Gå til innhold

Er lei av hundepiss og hundeposer i søppelkassene – hva kan brukes mot?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (7 timer siden):

Da er problemet sortering, ikke hundemøkk.

Er likevel hundeeiere som kaster bæsjeposer i andres spann som er problemet!

Anonymkode: 61814...64e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt enig med deg ang hundepiss men akkurat disse trebitene er for at ikke biler skal parkere der:)

Anonymkode: 6c1eb...d1b

Nope. Det er langs en gangvei, så ingen biler der. Resten av hekken er markert med tråd festet til pinner for å markere avstand, og har skilt med hunder med kryss over langs hele. 

Anonymkode: 4cf31...735

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (22 timer siden):

Ikke alltid...når vi går vanlig liten tur tar vi med posen hjem. Men når vi går flere timers tur...og det ikke er noe søppelkasser ( fra kommunen ute) da må vi kaste i e søppeldunk. Der er ikke gøy p gå holde i posen i 1-2 timer.  Bedre der en når personen kaster pose i naturen.

Vi gjør vårt beste

Det er mye som ikke er gøy her i livet, men betyr det at du skal løse ditt problem ved å skyve det over på andre? 

Anonymkode: 3e824...c0f

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så når du er på langtur, tar du med posen med møkk på kollektivtransport hjem? 

Anonymkode: d603a...8ab

Det må man jo! Når fjellklatrere tar med dritten sin hjem så må jammen en hundeeier greie å ta med en liten pose etter hunden. Ja,det mener jeg virkelig! 

Anonymkode: 58dc8...5d9

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er mye som ikke er gøy her i livet, men betyr det at du skal løse ditt problem ved å skyve det over på andre? 

Hvis det er så krise for eier av en søppelkasse at en slik pose blir lagt der så tenker jeg heller at dritten bare får ligge igjen. I et tilfelle der hus/tomt grenser til offentlig vei. Hvis huseier synes det er så mye bedre.

Smålig innstilling. Nå var det i utgangspunktet ganske så for huseiers/søppelkasse eiers skyld at dritten faktisk ble tatt opp.

Anonymkode: 6b88e...886

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 16.58):

Det er et problem når det havner i matavfallet. 

Anonymkode: 173d4...8b5

Det er neppe TS sitt problem, men kommunens. Med mindre du har fått bot eller lignende?

Anonymkode: 1f704...775

AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem, om avfallsdunken flyttes lenger bort blir den ikke hentet men må flyttes frem og tilbake og det er greit å tenke på å sette den ut. Går så mye folk forbi at det blir litt.

Anonymkode: 2c0b0...81a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Helt greit...skal ikke plukke opp etter oss neste gang..kan du heller klage på dette eller tråkke i det...så slipper du en pose i din søppeldunk 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er likevel hundeeiere som kaster bæsjeposer i andres spann som er problemet!

Nei. Det er løsningen på problemet. Søppel går i søpla i stedet for alle andre steder. Så lenge det er i pose og i rett spann er dette bare fint. Vær raus, vær en medborger.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hundedritt lukter verre enn alt annetbog det er ikke irrelevant for meg

Du er opphengt i at det skal være så mye verre enn alt annet. 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (21 minutter siden):

Helt greit...skal ikke plukke opp etter oss neste gang..kan du heller klage på dette eller tråkke i det...så slipper du en pose i din søppeldunk 

Virkelig voksen du 🤦‍♀️

Anonymkode: 1548a...ee6

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (53 minutter siden):

Du er opphengt i at det skal være så mye verre enn alt annet. 

og du er ikke enig og det er greit. Men du kan ikke forandre på det faktum at for meg er hundedritt verste lukta. Subjektiv mening finns ikke fakta på.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

og du er ikke enig og det er greit. Men du kan ikke forandre på det faktum at for meg er hundedritt verste lukta. Subjektiv mening finns ikke fakta på.

Jo a, og enkelte meninger må vi bare ignorere. De blir rett og slett for dumme

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Flytte til et land uten hunder? En øy? Et skjær?

Anonymkode: 6b88e...886

Skrevet

setter pris på at de plukker opp dritten etter seg, de må gjerne bruke min søppelkasse bare de lukker posen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (På 30.6.2025 den 16.52):

Skjønner det med avføring i bed og plener, men hundedritt i poser i søpledunken er ikke et problem. Det er en løsning.

Eller et problem hvis man bor langs en mye brukt rute for hundelufting. 

Anonymkode: e7ce0...6e1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha lås på kassene. 

Anonymkode: 40d93...01a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Nei. Det er løsningen på problemet. Søppel går i søpla i stedet for alle andre steder. Så lenge det er i pose og i rett spann er dette bare fint. Vær raus, vær en medborger.

Hvorfor skal jeg være raus med noen som griser til mine spann og som dermed gir meg ekstraarbeid i form av vask og spyling av spann? Nei, her får hundeeiere være vennlige å ta med driten hjem til seg selv og kaste det der, det er det eneste riktige!

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (På 30.6.2025 den 16.52):

Skjønner det med avføring i bed og plener, men hundedritt i poser i søpledunken er ikke et problem. Det er en løsning.

Jeg har aldri opplevd at andre kaster ting i min avfallsdunk, men det er JEG som betaler for den jævla dunken og det er JEG som trenger HELE dunken. Hvis man ikke har tenkt å bære med seg pose  hjem eller til nærmeste OFFENTLIGE søppelkasse, så er man for lat til å eie hund.

Anonymkode: 88a8b...4d8

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg skjønner at det er irriterende med hundeposer i matavfall. Men at noen kastet ordene i en vanlig privat søppeldunk kan da ikke være et stort problem. Jeg bor selv sånn til at mange går forbi med hund, og det gjør da overhodet ingenting at de kaster postene oppi her. Jeg sløver at folk ikke har lyst til å gå og være på bæsj resten av turen, og det er jo bra at de plukker opp og kaster. Hva er egentlig problemet?

Anonymkode: 2ddb2...223

At folk trenger plass til sin egen søppel, for eksempel? 

Anonymkode: e7ce0...6e1

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...