Gå til innhold

Sa takk og farvel til kjæresten fordi ungene hans er helt uspiselige

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er skummelt hvis diagnosebarn får fritt leide til å terrorisere andre ja.

Vi kan jo bare se til pøbelen på Skaugum for å se hvor galt det kan kan gå når barn fra tidligere forhold blir unnskyldt og ikke stilt krav til.

Anonymkode: 12092...0a4

Tja, der har du jo enda et eksempel på hvor fint det er for barna med «dine mine våre»… 

Anonymkode: 4c55e...d1d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke på deg 0/10

Anonymkode: 08f90...c53

• Liker 1
Skrevet

Aller først, jeg har ingen problemer med å tro deg. Ser det utroligste på oppdrager/oppførselsfronten nå, og det er skikkelig trist. 

Tror ikke jeg hadde orka å gå i noen forklaring, syns du selv foreslår en grei måte å komme ut av det på. Jeg hadde brutt med alle med en sånn oppførsel og manglende veiledning - kjæreste, venninne osv, barna først.  

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Lang historie kort, kjæresten og jeg bestemte oss for å dra på hyttetur med hans og mine unger. Som en liten forsmak på familielivet

Hadde du aldri truffet barna hans før dere bestemmer dere for å dra på en hyttetur sammen? I så fall, kan jeg se for meg at barnas oppførsel er en reaksjon på en situasjon som for dem oppleves ubehagelig. Unger er ikke dumme, så to separate hytter forstår de selvsagt bare er en fasade.

De skal uansett tilbringe flere dager med en person som liksom skal erstatte mamma, og andre barn de absolutt ikke har noe forhold til. En situasjon de blir tvunget inn i, fordi de voksne mener at dette er en god måte å teste familivet på. Hvilket det absolutt ikke er. Ferietur på hytten og hverdagens familieliv er to vidt forskjellige ting.

Så kan tenkes at de er helt ok unger, men reagerte på å bli tvunget til å tilbringe flere dager med en dame og hennes unger som de kanskje ikke liker helt enda.

Så se det fra deres side. Kan hende at det er dere som voksne som valgt totalt feil måte å "teste familielivet" på.

Anonymkode: ec5cd...96f

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde du aldri truffet barna hans før dere bestemmer dere for å dra på en hyttetur sammen? I så fall, kan jeg se for meg at barnas oppførsel er en reaksjon på en situasjon som for dem oppleves ubehagelig. Unger er ikke dumme, så to separate hytter forstår de selvsagt bare er en fasade.

De skal uansett tilbringe flere dager med en person som liksom skal erstatte mamma, og andre barn de absolutt ikke har noe forhold til. En situasjon de blir tvunget inn i, fordi de voksne mener at dette er en god måte å teste familivet på. Hvilket det absolutt ikke er. Ferietur på hytten og hverdagens familieliv er to vidt forskjellige ting.

Så kan tenkes at de er helt ok unger, men reagerte på å bli tvunget til å tilbringe flere dager med en dame og hennes unger som de kanskje ikke liker helt enda.

Så se det fra deres side. Kan hende at det er dere som voksne som valgt totalt feil måte å "teste familielivet" på.

Skjønner ikke alle disse innleggene som skal bortforklare denne oppførselen, har dere lest i det hele tatt hvordan disse ungene oppførte seg? 

Ja, selvfølgelig kan barn få reaksjoner på at mor eller far får ny kjæreste, men dette er oppførsel som tyder på at noe helt vesentlig mangler i bunn i oppdragelsen. 

Anonymkode: ebbd8...986

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Helt «ok» unger i skolealder oppfører seg ikke slik mot yngre barn, uansett årsak.

Hva slags barn er det dere selv egentlig har, dere som forsvarer slik avvikende atferd?

Anonymkode: 1d495...b4b

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har datet en mann i over ett år, han var egentlig helt perfekt, hyggelig, snill og morsom. Jobb og økonomi på stell hadde han også. Jeg på min side har også alt på stell, men verner veldig om ungene mine og deres liv. Jeg har egentlig aldri vært så opptatt av å gå inn i ett forhold etter at det ble slutt mellom meg og barnefar. Vi to har ett supert samarbeid og barna står høyt på listen hos oss begge. 

Lang historie kort, kjæresten og jeg bestemte oss for å dra på hyttetur med hans og mine unger. Som en liten forsmak på familielivet. Vi introduserte hverandre som venner, og bodde for ordensskyld i to hytter rett ved hverandre. Fyttigrisen for noen unger han hadde, de var helt uspiselige og forferdelig frekke. Snakk om å ha ett par mobbere fra skolen boende hos seg selv! De skrek, bannet, lagde kvalm og var helt jævlige på alle måter. Såpass at min eldste på 8 år ble redd dem, jeg så at se plagde han pg gjorde narr av han. Yngste min på dyttet med vilje ned i en sølepytt fordi hun hadde på seg en fin kjole. Det var helt sykt! Aldri opplevd så grusomme unger!! Ungene var også ganske jævlige mot faren sin og hverandre. Jeg ble helt satt ut! 

Jeg ble sjeleglad for avgjørelsen om to separate hytter, for da kunne vi faktisk få litt fred og trekke oss unna. Måtte lyve på meg en hodepine for å slippe unna to utflukter med de to. Nå er vi hjemme igjen og lurer på hvordan jeg skal avslutte dette snarest og mest effektivt?  Så kjæresten i et annet lys også, han er ingen god pappa, det er en grunn til at det har gått så galt med ungene. 

Anonymkode: ce88b...33c

Det er jo fantastisk å få reality sjekken direkte sendt. Du har da allerede to svar under svaret ditt, og trenger vel ikke mye betenkningstid, og dere har da kun datet.... snarest skjer nok når han tar kontakt med deg igjen... Da legger du det kapittelet dødt. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt sikker på at ungene ikke har ADHD? Vet ikke hva du legger i at han ikke er en god pappa, men vil bare nevne at det fra utsiden kan se ut som om vi med ADHD-barn har altfor dårlige og slappe grenser. Det ser slik ut fordi man i mange tilfeller må unngå å være for streng for å ikke trigge frem et utbrudd hos barnet. I tillegg tar man ikke slike kamper foran andre, av flere årsaker. 

Anonymkode: f7d12...38c

Men i alle, unger m ADHD har normal intelligens, ADHD er på ingen måte et fripass til å trakassere andre. (Har sønn m ADHD selv og dropper mange kamper daglig, men aldri de som handler om hvordan man får andre til å føle seg) 

Anonymkode: 5a5ab...946

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du er jammen rask til å dømme noen basert på én enkelt helg sammen! Og du som kaller andre mobbere, du burde jammen se deg selv i speilet; der ser du en voksen kvinne som kaller andres barn grusomme, uspiselige og jævlige! Skam deg. 

Anonymkode: a1fd9...821

Dersom dette var helt unntaksmessig oppførsel fra barna, så hadde det jo skapt en sterk reaksjon fra far. Det kom ikke, for sannsynligvis er det slik de er.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (1 minutt siden):

Dersom dette var helt unntaksmessig oppførsel fra barna, så hadde det jo skapt en sterk reaksjon fra far. Det kom ikke, for sannsynligvis er det slik de er.

Får skylde på mor da, ikke drømmemannen!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Min eldste har faktisk ADHD, og ja dårlig impulskontroll og litt dårlig til å konsentrere seg er ungen. Men banne, svare frekt, slå, spytte og plage andre?! Det hadde jeg ALDRI akseptert! Her har jeg samarbeidet tett med skolen fra dag 1, barnet har noe tilrettelagt skoledag med litt ekstra pauser. Men vi har absolutt nulltoleranse for vold og utagering, dårlig oppførsel og språkbruk.  Barnet må forholde seg til samme regler som alle andre barn på skolen. Det er jo dette som gagner ungen på sikt, å lære barnet å oppføre seg og fungere i samfunnet. Bruker man diagnosen som unnskyldning går det definitivt galt er min erfaring. 

Anonymkode: ce88b...33c

Nemlig!
Jeg er lærer. Forskjellen på barn med ADHD som greier/ ikke greier å være høflige og oppføre seg greit mot andre handler om oppdragelse. ADHD gjør at barn har vansker med impulskontroll, men det er er ingen unnskyldning for å være slem, slik Anonym 33c skriver over her. Da har man feilet i oppdragelsen av barnet. 

Jeg tenker ellers at TS bør være ærlig og si fra om at hans barn ikke passer sammen med sine, og at det er årsaken til at hun ikke ser en fremtid sammen med han. 

Anonymkode: 3a2cc...610

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nemlig!
Jeg er lærer. Forskjellen på barn med ADHD som greier/ ikke greier å være høflige og oppføre seg greit mot andre handler om oppdragelse. ADHD gjør at barn har vansker med impulskontroll, men det er er ingen unnskyldning for å være slem, slik Anonym 33c skriver over her. Da har man feilet i oppdragelsen av barnet. 

Jeg tenker ellers at TS bør være ærlig og si fra om at hans barn ikke passer sammen med sine, og at det er årsaken til at hun ikke ser en fremtid sammen med han. 

Anonymkode: 3a2cc...610

Du er lærer og så dømmende? 🙈🙈

Anonymkode: b2899...819

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får skylde på mor da, ikke drømmemannen!

Hvor vil du med dette? Det er ingen som prøver å skylde på mor her, ikke TS heller.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (9 minutter siden):

Hvor vil du med dette? Det er ingen som prøver å skylde på mor her, ikke TS heller.

Nei, alle skylder på de «usmakelige barna», når det utelukkende er far som ikke oppdrar dem og far og ny kjæreste som har satt dem i en veldig stresset situasjon med løgn og bedrageri. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, alle skylder på de «usmakelige barna», når det utelukkende er far som ikke oppdrar dem og far og ny kjæreste som har satt dem i en veldig stresset situasjon med løgn og bedrageri. 

Hvor får du dette fra? Tror du barna plutselig våkna opp og var på ferie med far og elskerinne?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det unnskylder ikke slik oppførsel i det og har på ingen måte noen som grunn til å ikke forstå at ts velger å beskytte egne barn i en slik situasjon. 

Jeg hadde ikke giddet et forhold der det er null oppdragelse og egne barn ble mobbet og behandlet dårlig av barna til en kjæreste. 

Anonymkode: 0a806...3e1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg ville funnet på en annen unnskyldning enn ungene. Jeg ville nok heller sagt noe slik som

«jeg har fått tid til å tenke, og jeg er Ikke klar for et nytt forhold med forpliktelser og en blandet familie. Jeg trives med meg selv og mine barn, og tror det er det beste for oss å fortsette slik i noen år til»

da legger du ikke direkte skyld på hans manglende faderlige egenskaper og hans uoppdragne unger. 

Anonymkode: 76fa3...557

Man sier det som det er. Faren har noe å jobbe med.

Ts, du har min fulle sympati, sånne unger er jo helt pyton! Og det drar også ned inntrykket av daten/kjæresten når man ser hvor ræva han er på oppdragelse. Been there.

Anonymkode: 456be...f14

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei, alle skylder på de «usmakelige barna», når det utelukkende er far som ikke oppdrar dem og far og ny kjæreste som har satt dem i en veldig stresset situasjon med løgn og bedrageri

Du gjentar dette i innlegg etter innlegg. Hvor har du denne informasjonen fra? Er du ett av barna, kanskje?

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (2 timer siden):

Hvor får du dette fra? Tror du barna plutselig våkna opp og var på ferie med far og elskerinne?

Les HI. TS og kjæresten lurte med barna på tur for å teste forholdet. Hemmelig test. Utrolig respektløst. Ikke rart barna strøk. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Les HI. TS og kjæresten lurte med barna på tur for å teste forholdet. Hemmelig test. Utrolig respektløst. Ikke rart barna strøk. 

Jaha, du tror altså de hadde oppført seg skikkelig om ts var blitt introdusert som kjæreste på denne turen? Hvor er logikken i det? Og hvorfor synes du det er helt forståelig at de tar ut sin aggresjon på to yngre barn?

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...