Gå til innhold

Er lei av hundepiss og hundeposer i søppelkassene – hva kan brukes mot?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man leser denne tråden så kan man få innrykk av at noen hater hund så mye at de ikke er velkommene i nærmiljøet. Ikke tisse i grøfter, stolper, hekk, gress. Bæsjeposer skal bæres med i 4-5 timer på tur for tenk å få en pose i søpla. Hvor skal man bære hunden til hver dag når den ikke er velkommen der folk bor? 
Jeg har hatt søppelkasse langs tursti i alle år, aldri opplevd gris, fult spann pga bæsjeposer, sånn stank at jeg ikke selv klarer å kaste søpla mi. Det er noen mennesker som er så lite rause at de skaper samfunn med mye drama, og oppfører seg som en treåring med den er MIN. 
Bor man med mennesker må man akseptere både dyr og mennesker også at noen putter noe i søpla di om den står langs en vei. 

Anonymkode: 1832b...e6e

Dette er spot on! Mange folk setter seg selv opp for å mistrives. De bor gjerne slik til som egentlig er det motsatte av hva de ønsker. Økonomi kan være en grunn til det, men da føler de at de må forpeste livet til andre i nærområdet for deres eget valg🤯

Ett eksempel er her jeg bor, som er ett sameie. Folk surver over at folk går forbi terrassen deres fordi de liker å ligge toppløse på fellesområdet. Tro den som vil. Folk klager også over at folk går forbi bilen deres som er parkert i enden av en carport. Hva med å heller flytte til skogs?! Sjuke folk! 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jammen det er jo det som er mitt problem her jeg bor nå! De GÅR INN på min eiendom for å hive hundeposer. 

Anonymkode: 19692...f4e

Da står de langs veien, har ingen tro at folk går inn på eiendommen å kaster og i disse mengdene som det skrives om i denne tråden. Du får sette på lås. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da står de langs veien, har ingen tro at folk går inn på eiendommen å kaster og i disse mengdene som det skrives om i denne tråden. Du får sette på lås. 

Jeg bor også langs en vei der folk går mye tur med hunden. Og det kommer mange bæsjeposer i min søppeldunk. Og det er da virkelig ikke noe problem! Det er noe jeg ikke tenker over, ja, jeg registrerer det knapt.

Det lukter vel ofte litt vondt av søppel uansett, og det merker jeg jo bare når jeg selv skal kaste noe oppi der.
Det har aldri skjedd at det har vært bæsj utenfor posene.
Og LITT ubehag eller ubekvemher kan man vel uansett tåle for at samfunnsmaskineriet skal gå rundt. Så da tåler jeg å vite at det ligger hundebæsj i min søppel, og da vet jeg samtidig at det vil ligge mindre bæsj på bakken rundt omkring og at ganske mange andre mennesker får redusert sitt ubehag med å gå rundt og være på en pose med bæsj.
Så det totale, objektive, ubehaget i verden blir mindre enn om jeg, det ene mennesket, skulle slippe å vite at det er bæsj i min søppel men at mange andre mennesker da måtte gå videre på turen sin og bære på en pose som stinker.

Anonymkode: 2ddb2...223

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er 3 m fra veien til søppeldunkene inne på min tomt/eiendom, så jo de går og hiver i dem. 
Først klistremerker og hjelper ikke det får jeg låse dem. 
Jeg synes det er ille at JEG må få den dritten. Det er nesten som mobbeofre som må flytte fordi det er så synd på mobbere. Tråden her er jo sånn, sååå synd på hundeeiere og vi må jo få lov…

NEI.

Respekterer dere nei, eller betyr det ingenting? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er 3 m fra veien til søppeldunkene inne på min tomt/eiendom, så jo de går og hiver i dem. 
Først klistremerker og hjelper ikke det får jeg låse dem. 
Jeg synes det er ille at JEG må få den dritten. Det er nesten som mobbeofre som må flytte fordi det er så synd på mobbere. Tråden her er jo sånn, sååå synd på hundeeiere og vi må jo få lov…

NEI.

Respekterer dere nei, eller betyr det ingenting? 

Du får lykke til! Aldri hørt om noen med så store problemer at alle poser blir hull i, gris i boksen, full boks og de står langt inne på tomta. Veldig rart, mulig de gjør det fordi det provoserer deg så voldsomt? Finnes jo mange bokser langs veien de kunne ha valgt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (16 timer siden):

Helt greit...skal ikke plukke opp etter oss neste gang..kan du heller klage på dette eller tråkke i det...så slipper du en pose i din søppeldunk 

Det gjorde faktisk en tulling i nabolaget mitt en gang. Lite visste han at min mann så bikkja drite, så vi tok jobben med å plukke opp dritten for han og plasserte det i hans eget gress på hans egne eiendom. :) 

Anonymkode: 4cf31...735

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 8.59):

Like gøy som for de som ikke vil ha disse drittposene i sin private søppeldunk, som de både betaler for og har ansvar for å vaske. Om det ikke finnes en dunk, så må du nesten bare bære med deg driten. Ha med en rumpetaske eller sekk som du kan ha den i. Hundehold er en privatsak, og ingen andre enn deg selv skal tilrettelegge for dette. Så du får starte en klubb som setter ut søppeldunker der det trengs, og så tømmer dere på rundgang.

Anonymkode: 1314f...f91

Dette!!

Har du hund så får du ta konsekvensene av det, og bære dritten i 2-3 timer om så.

Hilsen hunde-eier som alltid tar ansvar for egen hunds dritt

Anonymkode: cc8d0...86b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke om noen bruker søppeldunken vår til sånt. Kunne virkelig ikke brydd meg mindre heller.

Søpla lukter svin uansett, jeg tilbringer ikke så mye tid i nærheten av den. Dere som gjør det kan jo vurdere å finne på noe annet.

Anonymkode: 015d3...e7b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Søpla lukter svin uansett, jeg tilbringer ikke så mye tid i nærheten av den. Dere som gjør det kan jo vurdere å finne på noe annet.

Anonymkode: 015d3...e7b

Og hva gjør du om de som kommer kjørende for å hente søppelet ditt sier du må rengjøre dunkene da? Du plikter til å gjøre det av og til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden vaska en dunk for hundedritt! Der går grensen for hva jeg tåler og orker. Da får de bøtelegge eller arrestere meg da,jeg gidder ikke stå å spy! 

Anonymkode: 58dc8...5d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare skaffe deg lås på dunken(e) dine da? Det tar et sekund å låse den opp og kaste noe, og omtrent et sekund å låse igjen etterpå. Men ingen andre uvedkommende får kastet noe der. 

Det hadde jeg montert på i alle fall, om det var et gjentakende problem at hundeeiere brukte min søppelkasse.

Anonymkode: beefa...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Be renovasjonsselskapet om låsbare dunker. Hos oss er det gratis. Vi måtte selvsagt forklare behovet, men det var enkelt. 

Folk kastet så mye søppel og bæsjeposer, at vi måtte oppbevare vår egen søppel i en bod. 

Dunkene ble fulle og masse ble kastet feil, fordi folk er så korttenkt og kun tenker på seg selv.

Ja,jeg skjønner at det er kjipt å bære med seg sin egen søppel hjem, men det er faktisk ikke mitt ansvar å løse problemet...

Anonymkode: f99a0...3ab

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at folk aksepterer dette med hundeposer i avfallet sitt. Det er ingen selvfølge at det er OK! Så fordi jeg er ute og går en tur og er litt småsulten så skal jeg gå inn og gnafse på grønnsakshagen til en tilfeldig huseier fordi jeg er så langt hjemmefra, eller fra en butikk? Eier dere ikke vett? Privat eiendom er privat. Punktum og finale.

Anonymkode: d7eac...f70

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 9.40):

Når man leser denne tråden så kan man få innrykk av at noen hater hund så mye at de ikke er velkommene i nærmiljøet. Ikke tisse i grøfter, stolper, hekk, gress. Bæsjeposer skal bæres med i 4-5 timer på tur for tenk å få en pose i søpla. Hvor skal man bære hunden til hver dag når den ikke er velkommen der folk bor? 
Jeg har hatt søppelkasse langs tursti i alle år, aldri opplevd gris, fult spann pga bæsjeposer, sånn stank at jeg ikke selv klarer å kaste søpla mi. Det er noen mennesker som er så lite rause at de skaper samfunn med mye drama, og oppfører seg som en treåring med den er MIN. 
Bor man med mennesker må man akseptere både dyr og mennesker også at noen putter noe i søpla di om den står langs en vei. 

Regner med du setter pris på om jeg kommer galopperende med hesten, og legger en saftig kuruke midt i innkjørselen din, deretter spar det opp og putter det i søppelkassa de. Smil, vi er medmennesker :) er bare dyr. Vær litt raus da.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser av Google Maps at noen naboer ikke slipper unna heller. Her puttes ikke posene nedi, men oppå lokket: IMG_1387.jpeg.9e39fb0b061a6dfba0372de77af012b7.jpeg

Vil nesten si de hundeeierne er tilbakestående. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
bitmog skrev (16 timer siden):

Regner med du setter pris på om jeg kommer galopperende med hesten, og legger en saftig kuruke midt i innkjørselen din, deretter spar det opp og putter det i søppelkassa de. Smil, vi er medmennesker :) er bare dyr. Vær litt raus da.

Du kunne gjerne ha spadd den opp blomsterbedet mitt 😊 Folk er så utrolig sure og smålige når det gjelder hund. Jeg har aldri i mitt 55 år lange liv måttet rengjøre søppeldunken min fordi det har kommet hundebæsj i den, og det til tross for at mange turgåere kaster hundeposer oppi der ( noe som ikke plager meg).

Anonymkode: 2ddb2...223

AnonymBruker
Skrevet

IMG_1388.jpeg.9f4e7c2aa81849078d5d12fee064257e.jpeg

kommer til å bli klistret på mat- og restavfallsdunken.

IMG_1389.jpeg.66e0d4c5e8d9ab70b5e87cc0602fc776.jpeg

Kommer til å bli festet på plastikk- og papp/papirdunken.

Jeg gir dem én sjanse til, men funker ikke dét, da blir det LÅS. Legger de drittposene oppå, så kommer jeg til å legge dem i hjulsporene i veien. Det blir gøy. Dritt og stank på hjulene.

~Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...