leverte bachelorgraden, men har studert litt etterpå, og har følt meg tom noen ganger etter eksamen. Man har følt seg stresset under eksamensperioden, så da blir får en gjerne denne tomme følelsen når eksamen endelig er over. Anonymkode: b09fd...491 1
Gnå Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni Sliten, og litt tom. Fikk beskjed av hun jeg ga den til, om at jeg måtte gå hjem og sove Visste imidlertid at jeg skulle fortsette å studere året etter også, så det var ikke sånn "nå blir alt annerledes". Det kom litt mer da jeg var helt ferdig og skulle begynne å jobbe. Da var jeg glad, men også litt redd, og litt trist for at tiden på Blindern var over.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #6 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Høres ut som en tragisk, flink akademisk pike som har puttet all fokus og "verdi" inn i akademiske titler. For mange med slik tankegang. Ikke rart det går skeis i samfunnet. Anonymkode: 834af...357 Jeg har for det meste slitt psykisk gjennom disse årene og fått masse hjelp. Så jeg skal utredes for adhd;) Fordi det er store signaler som tyder på det. Som derfor kan ha vært tungt å fullføre, men jeg er sta som faen. Og det er jo ikke alltid så bra nei. Du har jo helt rett sikkert. Ts Anonymkode: 585d1...317 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #7 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Føler meg så flat, det som jeg har mistet meningen med livet. Hva nå? Jeg har planen klar etter sommer, men det er som om det ikke betyr noe. Alt er så tomt nå. Hvordan føltes det for deg som leser dette? Anonymkode: 585d1...317 Jeg var helt tom begge gangene. Det var så mye arbeid som hadde fylt dagene i lang tid så jeg følte meg helt totalt tom etterpå. Var DEILIG med ferie og gradvis komme til hektene igjen Anonymkode: e1ef1...752 1
Megisen Skrevet 1. juli #8 Skrevet 1. juli Jeg tror det er like vanlig å føle seg sliten, tom og kanskje også litt nedfor, som å føle seg glad og lettet. Det koster en del krefter å studere (spesielt i innspurten) så selv om man er glad og takknemlig for å komme i havn, så kan det for mange kreve en del lading før den følelsen kommer. Spesielt om man har hatt litt ekstra utfordringer underveis.
AnonymBruker Skrevet 1. juli #9 Skrevet 1. juli Jeg syntes det var gøy, men krevende, å skrive master. Jeg var lettet da jeg leverte, jeg studerte for å få drømmejobben min, som jeg var kvalifisert til med masteren. Så for meg var det godt å bli ferdig og ta fatt på neste fase av livet. Jeg bestemte meg der og da for at jeg ikke skulle begi meg ut på en doktorgrad, jeg ville jobbe. Jeg feiret masteren med å spandere middag på Michelin-restaurant med de nærmeste, for meg var dette veldig stort og stas! En milepæl i livet mitt. Jeg gikk et profesjonsstudie, ikke vanlig masterløp. Anonymkode: a6526...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #10 Skrevet 1. juli Var på gruppen med en autist, som låste main-bransjen, genererte all kode med AI, og trakasserte og var spydig hele veien - dyrket seg selv over "jeg har implementert dette før og dette før" og skrøt og dyrket seg selv forann arbeidsgiver, samtidig som en tråkket ned og trakassert gruppen forann arbeidsgiver. Ikke bra følelse å være på gruppe med en som ikke klarer elementær samhandlings og kommunikasjon opp mot andre mennesker. Enkelte hører ikke hjemme i gruppe, en må jobbe alene uten kontakt med andre mennesker utenom sosiale aktiviter i regi av bedrift. Anonymkode: a2be4...06e
SPOCA Skrevet 1. juli #11 Skrevet 1. juli En stor lettelse, og stolthet. Skal sies at jeg skrev min masteroppgave ved siden av fulltidsjobb, så det var bare deilig å bli ferdig.
AnonymBruker Skrevet 1. juli #12 Skrevet 1. juli Det var en enorme lettelse å levere masteren, men samtidig fortsatte jeg med enkeltemner så det var aldri sånn at døren til akademia og studentlivet lukket seg helt. Det tror jeg ville vært en stor sorg, Anonymkode: 542d8...9ee 1
Knirke Skrevet 1. juli #13 Skrevet 1. juli Var lettet over å ha levert bachelor, men jeg visste at det var da den virkelige læringskurven begynte😅. Og jeg fikk rett… Studiene var latterlig lette og en dans på roser i forhold til praksisperioden og møtet med arbeidslivet. Har aldri følt på stolthet. Tenker «det er jo bare en bachelor», men jeg ser jo at folk er stolte for å ha fullført ungdomsskolen, så lista er lagt mange forskjellige steder 😄
Thjelp Skrevet 1. juli #14 Skrevet 1. juli Studiet mitt hadde ikke bacheloroppgave som mange andre hadde. Leverte fagtekster gjennom semesteret og ble trekt opp i et av temaene til muntlig eksamen. Men etter jeg forlot eksamensrommet var jeg lettet for at det var ferdig, samtidig som det var rart å forlate universitetet for aller siste gang. Kom hjem og følte meg helt tom og punktert. Brukte dagen etterpå til å dyrke alle hobbyene mine med god samvittighet da😅
AnonymBruker Skrevet 1. juli #15 Skrevet 1. juli «Gøy» å lese at andre også følte seg tom og nedfor etter å ha levert. For trodde jeg var den eneste. Følte meg på en måte også lettet. Det var spennende og lærerikt å skrive bacheloren. Det var mye arbeid, men jeg koste meg også selvom det krevde mye av meg. Men etter jeg leverte var jeg helt tom. Kom seg etter noen dager med hvile og klarte å lande litt. Blir å se spennende hvordan det blir på masteren Anonymkode: 7e77b...af8 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #16 Skrevet 1. juli Føler meg tom og trist. Har studert i 5 år. Innspurten var et helvete, og jeg endte opp med A, men kjenner meg likevel ikke glad. Bare tom 😆 Anonymkode: 11a43...a97 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #17 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har for det meste slitt psykisk gjennom disse årene og fått masse hjelp. Så jeg skal utredes for adhd;) Fordi det er store signaler som tyder på det. Som derfor kan ha vært tungt å fullføre, men jeg er sta som faen. Og det er jo ikke alltid så bra nei. Du har jo helt rett sikkert. Ts Anonymkode: 585d1...317 Personen har ikke rett, det er helt vanlig å føle det sånn etter at utdanning tar slutt. Anonymkode: 11a43...a97 1 1
Nieve Skrevet 1. juli #18 Skrevet 1. juli Etter å ha sjonglert full jobb og studier over flere år, så føltes det som at jeg endelig skulle få tid til å komme litt ovenpå når jeg leverte masteren. Så det ble lange dager på jobb der jeg tidligere hadde satt strek for å gå hjem å skrive master, men jeg kom i mål til slutt med det arbeidet også. Nå har jeg tatt ferie, og hjernen har ikke skjønt at den kan slappe av nå, men jeg prøver. Leser bøker og koser meg, men føler hele tiden at jeg burde gjøre noe. Regner med at jeg lander mer og mer i løpet av sommeren. Ikke opplevd tomhet enda.
AnonymBruker Skrevet 1. juli #20 Skrevet 1. juli blandet, lettet over å ha levert faenskapet, spent på resultatet og tom etter innsatsen er vel det som best kan oppsummere det hele. Anonymkode: f19b3...b32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå