Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, har jeg sagt det? Du er bare vrang nå. Men er det så utrolig jævla rart at en skeiv person kunne finne på å ha et ønske om å ha en eller flere andre skeive å henge med på en i utgangspunktet skeiv feiring? 

Anonymkode: 60a6c...bc1

Hvordan vet du at ts ikke er skeiv? 

Anonymkode: 049ea...fe0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 17.43):

Jeg tror det handler mye om hvordan man ordlegger seg, og det er derfor du fikk et stygt svar tilbake. Skrev du bokstavelig talt at det var hans feil at han følte seg ensom? Det er mulig å være mer ydmyk når man formidler et budskap.

Anonymkode: 31a4d...b5c

Jeg kjente bare jeg ble skikkelig sur når han kom til meg og sa dette når jeg har tilbudt meg gang på gang. Og ja jeg sa "det er din feil" til han når han sendte melding om at han var ensom. Han ringte meg flere ganger under pride når hans andre venner ikke ville gå resten av dagen der inne og kjente bare at jeg ikke er den rette å ta dette opp med. Ta det med de andre som egentlig skulle vært tilstede.

Anonymkode: 4fd40...081

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (På 30.6.2025 den 23.46):

Du har sagt at du blir med, og når det virkelig gjelder og han er ensom og tar deg på ordet, og så svarer du at han selv har skylda. 

Og så lurer du på hvorfor han svarer kort stygt svar tilbake?

Han hadde mulighet til å invitere meg og jeg hadde gladelig blitt med. Men når jeg får 10 telefoner i løpet av den dagen hvor jeg er opptatt og faktisk prøver å oppmuntre han litt selvom jeg holder på med andre ting, så føler jeg meg mer som en hjelpetelefon enn en venn. Han skulle ringt de som var med å sagt at det ikke var okei, ikke meg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 1.26):

Han tok jo ikke ts på ordet, han valgte jo å ikke dra med henne, for så å klage til henne etterpå

Jeg ville følt meg ganske liten da, at jeg ikke teller som selskap. Og det var vel også derfor ts svarte slik hun gjorde.

Anonymkode: d90b0...a58

Akkurat dette! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 1.52):

Kan meldingen om ensomhet kanskje være et hint til at han ønsker å ha deg med? Jeg føler du tolket meldingen hans i verste mening. Jeg hadde sett på det som en invitasjon til å møtes.

Anonymkode: 84c8b...8d2

Jeg har prøvd gang på gang, i denne situasjonen her når det blir klaging om ensomhet og at de andre ikke ville. Og at han er totalt alene på priden, og har ingen å reise med så følte jeg at det var litt nok for å være ærlig. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 21.25):

Jeg er i samme situasjon angående Pride - aldri noen å dra med. Jeg tar av og til kontakt med folk, der jeg forteller om at jeg ønsker å feire Pride med noen - altså en indirekte invitasjon. Problemet er at folk ikke svarer på invitasjonen. 

Så jeg forstår TS sin bekjent veldig godt. 

Anonymkode: 6b840...08b

Så hvis folk da sier "jeg kan reise inn å feire med deg" så sier du nei takk?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 7.57):

Ensomhet dreier seg ikke alltid om hvorvidt man er alene eller ikke. Man kan være ensom selv om man har masse mennesker rundt seg. Det er ikke sikkert han hadde følt seg mindre ensom om han hadde dratt sammen med TS. Mest sannsynlig lengter han etter å være en del av et skeivt miljø og å kunne delta sammen med andre med samme erfaringer som ham. Hvis TS er hetero og hen nevner ingenting annet så ville hen aldri kunne dekket det behovet uansett om hen ble med på Pride eller ikke. Det dreier seg sannsynligvis rett og slett om et ønske etter å høre til og jeg syns ikke TS burde hverken ta seg nær av den manglende invitasjonen eller bli sur over at vennen lufter ensomhetsfølelsen sin. 

Jeg er skeiv selv :vetikke: Kan være fordi han er typ 15 år eldre kanskje, pluss bor ikke i Oslo så det må planlegges litt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg la korte krasse svar, men kjenner at jeg ikke har dårlig samvittighet. Når han sa "f u", så føler jeg at jeg har prøvd mitt, men han har for mye problemer. Jeg la rene fakta på bordet rett etterpå som tilsvar uten å være stygg med ord. Jeg skulle aldri tatt telefonen når han var ensom på pride, men jeg gjorde det fordi jeg bryr meg. Nå får han styre veien videre og vi har ikke pratet siden. Han vil nok feie det under teppet, men vet ikke om jeg vil det som han har gjort tidligere. Å si slikt synes jeg er totalt lavmål når jeg har tilbudt meg gang på gang og vil kreve en unnskyldning fra hans side.

Unnskyld for utblåsningen.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 21.25):

Jeg er i samme situasjon angående Pride - aldri noen å dra med. Jeg tar av og til kontakt med folk, der jeg forteller om at jeg ønsker å feire Pride med noen - altså en indirekte invitasjon. Problemet er at folk ikke svarer på invitasjonen. 

Så jeg forstår TS sin bekjent veldig godt. 

Anonymkode: 6b840...08b

Det er to forskjellige situasjoner. Ts har faktisk spurt om å få bli med 2 ganger. Han har valgt å ikke ta henne med, så klager han til henne etterpå om å være ensom. Det må gjøre vondt for ts. Jeg hadde ikke følt meg så veldig betydningsfull om det var meg og vurdert å avslutte «vennskapet».

Skikkelig stygt å tilby seg å bli med flere ganger, få som svar at du indirekte ikke er ønsket og deretter få melding om at han følte seg ensom til den han ikke ønsket å ha med. Det ts svarte var helt innafor. 

Anonymkode: 75cbd...d17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg la korte krasse svar, men kjenner at jeg ikke har dårlig samvittighet. Når han sa "f u", så føler jeg at jeg har prøvd mitt, men han har for mye problemer. Jeg la rene fakta på bordet rett etterpå som tilsvar uten å være stygg med ord. Jeg skulle aldri tatt telefonen når han var ensom på pride, men jeg gjorde det fordi jeg bryr meg. Nå får han styre veien videre og vi har ikke pratet siden. Han vil nok feie det under teppet, men vet ikke om jeg vil det som han har gjort tidligere. Å si slikt synes jeg er totalt lavmål når jeg har tilbudt meg gang på gang og vil kreve en unnskyldning fra hans side.

Unnskyld for utblåsningen.

Dette er ikke et godt vennskap for deg @TS, sånn oppførsel er uakseptabel.

Anonymkode: 906a3...20f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 21.05):

Hvordan vet du at ts ikke er skeiv? 

Anonymkode: 049ea...fe0

Det visste jeg jo ikke, derfor tok jeg forbehold i det jeg skrev. 

AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 7.57):

Hvis TS er hetero og hen nevner ingenting annet (...)

Nå har derimot TS skrevet at hen også er skeiv og det endrer selvfølgelig situasjonen. 

Til TS: du skriver at du har lang reisevei. Kanskje han ikke ville være til bry og få drg til å reise langt på noe du i utgangspunktet ikke hadde tenkt deg på når han tross alt i utgangspunktet hadde andre å gå med? At de andre valgte å dra hjem kunne han jo tross alt ikke vite da du tilbød deg å bli med. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...