Gå til innhold

Sa takk og farvel til kjæresten fordi ungene hans er helt uspiselige

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver "sa" takk og farvel i tittelen, i HI spør du om råd til å avslutte? Hva er det du lurer på?

• Liker 26
Skrevet

Si sannheten!

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Huff føler med deg, stor klem til deg :blomst:

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville funnet på en annen unnskyldning enn ungene. Jeg ville nok heller sagt noe slik som

«jeg har fått tid til å tenke, og jeg er Ikke klar for et nytt forhold med forpliktelser og en blandet familie. Jeg trives med meg selv og mine barn, og tror det er det beste for oss å fortsette slik i noen år til»

da legger du ikke direkte skyld på hans manglende faderlige egenskaper og hans uoppdragne unger. 

Anonymkode: 76fa3...557

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort. Gjør det slutt. 

Anonymkode: b72f2...46e

• Liker 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (10 minutter siden):

Du skriver "sa" takk og farvel i tittelen, i HI spør du om råd til å avslutte? Hva er det du lurer på?

Er du overrasket? 

Velkommen til en manns verden. 

Anonymkode: a4928...bb7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt sikker på at ungene ikke har ADHD? Vet ikke hva du legger i at han ikke er en god pappa, men vil bare nevne at det fra utsiden kan se ut som om vi med ADHD-barn har altfor dårlige og slappe grenser. Det ser slik ut fordi man i mange tilfeller må unngå å være for streng for å ikke trigge frem et utbrudd hos barnet. I tillegg tar man ikke slike kamper foran andre, av flere årsaker. 

Anonymkode: f7d12...38c

• Nyttig 2
Skrevet

:sovnet:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor ofte har han dem da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (2 minutter siden):

Hvor ofte har han dem da?

Ofte nok til at jeg ikke orker. Sorry 😐 

Anonymkode: ce88b...33c

• Liker 2
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville i første omgang spurt hvordan han synes det gikk på denne hytteturen, selv om du har bestemt deg for at det skal avsluttes. Kanskje han har samme oppfatning og det blir lettere å avslutte det. Hvis han synes det var en fin tur, må du nesten si sannheten- at du ble satt ut og sjokkert. Og at det ikke er forenelig med deres fremtid. 

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg ville funnet på en annen unnskyldning enn ungene. Jeg ville nok heller sagt noe slik som

«jeg har fått tid til å tenke, og jeg er Ikke klar for et nytt forhold med forpliktelser og en blandet familie. Jeg trives med meg selv og mine barn, og tror det er det beste for oss å fortsette slik i noen år til»

da legger du ikke direkte skyld på hans manglende faderlige egenskaper og hans uoppdragne unger. 

Anonymkode: 76fa3...557

Går nok for den versjonen her. Orker ikke en konfrontasjon og utgreiing om ungene hans. Han vet det nok selv, innerst inne.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt sikker på at ungene ikke har ADHD? Vet ikke hva du legger i at han ikke er en god pappa, men vil bare nevne at det fra utsiden kan se ut som om vi med ADHD-barn har altfor dårlige og slappe grenser. Det ser slik ut fordi man i mange tilfeller må unngå å være for streng for å ikke trigge frem et utbrudd hos barnet. I tillegg tar man ikke slike kamper foran andre, av flere årsaker. 

Javel, men uansett ønsker ikke ts eksponere barna sine for barn som har slike atferdsproblemer. På skolen har man ikke noe valg, men privat velger man heldigvis helt selv.

Anonymkode: 1d495...b4b

• Liker 18
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min eldste har faktisk ADHD, og ja dårlig impulskontroll og litt dårlig til å konsentrere seg er ungen. Men banne, svare frekt, slå, spytte og plage andre?! Det hadde jeg ALDRI akseptert! Her har jeg samarbeidet tett med skolen fra dag 1, barnet har noe tilrettelagt skoledag med litt ekstra pauser. Men vi har absolutt nulltoleranse for vold og utagering, dårlig oppførsel og språkbruk.  Barnet må forholde seg til samme regler som alle andre barn på skolen. Det er jo dette som gagner ungen på sikt, å lære barnet å oppføre seg og fungere i samfunnet. Bruker man diagnosen som unnskyldning går det definitivt galt er min erfaring. 

Du skjønner at det er ulike grader av ADHD, eller? Noen barn driter loddrett i at foreldrene "ikke finner seg i" oppførselen deres. De fleste foreldre har absolutt nulltoleranse for vold og utagering, men barnet kan allikevel ha så dårlig impulskontroll at hen driter i det også. Det mest vanlige er jo at de klarer å kontrollere seg i mange situasjoner og/eller til en viss grad, men mister kontrollen innimellom. Jeg er btw både lærer med flere års erfaring med ADHD og mor til et barn med ADHD. 

Mye mulig dette var totalt avsporing og ikke relevant for Ts, men jeg måtte bare kommentere det du skrev.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du skjønner at det er ulike grader av ADHD, eller? Noen barn driter loddrett i at foreldrene "ikke finner seg i" oppførselen deres. De fleste foreldre har absolutt nulltoleranse for vold og utagering, men barnet kan allikevel ha så dårlig impulskontroll at hen driter i det også. Det mest vanlige er jo at de klarer å kontrollere seg i mange situasjoner og/eller til en viss grad, men mister kontrollen innimellom. Jeg er btw både lærer med flere års erfaring med ADHD og mor til et barn med ADHD. 

Mye mulig dette var totalt avsporing og ikke relevant for Ts, men jeg måtte bare kommentere det du skrev.

De gir ikke et godt bilde av unger med ADHD i alle fall. 

Anonymkode: 53868...520

• Liker 14
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke ts sitt problem. Det skal ikke gå utover hennes barn, hun må sette sine barn først. Man kan ikke bruke en diagnose som en unnskyldning for å la ungen oppføre seg som en drittunge, mobbe andre og la det skure og gå.

Anonymkode: 3ec1d...876

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...