Gå til innhold

Er lei av hundepiss og hundeposer i søppelkassene – hva kan brukes mot?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Driter du i andre skilt og? 

Anonymkode: 19692...f4e

Ofte, hvertfall fake skilt med "forbudt å...."

Anonymkode: ac73d...580

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (1 time siden):

Vel... ikke får oss...så iallefall en mindre hundeeier som ikke tisser ned hekken. Der går jo an p prøve...kan ikke klage om man ikke gidder 

Fint at hundeeier ikke pisser ned hekken da 😊😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fint at hundeeier ikke pisser ned hekken da 😊😉

🤣🤣🤣🤣 Vi prøver...men må vi så må vi 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det er irriterende med hundeposer i matavfall. Men at noen kastet ordene i en vanlig privat søppeldunk kan da ikke være et stort problem. Jeg bor selv sånn til at mange går forbi med hund, og det gjør da overhodet ingenting at de kaster postene oppi her. Jeg sløver at folk ikke har lyst til å gå og være på bæsj resten av turen, og det er jo bra at de plukker opp og kaster. Hva er egentlig problemet?

Anonymkode: 2ddb2...223

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kaster innimellom i andre sine kasser, men bruker de tykkeste posene og knyter godt igjen. Bruker også bare søppelkasser som er lang unna husene, aller helst kasser som er felles for mange boliger. Passer også på at jeg ikke legger den i feil kasse eller i en som er tom.

Hvis noen skulle sette opp skilt,  noe jeg faktisk aldri har sett, vil jeg selvfølgelig respektere det. Tar den også med meg hvis jeg er nære hjemme eller en offentlig søppelkasse. 

Anonymkode: 8dfa7...bbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (9 timer siden):

Det skjønner jeg veldig godt. Som hundeeier kan jeg si at når man er ute å gå lengre turer er det dessverre mangel på søppeldunker som vi kan kaste poser i. Skulle ønske det bare flere. 

Skjønner jo om kanskje 5-10 stk kaster en pose om dagen...men om en går en poSe i ny og ne er jo ikke farlig 

Om 20 hundeeiere tenker som deg ved samme dunken så blir det fort 20 poser da. Du ser hvor idiotisk det blir,?

Anonymkode: 58dc8...5d9

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan ikke TS holde dunkene nærmere huset og hundeeiere holde hunden på egen tomt? Hvorfor skal disse analkjertlene med fira bein ut i samfunnet å reke hele tiden?

Anonymkode: 5f5ff...aa9

Fordi verden kretser ikke rundt deg. Alle dyr tisser. Og de vil tisse i hagen din også. Men det du kan gjøre er å flytte langt inn i skogen, eller ta deg selv ut

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva med piss og dritt? Må jeg sette opp skilt der og?

Jeg satte opp skilt, det ble stjålet. Jeg fant det igjen slengt i naturen, satte det opp på nytt, stjålet på nytt og borte vekk. 

Det eneste som holder er å smelte ned i asfalt, men krever utstyr.

Anonymkode: ffae9...18e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, men det er jævla lite kult å åpne og så kommer en sverm av fluer opp. Dessuten så synes jeg det er en Satans uting å hive oppi private søppelkasser. Du går vel ikke rundt og hiver bleier til ungene dine oppi en annens søppelkasse? Nei? Hvorfor gjør man da det med hundeposer? 

De tar jo ikke så stor plass. Og søpla di lukter dritt i fra før

AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (Akkurat nå):

De tar jo ikke så stor plass. Og søpla di lukter dritt i fra før

Selv i en stor kontainer på jobb  så kjenner jeg med en gang om det er hundeposer oppi der. Og for oss som hiver søppelet der så brekker vi oss hver gang. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv i en stor kontainer på jobb  så kjenner jeg med en gang om det er hundeposer oppi der. Og for oss som hiver søppelet der så brekker vi oss hver gang. 

Nå overdriver du. Jeg har vært borti mange søppeldunker. Felles og private. På campingplasser og andre steder. Søppel lukter dritt uansett. Du har ett hat mot hunder/eiere og derfor henger du deg opp i bagateller

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (Akkurat nå):

Nå overdriver du. Jeg har vært borti mange søppeldunker. Felles og private. På campingplasser og andre steder. Søppel lukter dritt uansett. Du har ett hat mot hunder/eiere og derfor henger du deg opp i bagateller

Jeg overdriver absolutt ikke. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (9 timer siden):

Ikke alltid...når vi går vanlig liten tur tar vi med posen hjem. Men når vi går flere timers tur...og det ikke er noe søppelkasser ( fra kommunen ute) da må vi kaste i e søppeldunk. Der er ikke gøy p gå holde i posen i 1-2 timer.  Bedre der en når personen kaster pose i naturen.

Vi gjør vårt beste

Like gøy som for de som ikke vil ha disse drittposene i sin private søppeldunk, som de både betaler for og har ansvar for å vaske. Om det ikke finnes en dunk, så må du nesten bare bære med deg driten. Ha med en rumpetaske eller sekk som du kan ha den i. Hundehold er en privatsak, og ingen andre enn deg selv skal tilrettelegge for dette. Så du får starte en klubb som setter ut søppeldunker der det trengs, og så tømmer dere på rundgang.

Anonymkode: 1314f...f91

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg overdriver absolutt ikke. 

Det har ikke noe å si, for søppel lukter dritt. Hva som ligger inni der er irrelevant. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, men det er jævla lite kult å åpne og så kommer en sverm av fluer opp. Dessuten så synes jeg det er en Satans uting å hive oppi private søppelkasser. Du går vel ikke rundt og hiver bleier til ungene dine oppi en annens søppelkasse? Nei? Hvorfor gjør man da det med hundeposer? 

Det blir fluer i matsøppla uansett.

Anonymkode: 3e824...c0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om folk hadde hatt litt takhøyde, så mye hyggeligere det hadde blitt for alle :) 

Løsningen er enkel ts, sett søppelbøtta di godt innpå eiendommen, da vil du ikke få hundeposer i søpla. 

På vår faste rute er det et par eiendommer som har søpla di helt ut mot veien, da slenger jeg posen oppi der på vei forbi.

De aller fleste gjemmer søppeldunkene sine, men noen få har satt de mot veien og tilogmed satt på skilt «kast gjerne hundeposen din her». De sitter vel ikke å sniffer oppi søppeldunken til stadighet likevel de da :) 

Hvis samfunnet forventer at hundeeiere skal plukke opp, må de jammen akseptere at posene blir kastet også.

Anonymkode: da040...abf

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor har et skilt med en hund med strek over, under står det «dette er ikke et toalett» eller noe i den duren. Hun sier det har vært effektivt. De bor i enden av et boligfelt ut mot en skog, så er mange med hund som bruker den skogen og går forbi der. Spannet har de satt bak garasjen.

Kan jo også skjønne de som ikke vil gå en hel tur med en bæsjepose i hånden og kaster det er et søppelspann langs veien. Samtidig som jeg skjønner at folk ikke vil ha bæsjeposer i spannet. Det viktigste er nå uansett at bæsjen ikke blir liggende

Anonymkode: 5c449...01a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (2 timer siden):

Det har ikke noe å si, for søppel lukter dritt. Hva som ligger inni der er irrelevant. 

Hundedritt lukter verre enn alt annetbog det er ikke irrelevant for meg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (13 timer siden):

Ikke alltid...når vi går vanlig liten tur tar vi med posen hjem. Men når vi går flere timers tur...og det ikke er noe søppelkasser ( fra kommunen ute) da må vi kaste i e søppeldunk. Der er ikke gøy p gå holde i posen i 1-2 timer.  Bedre der en når personen kaster pose i naturen.

Vi gjør vårt beste

Selvsagt er det ikke ‘gøy’ men du har jo valgt å skaffe deg en hund? Du velger turløype. Det innebærer ansvar. Når alle tenker sånn, spesielt i turområder som du sier ikke har andre søppelalternativer en noens privatsøppel så må du rett og slett klare å bære på en pose i et par timer. Om alle skal gjøre som deg blir det et problem.

Å unnskylde med at man gjør sitt beste  og at alternativet er å kaste posen i naturen synes jeg bare er ansvarsfraskrivelse og latskap. Mange hundeeiere har en karabinkrok på beltet/båndet så slipper du å bære i hendene. Ser også enkelte har den festet på større hunder.

Anonymkode: f2ae9...88a

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er en uting at enkelte hundeeiere kaster poser med bæsj i andres søppeltønner og hekker, og lar poser med bæsj ligge igjen i veikanten eller hengende i et tre. Det er også en uting at enkelte hundeeiere ikke plukker opp etter hunden sin. Hvordan løse problemet? Jeg mener at dette er hundeeierne som må løse og ikke alle andre. Plukk opp og ta med posen!

Og selvsagt ikke la hunden pisse på privates biler, postkasser, gjerder, støttemurer etc. 

Anonymkode: b6f1d...c48

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...