Gå til innhold

Er lei av hundepiss og hundeposer i søppelkassene – hva kan brukes mot?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er så krise for eier av en søppelkasse at en slik pose blir lagt der så tenker jeg heller at dritten bare får ligge igjen. I et tilfelle der hus/tomt grenser til offentlig vei. Hvis huseier synes det er så mye bedre.

Smålig innstilling. Nå var det i utgangspunktet ganske så for huseiers/søppelkasse eiers skyld at dritten faktisk ble tatt opp.

Anonymkode: 6b88e...886

Det er ikke en fellesdugnad for samfunnet rundt at noen har hund. Som hundeeier har man det hele og fulle ansvaret for hunden, hvordan den har det, hva den gjør og dens etterlatenskaper. Det er IKKE mitt ansvar å ta i mot hundedritt og det er ikke min jobb å oppbevare den. 

Anonymkode: 88a8b...4d8

• Liker 5
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig har man i utgangspunktet ikke lov til å kaste eget avfall i andres private søppeldunk. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett private søppeldunker påklistret lapp med ordlyden. "du er velkommen til å kaste hundeposen her"

Det finnes vennligstilte mennesker, og noen not so much.

Anonymkode: 6b88e...886

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Eller et problem hvis man bor langs en mye brukt rute for hundelufting. 

Anonymkode: e7ce0...6e1

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor skal jeg være raus med noen som griser til mine spann og som dermed gir meg ekstraarbeid i form av vask og spyling av spann? Nei, her får hundeeiere være vennlige å ta med driten hjem til seg selv og kaste det der, det er det eneste riktige!

Anonymkode: 61814...64e

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd at andre kaster ting i min avfallsdunk, men det er JEG som betaler for den jævla dunken og det er JEG som trenger HELE dunken. Hvis man ikke har tenkt å bære med seg pose  hjem eller til nærmeste OFFENTLIGE søppelkasse, så er man for lat til å eie hund.

Jeg bor langs veien som går ut i skogen hvor alle lufter bikkjene. En to-tre poser mellom hver tømming representerer ikke et problem, det er løsningen på et problem. De som ser dette som et problem har enten veldog mange problemer, eller de sliter med å se perspektiver. 

Dere kan selv få velge hver for dere, og så kan dere fortsette å ventilere dere nyttesløse raseri på internettforaer.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk å lage verdensproblem av hundebæsj...fok må bare ha drama i livet sitt

Anonymkode: ac73d...580

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 16.25):

Det er så kjipt å renske opp i bed og så kjenne stanken av hundepiss og hundedritt. 
Også kjipt å åpne avfallsdunken eller matdunken og finne flere åpne poser med dritt. 

Noe jeg kan gjøre annet enn å klistre vinyllapp på med IKKE kast hundeposer her eller låse dunkene?

Hva med piss og dritt? Må jeg sette opp skilt der og? Fungerer det å plante mynte eller lavendel? Strø kaffe? 
Jeg er så L.E.I. 

Anonymkode: 19692...f4e

Putte oppi en gigantisk  troll i eske. 

Lag et skilt privat søppel. Liten tekst, kaster du hunde bæsj her, sporer jeg deg opp. Lager sjokoladekuler av bæsjen og sender den i posten til deg

Anonymkode: b8940...13c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er frekt å kaste hundeposer i private dunker. Har selv hund. Tar med posen hjem eller kaster i offentlig og lukker den igjen. Blir jo grusom lukt. Det er mye sløve hundeeiere og mange lar unger lufte. Her jeg bor har jeg utsikt over mange som går. Å ser unger og eldre damer med små hunder er mest sløve.

Anonymkode: c5eac...9dc

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte sette opp plakat på søppelkassene våre for vi hadde en, muligens flere, som kastet hundeposer i matsøppeldunken vår hver dag. I vår kommune skal hundeposer i restsøppel, så vi måtte ned i dunken hver dag 🤮og fiske ut posene og kaste dem i riktig dunk. Det var ikke vanskelig å se at de hadde vært der for de gadd ikke en gang å lukke lokket etter seg. Av og til var det poser som hadde revnet og dritten var klint utover. Det er fader ikke mye gøy og delikat å rydde opp og vaske etter andres dyr. Ville jeg styra med sånt hadde jeg hatt hund. Til slutt satt jeg opp en lapp om at de i det minste kunne kaste posene i riktig dunk eller aller helst ta det med seg hjem. Da tok det slutt. Jeg skal innrømme at det gjorde meg mindre vennlig innstilt til hundeeiere generelt. 

Det dummeste jeg leser er forresten hundeeiere som truser med å la dritten ligge om de ikke får ta seg til rette på andres eiendom. Det er så barnslig argumentasjon at det er helt på linje med 5-åringer som skal rømme ut i skogen om de ikke får is til kveldsmat. 

Anonymkode: dbf73...fc8

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (5 timer siden):

Jeg bor langs veien som går ut i skogen hvor alle lufter bikkjene. En to-tre poser mellom hver tømming representerer ikke et problem, det er løsningen på et problem. De som ser dette som et problem har enten veldog mange problemer, eller de sliter med å se perspektiver. 

Dere kan selv få velge hver for dere, og så kan dere fortsette å ventilere dere nyttesløse raseri på internettforaer.

2-3 poser? 

Foreldrene mine bor i første og eneste hus før/etter områdets store hundeluftingsrute. Det passerer vel en 40-50 hunder der hver dag, mange av de tre ganger daglig. Og en stor prosent av eierne fyller dunken daglig. Si 30 poser hundedritt om dagen, da har du 900 poser mellom hver tømming! Skjønner du hvor mye det er?

Si hver pose veier minst 100 gram i snitt for det er ikke chiuauaer og dvergpudler folk lufter der. Det går i golden retrivere, huskyer, schäfere, elghunder, newfoundlandshunder og berner sennen der i området. Da blir månedlig vekt med dritt 90 kg! Dunken blir umulig å håndtere og rett og slett full, noe som resulterer i at faren min må plukke de jævla posene opp av søpla, pakke de om, fylle sin egen bil med de, bruke tid og bensin på å kjøre til et avfallsdepot og der betale for å få det levert. Syns du det er rettferdig? 

Jeg tror det er du som sliter med å sette ting i perspektiv, jeg, ikke foreldrene mine som jeg syns har all grunn til å være drittlei hundeeiere og hundeposer. 

(Og ingen vits å foreslå låsing av dunkene eller å sette de inne på egen tomt. De har alltid stått inne på tomta og låsing resulterer i at posene havner oppe på lokket, ved siden av dunkene eller på trappa. 

Anonymkode: e7ce0...6e1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan ha lås på kassene. 

Anonymkode: 40d93...01a

Har kjøpt inn.

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (10 timer siden):

Vær raus, vær en medborger.

Jeg er ikke en medborger når jeg ser folk slipper løs hunden på min tomt, putter dritt oppi mine søppeldunker og lar hunden drite og tisse på min tomt. Vet hvor morsomt det er så se våt hundedritt under snø? Det ødelegger belegningssteinene.
Naboene på siden og naboen imot, har ikke det problemet. Kun MIN eiendom. Tror du det er så forbanna gøy? Det er ikke det tenk. 

Men nå blir det altså klistremerker, på HVER ENESTE DUNK. Funker ikke det, lås på rest og matavfall. Eventuelt får jeg spørre kommunen om de kan sette opp en avfallsdunk for hundeposer, siden idiothundeeiere ikke klarer noe annet.

~Ts

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 17.16):

Jeg skjønner ikke at folk må kaste posene i peivate husholdningers søppelkasser, ikke at folk lar bikkjene tisse på hba som helst heller. Jeg har genuint aldri trengt kaste posene i andres søppel på de 30 årene jeg har hatt hund. Ingen av hannbikkjene mine har fått markere villt heller. Grøfter og lyktestolper ja, andres eiendom, søppelkasser, biler, benker og så videre nei. Det er fryktelig enkelt. Bikkjene mine har ikke vært Einstein akkurat (mynder) men det greier fint å forholde seg til enkle regler de også.

Anonymkode: 9f58e...2e8

Word! Jeg har mistet så respekt for mange hundeeiere etter å ha flyttet til hus med en offentlig lekeplass som nærmeste nabo. Folk tar tydeligvis med seg bikkja spesifikt hit for å "lufte" siden det er gjerder - så daglig løper det bikkjer rundt og pisser ned benker, sandkasser, sklier og husker der små barn leker. Til enhver tid ligger det også 5-6 hauger med dritt rundt i gresset. Fy faen altså, det er til å rive av seg håret av. Stakkars dere med hund som faktisk tar ansvar, når 90 % oppfører seg fullstendig hensynsløst.

Anonymkode: 45ff9...7a4

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (9 timer siden):

Jo a, og enkelte meninger må vi bare ignorere. De blir rett og slett for dumme

Heldigvis at ikke alle mennesker har like meninger,da hadde verden stått stille. 

Anonymkode: 58dc8...5d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går jo an å montere kamera og så returnere hundeposen til avsender eller be han komme og hente den. 

Anonymkode: 58dc8...5d9

Skrevet

Hundeavfall kaster man i offentlige søppelkasser eller tar med hjem. Man kaster det ikke i andres private søppelkasser (med mindre noen har klistra på "kast gjerne hundeposen her"). Har man hund, må man ta ansvar for den selv.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man leser denne tråden så kan man få innrykk av at noen hater hund så mye at de ikke er velkommene i nærmiljøet. Ikke tisse i grøfter, stolper, hekk, gress. Bæsjeposer skal bæres med i 4-5 timer på tur for tenk å få en pose i søpla. Hvor skal man bære hunden til hver dag når den ikke er velkommen der folk bor? 
Jeg har hatt søppelkasse langs tursti i alle år, aldri opplevd gris, fult spann pga bæsjeposer, sånn stank at jeg ikke selv klarer å kaste søpla mi. Det er noen mennesker som er så lite rause at de skaper samfunn med mye drama, og oppfører seg som en treåring med den er MIN. 
Bor man med mennesker må man akseptere både dyr og mennesker også at noen putter noe i søpla di om den står langs en vei. 

Anonymkode: 1832b...e6e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har hatt søppelkasse langs tursti i alle år, aldri opplevd gris, fult spann pga bæsjeposer, sånn stank at jeg ikke selv klarer å kaste søpla mi. Det er noen mennesker som er så lite rause at de skaper samfunn med mye drama, og oppfører seg som en treåring med den er MIN. 
Bor man med mennesker må man akseptere både dyr og mennesker også at noen putter noe i søpla di om den står langs en vei. 

Enig. Samme erfaring og observasjon her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor det? 

Jeg bodde i Oslo. Var søppelkassene fulle tok jeg med søppelet hjem og hev det der. Jeg har ALDRI i løpet av 40 år, gått inn på andres eiendom for å hive søppel. Jeg anser det som EGOISTISK SOM FAEN. «Neei, orker ikke bære posen med meg hjem, bedre å hive det oppi andres søppelkasser. Buhuu!» 

Tåpelige og egoistiske drittfolk.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? 

Jeg bodde i Oslo. Var søppelkassene fulle tok jeg med søppelet hjem og hev det der. Jeg har ALDRI i løpet av 40 år, gått inn på andres eiendom for å hive søppel. Jeg anser det som EGOISTISK SOM FAEN. «Neei, orker ikke bære posen med meg hjem, bedre å hive det oppi andres søppelkasser. Buhuu!» 

Tåpelige og egoistiske drittfolk.

Fordi man har valgt å bosette seg der mennesker bor, lage krig om at hundeeiere kaster en pose i søpla, eller at hunden tisser i snøen langs veien da har man mye større problemer enn en bæsjepose. 
Alltid vært lite rause mennesker, mennesker son hater andre mennesker og dyr, men før trakk de seg unna der folk bor, nå skal de bo midt i det. 
Det er kjempe bra det plukkes bæsj, vi må tåle at hunder tisser og bæsjer, at unger hopper på trampoline, lager lyd, at de snakker til deg, ser på deg, at de hiver ispinnen i søpla di, at naboen klipper gress, eller spiller musikk.   
Finnes derimot to løsninger på dette problemet, sett søpla langt fra veien, eller flytt der det ikke er folk. Man bor ikke oslo å forventer at man skal slippe unna folk. 
Sjeldent søpla står på eiendommen til folk når det står langs veien. Få folk går inn på eiendommen for å kaste noe. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Få folk går inn på eiendommen for å kaste noe. 

Jammen det er jo det som er mitt problem her jeg bor nå! De GÅR INN på min eiendom for å hive hundeposer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...