Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venn som er homofil som kom til meg å sa at han følte seg alene på Pride i Oslo fordi han ikke hadde noen å gå med. Jeg har både i fjor, og tidligere før pride paraden i år sagt at hvis han vil ha noen å gå med så blir jeg med. 

Jeg er ikke typen som sier det jeg mener til han fordi jeg føler han blir fort opprørt. Han sendte den meldingen om ensomhet på pride i år til meg i dag, og sa det rett ut til han at det er han sin feil og at jeg ikke er den rette personen å si det til når jeg har tilbydd meg.

Fikk kort stygt svar tilbake

Anonymkode: 4fd40...081

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det handler mye om hvordan man ordlegger seg, og det er derfor du fikk et stygt svar tilbake. Skrev du bokstavelig talt at det var hans feil at han følte seg ensom? Det er mulig å være mer ydmyk når man formidler et budskap.

Anonymkode: 31a4d...b5c

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Du har sagt at du blir med, og når det virkelig gjelder og han er ensom og tar deg på ordet, og så svarer du at han selv har skylda. 

Og så lurer du på hvorfor han svarer kort stygt svar tilbake?

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (1 time siden):

Du har sagt at du blir med, og når det virkelig gjelder og han er ensom og tar deg på ordet, og så svarer du at han selv har skylda. 

Og så lurer du på hvorfor han svarer kort stygt svar tilbake?

Han tok jo ikke ts på ordet, han valgte jo å ikke dra med henne, for så å klage til henne etterpå

Jeg ville følt meg ganske liten da, at jeg ikke teller som selskap. Og det var vel også derfor ts svarte slik hun gjorde.

Anonymkode: d90b0...a58

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror det handler mye om hvordan man ordlegger seg, og det er derfor du fikk et stygt svar tilbake. Skrev du bokstavelig talt at det var hans feil at han følte seg ensom? Det er mulig å være mer ydmyk når man formidler et budskap.

Anonymkode: 31a4d...b5c

Men når han valgte å ikke dra med ts, er det ikke da faktisk hans egen feil? Hvor mye skal man undergrave seg selv og egne følelser for å støtte venner som kan ha det vanskelig, men velger å ikke ta imot hånda man strekker ut?

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er vel ikke "pride" nok for han/hun/hen. 

Anonymkode: 8ea40...d49

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan meldingen om ensomhet kanskje være et hint til at han ønsker å ha deg med? Jeg føler du tolket meldingen hans i verste mening. Jeg hadde sett på det som en invitasjon til å møtes.

Anonymkode: 84c8b...8d2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan meldingen om ensomhet kanskje være et hint til at han ønsker å ha deg med? Jeg føler du tolket meldingen hans i verste mening. Jeg hadde sett på det som en invitasjon til å møtes.

Jeg er i samme situasjon angående Pride - aldri noen å dra med. Jeg tar av og til kontakt med folk, der jeg forteller om at jeg ønsker å feire Pride med noen - altså en indirekte invitasjon. Problemet er at folk ikke svarer på invitasjonen. 

Så jeg forstår TS sin bekjent veldig godt. 

Anonymkode: 6b840...08b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg tror kanskje du (og andre her) misforstår innlegget til ts. Han sendte meldingen igår, altså etter pride er over, for å fortelle hvor ensom han følte seg dagen før, altså etter å ha dratt uten ts. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i samme situasjon angående Pride - aldri noen å dra med. Jeg tar av og til kontakt med folk, der jeg forteller om at jeg ønsker å feire Pride med noen - altså en indirekte invitasjon. Problemet er at folk ikke svarer på invitasjonen. 

Så jeg forstår TS sin bekjent veldig godt. 

Anonymkode: 6b840...08b

Men det er jo det motsatte av hva vennen til ts gjorde. 

Hun har gitt mer direkte invitasjon om å bli med han tidligere. Han har ikke gitt noe tegn til å ville ha med henne, før etter pride, hvor han forteller hvor ensom han var. 

Altså er det ts som er nærmest din situasjon, som har åpnet for noe sosialt uten at det har blitt fulgt opp. Hvordan hadde du følt det om de du hadde sendt melding til om pride klagde til deg etter pride om hvor ensomme de var?

• Liker 2
Skrevet

Ensomhet er nok ikke så lett tema.

AnonymBruker
Skrevet

Ensomhet dreier seg ikke alltid om hvorvidt man er alene eller ikke. Man kan være ensom selv om man har masse mennesker rundt seg. Det er ikke sikkert han hadde følt seg mindre ensom om han hadde dratt sammen med TS. Mest sannsynlig lengter han etter å være en del av et skeivt miljø og å kunne delta sammen med andre med samme erfaringer som ham. Hvis TS er hetero og hen nevner ingenting annet så ville hen aldri kunne dekket det behovet uansett om hen ble med på Pride eller ikke. Det dreier seg sannsynligvis rett og slett om et ønske etter å høre til og jeg syns ikke TS burde hverken ta seg nær av den manglende invitasjonen eller bli sur over at vennen lufter ensomhetsfølelsen sin. 

Anonymkode: 60a6c...bc1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tror kanskje du (og andre her) misforstår innlegget til ts. Han sendte meldingen igår, altså etter pride er over, for å fortelle hvor ensom han følte seg dagen før, altså etter å ha dratt uten ts. 

Syntes det er forståelig at TS føler seg litt uvelkommen da. Ja, det er kanskje litt krasst å skrive at det er din feil, men så burde jo heller ikke denne fyren klaget til TS om at man følte seg ensom etter at TS har sagt/skrevet at de kan gå sammen. Tipper TS heller ikke føler seg så ønsket da...

Generelt er det også litt kleint med folk som sutrer over at de er ensomme, særlig når man har fått tilbud om å ikke være det.

Anonymkode: dcc89...2c5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ensomhet dreier seg ikke alltid om hvorvidt man er alene eller ikke. Man kan være ensom selv om man har masse mennesker rundt seg. Det er ikke sikkert han hadde følt seg mindre ensom om han hadde dratt sammen med TS. Mest sannsynlig lengter han etter å være en del av et skeivt miljø og å kunne delta sammen med andre med samme erfaringer som ham. Hvis TS er hetero og hen nevner ingenting annet så ville hen aldri kunne dekket det behovet uansett om hen ble med på Pride eller ikke. Det dreier seg sannsynligvis rett og slett om et ønske etter å høre til og jeg syns ikke TS burde hverken ta seg nær av den manglende invitasjonen eller bli sur over at vennen lufter ensomhetsfølelsen sin. 

Men sånn er livet for veldig mange, man har ikke alltid privilegiet av å kunne velge seg venner som har akkurat samme erfaringer som en selv og som har akkurat samme preferanser. Så får man velge om man takker ja til en invitasjon fra en venn som kanskje ikke er helt lik deg, eller gå alene. Men jeg syntes man da ikke kan klage sin nød til den samme vennen i etterkant, at man var ensom. Skal man alltid ha 100% match på folk som er så og si lik en selv, så må man selv søke opp disse miljøene og forsøke å få innpass der.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men sånn er livet for veldig mange, man har ikke alltid privilegiet av å kunne velge seg venner som har akkurat samme erfaringer som en selv og som har akkurat samme preferanser. Så får man velge om man takker ja til en invitasjon fra en venn som kanskje ikke er helt lik deg, eller gå alene. Men jeg syntes man da ikke kan klage sin nød til den samme vennen i etterkant, at man var ensom. Skal man alltid ha 100% match på folk som er så og si lik en selv, så må man selv søke opp disse miljøene og forsøke å få innpass der.

Ingen snakker om å ha akkurat samme erfaringer eller være 100% match. Men vil du helst gå på fotballkamp med noen som heier på samme lag som deg eller som i det minste vet hva offside er, eller med noen som bare vet at det er to mål og en haug med menn som løper fritt rundt og jager en ball?

Jeg tar ikke med mora mi på fjelltur, faren min på strikkekafé, min 6 år gamle niese på en franskspråklig film på kino eller bestemor i en klatrepark. Ikke fordi jeg ikke er glad i de og liker å tilbringe tid med de, men fordi de ikke egentlig vil kunne dele opplevelsen med meg selv om de var tilstede. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen snakker om å ha akkurat samme erfaringer eller være 100% match. Men vil du helst gå på fotballkamp med noen som heier på samme lag som deg eller som i det minste vet hva offside er, eller med noen som bare vet at det er to mål og en haug med menn som løper fritt rundt og jager en ball?

Jeg tar ikke med mora mi på fjelltur, faren min på strikkekafé, min 6 år gamle niese på en franskspråklig film på kino eller bestemor i en klatrepark. Ikke fordi jeg ikke er glad i de og liker å tilbringe tid med de, men fordi de ikke egentlig vil kunne dele opplevelsen med meg selv om de var tilstede. 

Du mener at Pride kun er for homofile?

Anonymkode: c568e...5ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du mener at Pride kun er for homofile?

Anonymkode: c568e...5ed

Nei, har jeg sagt det? Du er bare vrang nå. Men er det så utrolig jævla rart at en skeiv person kunne finne på å ha et ønske om å ha en eller flere andre skeive å henge med på en i utgangspunktet skeiv feiring? 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men det jeg skrev går egentlig ikke inn på dette også under "preferanser". Det innebærer da også interesser, og alle har ikke alltid privilegiet av å kunne velge å gå med noen som er interessert i det samme. Selvsagt ville man foretrukket det hvis man faktisk kjenner noen som er interessert i det samme og som ønsker og vil gå, men når det valget ikke er der så har man noen ganger valget å gå med noen som ikke deler den samme preferansen/interessen eller gå alene. Nå skrev jo TS at hun kunne gå med han på Pride, og jeg tolker det slik - selv om hun egentlig ikke deler den interessen. Så fikk denne vennen valget mellom å gå med henne eller alene. Vedkommende gikk tydeligvis alene, men kom så tilbake til TS og klagde over at man ikke hadde noen å henge med, noe som fremstår som ufint når man faktisk har sagt at man kan bli med.

At man ikke syntes man kan dele en opplevelse med en som i utgangspunktet ikke er invidd i en gitt interesse er nå så, men jeg syntes jo det høres ut som det uansett er bedre enn å gå alene, hvis man ikke trives med å gå på slike arrangementer for seg selv. Det må man jo selv vurdere, men det er frekt å gå tilbake til noen som sa de kunne bli med å klage på at man var alene.

Skrevet

Det er jo jævlig spesielt å klage til den ene som tilbudte seg å bli med da. Da sier han jo indirekte at du ikke var bra nok.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for hatefulle ytringer.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...