Gå til innhold

Er lei av hundepiss og hundeposer i søppelkassene – hva kan brukes mot?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (20 timer siden):

Skjønner det med avføring i bed og plener, men hundedritt i poser i søpledunken er ikke et problem. Det er en løsning.

Jo, det er et problem når det kastes i feile bosspann!

Anonymkode: 61814...64e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (13 timer siden):

Ikke alltid...når vi går vanlig liten tur tar vi med posen hjem. Men når vi går flere timers tur...og det ikke er noe søppelkasser ( fra kommunen ute) da må vi kaste i e søppeldunk. Der er ikke gøy p gå holde i posen i 1-2 timer.  Bedre der en når personen kaster pose i naturen.

Da får du begynne å ha med deg en sekk du kan putte posene i da! Du får kaste driten i ditt eget spann fremfor andres!

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En annen ting jeg så nylig var en hekk med tynne trebiter som var lent mot hekken og litt ut mot veien, for å holde bikkjer unna.

Helt enig med deg ang hundepiss men akkurat disse trebitene er for at ikke biler skal parkere der:)

Anonymkode: 6c1eb...d1b

AnonymBruker
Skrevet

Hengelås 

Anonymkode: 48431...3a0

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (13 timer siden):

Ikke alltid...når vi går vanlig liten tur tar vi med posen hjem. Men når vi går flere timers tur...og det ikke er noe søppelkasser ( fra kommunen ute) da må vi kaste i e søppeldunk. Der er ikke gøy p gå holde i posen i 1-2 timer.  Bedre der en når personen kaster pose i naturen.

Vi gjør vårt beste

Du Må ikke kaste hundeskiten din i private søppelkasser nei. Det er et valg du tar.
Mer komfortabelt for deg, ekkelt for eier av søppelkassa. 

Anonymkode: 9b6fc...f29

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Løsningen er enkel ts, sett søppelbøtta di godt innpå eiendommen, da vil du ikke få hundeposer i søpla. 

Anonymkode: da040...abf

Eiendommen min grenser til en vei, men jeg har satt søppelkassene mine innen de 3 m kommunen vil de skal stå. 
Jeg har ikke helt lyst til å måtte låse inn eiendommen fordi hundeeiere gir faen. Men kanskje jeg må det på et tidspunkt… siden folk gir beng i andres eiendom. 

Anonymkode: 19692...f4e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jo, det er et problem når det kastes i feile bosspann!

Da er problemet sortering, ikke hundemøkk.

Skrevet

Jeg lar aldri hunden pisse i hagen eller på hekkene til folk. Det gjelder også hekker som er mot gangfelt. I tillegg så tar jeg med meg hundeposen hjem eller til nærmeste offentlige dunk, ikke i privatsøppla til folk. De betaler for dette og da er det ikke ok at mange hundeeiere fyller opp denne med dritt fra hunder. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eiendommen min grenser til en vei, men jeg har satt søppelkassene mine innen de 3 m kommunen vil de skal stå. 
Jeg har ikke helt lyst til å måtte låse inn eiendommen fordi hundeeiere gir faen. Men kanskje jeg må det på et tidspunkt… siden folk gir beng i andres eiendom. 

Men vi som ikke vil ha katter i våres uteputer og ikke møkka i oppkjørselen får høre vi må låse inn ting vi ikke vil ha ødelagt og bare godta møkka etter dem på vår eiendom. Hvor skal det være så forskjellig? Hvorfor må vi godta at katten ødelegger lakken på bilen, mens hundene ikke engang kan snuse på naboens tre? Kattebæsj i bed og sandkasser er ok, men en pose i en søppelkasse er krise.

Det er faktisk helt galskap.

Anonymkode: 8dfa7...bbd

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men vi som ikke vil ha katter i våres uteputer og ikke møkka i oppkjørselen får høre vi må låse inn ting vi ikke vil ha ødelagt og bare godta møkka etter dem på vår eiendom. Hvor skal det være så forskjellig? Hvorfor må vi godta at katten ødelegger lakken på bilen, mens hundene ikke engang kan snuse på naboens tre? Kattebæsj i bed og sandkasser er ok, men en pose i en søppelkasse er krise.

Å herregud. Dette argumentet blir for dumt - for det første har det ikke noe med ts sitt problem å gjøre. Hold deg til tema. For det andre er den ene synderen en KATT som har intelligens deretter og den andre et voksent menneske som burde vite bedre enn en katt.

Det at enkelte lar kattene sine gå rundt på andre sin eiendom betyr jo ikke at voksne ansvarlige hundeeiere skal ta seg til rette på andre sin eiendom? Ei heller at ts må tilrettelegge for at voksne ikke skal ta seg til rette. 

Anonymkode: f2ae9...88a

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri hatt problemer med nabolagets katter. De tar mus blant annet. 

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg gravitasjonslås på dunkene.

Lokket åpnes automatisk ved tømming og låses når lokket lukkes. Kan åpnes manuelt med nøkkel.

image.png.26cd0337eeeb0aa88e21286e5ba46148.png

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Enn så lenge skal jeg klistre på noen klistremerker hvor det står IKKE kast hundeposer her. Forhåpentlig klarer folk å lese!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (21 timer siden):

Har du bilde av det skiltet ? 

Bruk Google! Den er oppfunnet. 

Anonymkode: 9ac65...591

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bruk Google! Den er oppfunnet. 

Anonymkode: 9ac65...591

Aldri sett sånn skilt i hele mitt liv 

Skrevet

Her ja 😀 

w1200h845.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 17.16):

Jeg skjønner ikke at folk må kaste posene i peivate husholdningers søppelkasser, ikke at folk lar bikkjene tisse på hba som helst heller. Jeg har genuint aldri trengt kaste posene i andres søppel på de 30 årene jeg har hatt hund. Ingen av hannbikkjene mine har fått markere villt heller. Grøfter og lyktestolper ja, andres eiendom, søppelkasser, biler, benker og så videre nei. Det er fryktelig enkelt. Bikkjene mine har ikke vært Einstein akkurat (mynder) men det greier fint å forholde seg til enkle regler de også.

Anonymkode: 9f58e...2e8

Så når du er på langtur, tar du med posen med møkk på kollektivtransport hjem? 

Anonymkode: d603a...8ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 16.59):

Har du for vane å sniffe søppelkassene dine, TS? 

Anonymkode: bac84...04b

En sprukket hundeskit pose i søppeldunken kan stinke så mye at en får lyst  spy. Har flere ganger måtte vaske og spyle dunken min pga dette. Har skrevet lapp på dunken, og heldigvis sjelden nå noen hiver oppi. Posen med hundebæsj skal i restavfallet ( i min kommune i hvert fall)

Anonymkode: f737d...ddf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 16.45):

Kan ikke TS holde dunkene nærmere huset og hundeeiere holde hunden på egen tomt? Hvorfor skal disse analkjertlene med fira bein ut i samfunnet å reke hele tiden?

Anonymkode: 5f5ff...aa9

Og hvis hunder i det hele tatt skal få være utendørs burde hundeeier anskaffe en fjernkontroll for tarmsystemet til hunden. Når det passer seg trykker man bare "kjør på" på fjernkontrollen.

Anonymkode: 6b88e...886

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så når du er på langtur, tar du med posen med møkk på kollektivtransport hjem? 

Anonymkode: d603a...8ab

Det er søppelkasser på 9/10 kollektivstopp selv på bygda men skulle det nå skje at det ikke er det på den spesifikke stoppen så tar jeg bare en ekstra pose eller to rundt bæsjeposen slik at det ikke lukter så hiver jeg den i første og beste offentlige søppeldunk som da finnes på veien i virkelig 100% av tilfella jeg noensinne har reist kollektivt.

Anonymkode: 9f58e...2e8

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...