Gå til innhold

Er lei av hundepiss og hundeposer i søppelkassene – hva kan brukes mot?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som er drittlei, mange har investert i høye gjerder slik at det ikke blir like enkelt å kaste over, mange har skilt. De fleste har lås på søppelkassene sine, det bør jo alle gjøre for folk kaster mye rart i andre sine søppeldunker har jeg sett. Er mye ute å går tur på før lunsj og jeg ser mye rart.

Anonymkode: 8a471...2a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjenner flere som er drittlei, mange har investert i høye gjerder slik at det ikke blir like enkelt å kaste over, mange har skilt. De fleste har lås på søppelkassene sine, det bør jo alle gjøre for folk kaster mye rart i andre sine søppeldunker har jeg sett. Er mye ute å går tur på før lunsj og jeg ser mye rart.

Anonymkode: 8a471...2a4

Jeg har gått til innkjøp av både skilt og lås, og kommer på et tidspunkt til å bruke begge tenker jeg. 
~Ts

Anonymkode: 19692...f4e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (48 minutter siden):

Som hundeeier...sett opp skilt. Ikke bæsj her...fleste av oss respekterer dette ( skilt før du kjøpt flere steder)

Og som du sier klistermerker på søppeldunker 

Jeg kaster sp og si aldri bæsje poser i andre sine søppeldunk...dette er bare om vi er ute på langtur der der ikke finnes så mange steder å kaste posen 

De skiltene betyr nada, bare tull. 

Anonymkode: ac73d...580

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så du mener i fullt alvor at folk skal måtte sette opp skilt for at hundeeiere skal skjønne at de ikke vil ha hekkene sine pissa ned? :klo: 

Anonymkode: 4cf31...735

Jeg har sett sånne skilt flere steder, så det er ikke så uvanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Driter du i andre skilt og? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vel... ikke får oss...så iallefall en mindre hundeeier som ikke tisser ned hekken. Der går jo an p prøve...kan ikke klage om man ikke gidder 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (5 timer siden):

Skjønner det med avføring i bed og plener, men hundedritt i poser i søpledunken er ikke et problem. Det er en løsning.

Det er et problem når den ikke knyter posen ordentlig og hiver den i tom boks.

Et helvete å få vekk driten.

Også er problem når den havner i matavfallet eller papirdunken eller plast.

Jeg måtte få lås på alle mine.

10 min etter søppelbilen hadde tømt fant jeg en gang 2 poser hvor en var sprukket eller ikke knytt. I dunken for plast 

Har du hund ta med driten hjem til egen dunk eller noen med merke om at det er ok.

Anonymkode: 36ce8...163

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

10 min etter søppelbilen hadde tømt fant jeg en gang 2 poser hvor en var sprukket eller ikke knytt. I dunken for plast 

Har du hund ta med driten hjem til egen dunk eller noen med merke om at det er ok.

Det skjedde meg en gang. Noen hadde hevet pose nedi nederst, som vi ikke så. Det ble dritt over alt fordi posen ikke var knyttet. De posene jeg så nå sist var heller ikke knyttet. Jeg måtte rengjøre to dunker. For å si det sånn, en skikkelig drittjobb, som ikke jeg burde ha. 
Kan man for øvrig spørre kommunen om å få søppeldunker med lås? 

• Liker 1
Skrevet

Når jeg hadde søppeldunker så kastet folk poser oppi med hundedritt folk er frekke 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjedelig om man bor i en kommune som utsteder bøter om noen kaster drittposen feil 

• Liker 3
Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Når jeg hadde søppeldunker så kastet folk poser oppi med hundedritt folk er frekke 

Er det bedre om de ikke plukker opp bæsjen?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
mommyaka skrev (3 minutter siden):

Er det bedre om de ikke plukker opp bæsjen?

Det er bedre at de frakter bæsjen og kaster posen i egen Dunk så slipper man den vonde lukten i sin egen dunk det lukter ikke godt 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Det er bedre at de frakter bæsjen og kaster posen i egen Dunk så slipper man den vonde lukten i sin egen dunk det lukter ikke godt 

Det skjønner jeg veldig godt. Som hundeeier kan jeg si at når man er ute å gå lengre turer er det dessverre mangel på søppeldunker som vi kan kaste poser i. Skulle ønske det bare flere. 

Skjønner jo om kanskje 5-10 stk kaster en pose om dagen...men om en går en poSe i ny og ne er jo ikke farlig 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er så kjipt å renske opp i bed og så kjenne stanken av hundepiss og hundedritt. 
Også kjipt å åpne avfallsdunken eller matdunken og finne flere åpne poser med dritt. 

Noe jeg kan gjøre annet enn å klistre vinyllapp på med IKKE kast hundeposer her eller låse dunkene?

Hva med piss og dritt? Må jeg sette opp skilt der og? Fungerer det å plante mynte eller lavendel? Strø kaffe? 
Jeg er så L.E.I. 

Søpledunken setter du lås på. På dager med tømming, fjerner du låsen. 
Finnes skilt du stikker i Jorda med beskjed om at dette er ikke et hundetoalett.

Anonymkode: 9ac65...591

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (4 minutter siden):

Det skjønner jeg veldig godt. Som hundeeier kan jeg si at når man er ute å gå lengre turer er det dessverre mangel på søppeldunker som vi kan kaste poser i. Skulle ønske det bare flere. 

Skjønner jo om kanskje 5-10 stk kaster en pose om dagen...men om en går en poSe i ny og ne er jo ikke farlig 

Men hvis det ikke er offentlige søppeldunker, må du jo bare ta det med deg. Da er det ikke søppeldunker tilgjengelig for deg. Å la det ligge er helt uaktuelt.

Anonymkode: 66d53...4c6

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Ja det er mangel på dunker også brukte de dunken min når de bor 4 hus nedenfor så burde de kunne bære møkka med seg til sin dunk feks er de fra Oslo så sier jeg intet selv er jeg glad i hunder ja det ble mange poser til slutt på vinteren gjorde det ikke noe var verre på sommeren var ikke hver gang min dunk ble tømt pga jeg bor alene 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søpledunken setter du lås på. På dager med tømming, fjerner du låsen. 
Finnes skilt du stikker i Jorda med beskjed om at dette er ikke et hundetoalett.

Anonymkode: 9ac65...591

Har du bilde av det skiltet ? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar aldri bikkja drite i hagene til folk. Om det skjer, plukker jeg selvfølgelig opp og kaster posen i offentlig søppeldunk eller hjemme. Har aldri kastet i andres private dunk. Synes det er så ekkelt at jeg har egen søppelbøtte til hundebæsj ute hjemme, hiver den i dunken rett før den tømmes. Makan. 

Anonymkode: 2710c...5a1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (16 minutter siden):

Tenker det ikke er greit å gjøre i ny og ne heller - man er jo på vei hjem/til noen man kjenner og skal kaste posen der. Ikke i random folk sine søppelkasser. 

Ts- sett opp skilt og ha på lås. Om hunder tisser eller bæsjer på hekken/plenen er det mest sannsynlig samme (dritt)nabo hver gang, så da ville jeg nesten fulgt litt med på vanlige luftetidspunkt og gitt de beskjed direkte om at det ikke er greit når det skjer. 

Anonymkode: f2ae9...88a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker det ikke er greit å gjøre i ny og ne heller - man er jo på vei hjem/til noen man kjenner og skal kaste posen der. Ikke i random folk sine søppelkasser. 

Ikke alltid...når vi går vanlig liten tur tar vi med posen hjem. Men når vi går flere timers tur...og det ikke er noe søppelkasser ( fra kommunen ute) da må vi kaste i e søppeldunk. Der er ikke gøy p gå holde i posen i 1-2 timer.  Bedre der en når personen kaster pose i naturen.

Vi gjør vårt beste

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts- sett opp skilt og ha på lås. Om hunder tisser eller bæsjer på hekken/plenen er det mest sannsynlig samme (dritt)nabo hver gang, så da ville jeg nesten fulgt litt med på vanlige luftetidspunkt og gitt de beskjed direkte om at det ikke er greit når det skjer. 

Anonymkode: f2ae9...88a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...