Gå til innhold

Er lei av hundepiss og hundeposer i søppelkassene – hva kan brukes mot?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så kjipt å renske opp i bed og så kjenne stanken av hundepiss og hundedritt. 
Også kjipt å åpne avfallsdunken eller matdunken og finne flere åpne poser med dritt. 

Noe jeg kan gjøre annet enn å klistre vinyllapp på med IKKE kast hundeposer her eller låse dunkene?

Hva med piss og dritt? Må jeg sette opp skilt der og? Fungerer det å plante mynte eller lavendel? Strø kaffe? 
Jeg er så L.E.I. 

Anonymkode: 19692...f4e

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du sette avfallsdunkene nærmere huset og ikke ved veien der folk med hund går forbi?

Anonymkode: 8b4a3...434

• Liker 15
Skrevet

Skjønner frustrasjonen, men heller det enn at dritten med eller uten poser ligger strødd overalt.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan du sette avfallsdunkene nærmere huset og ikke ved veien der folk med hund går forbi?

Kan ikke TS holde dunkene nærmere huset og hundeeiere holde hunden på egen tomt? Hvorfor skal disse analkjertlene med fira bein ut i samfunnet å reke hele tiden?

Anonymkode: 5f5ff...aa9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner det med avføring i bed og plener, men hundedritt i poser i søpledunken er ikke et problem. Det er en løsning.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (5 minutter siden):

Skjønner det med avføring i bed og plener, men hundedritt i poser i søpledunken er ikke et problem. Det er en løsning.

Det er et problem når det havner i matavfallet. 

Anonymkode: 173d4...8b5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har du for vane å sniffe søppelkassene dine, TS? 

Anonymkode: bac84...04b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan ikke TS holde dunkene nærmere huset og hundeeiere holde hunden på egen tomt? Hvorfor skal disse analkjertlene med fira bein ut i samfunnet å reke hele tiden?

Anonymkode: 5f5ff...aa9

Men nå er det faktum at det ikke skjer. Så da er det å finne en realistisk løsning på TS sitt problem.

Skrevet

Syns de er verre med de som lar bæsjen ligge igjen, eller kaster posene i grøfta.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk må kaste posene i peivate husholdningers søppelkasser, ikke at folk lar bikkjene tisse på hba som helst heller. Jeg har genuint aldri trengt kaste posene i andres søppel på de 30 årene jeg har hatt hund. Ingen av hannbikkjene mine har fått markere villt heller. Grøfter og lyktestolper ja, andres eiendom, søppelkasser, biler, benker og så videre nei. Det er fryktelig enkelt. Bikkjene mine har ikke vært Einstein akkurat (mynder) men det greier fint å forholde seg til enkle regler de også.

Anonymkode: 9f58e...2e8

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, men det er jævla lite kult å åpne og så kommer en sverm av fluer opp. Dessuten så synes jeg det er en Satans uting å hive oppi private søppelkasser. Du går vel ikke rundt og hiver bleier til ungene dine oppi en annens søppelkasse? Nei? Hvorfor gjør man da det med hundeposer? 

Anonymkode: 19692...f4e

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Er mye verre med kattepiss og kattedritt overalt

Anonymkode: 92958...0be

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å kaste hundeposer i andres søppelkasser er en uting. Det burde ikke være nødvendig, men det finnes klistremerker som angir at man ikke ønsker dritt i søppelkassa si.

Når det gjelder hekken ser jeg at noen bruker tråd som de fester på pinner rundt hekken, med et skilt med hund med strek over på. En annen ting jeg så nylig var en hekk med tynne trebiter som var lent mot hekken og litt ut mot veien, for å holde bikkjer unna.

Alle med litt vett vet at bikkjepiss tar livet av hekker og busker. Det er lite gøy å bruke masse tid å penger på å plante ny hekk også lar folk bikkja si pisse på hekken, og tar livet av den. 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

(og ja, jeg har hatt hund i flere tiår selv. Men jeg kan da oppføre meg for det)

Anonymkode: 4cf31...735

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er mye verre med kattepiss og kattedritt overalt

Anonymkode: 92958...0be

Hva så?  🤔Tar det bort fra det faktum at folk bør ha styr på bikkjene sine sånn at de ikke er til sjenanse for andre? 

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes bevegelsesutløst vannspyler, som kan spyle hunden som eventuelt kommer på plena di. Du må bare stille den inn ganske nøyaktig da sånn at den ikke spyler annet enn på din private eiendom. 

Anonymkode: aba05...bef

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er et problem når det havner i matavfallet. 

Anonymkode: 173d4...8b5

Her I kommunen skal faktisk hundeposer i matavfallet. 

Anonymkode: fbabc...24c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Som hundeeier...sett opp skilt. Ikke bæsj her...fleste av oss respekterer dette ( skilt før du kjøpt flere steder)

Og som du sier klistermerker på søppeldunker 

Jeg kaster sp og si aldri bæsje poser i andre sine søppeldunk...dette er bare om vi er ute på langtur der der ikke finnes så mange steder å kaste posen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke ts, men skjerp deg da! Man kjenner da lukta hver gang man åpner lokket og kaster noe. Det er ikke ts sitt søppel, hundeeierne får ta det med seg hjem! 

Anonymkode: 58dc8...5d9

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (6 minutter siden):

Som hundeeier...sett opp skilt. Ikke bæsj her...fleste av oss respekterer dette ( skilt før du kjøpt flere steder)

Og som du sier klistermerker på søppeldunker 

Jeg kaster sp og si aldri bæsje poser i andre sine søppeldunk...dette er bare om vi er ute på langtur der der ikke finnes så mange steder å kaste posen 

Så du mener i fullt alvor at folk skal måtte sette opp skilt for at hundeeiere skal skjønne at de ikke vil ha hekkene sine pissa ned? :klo: 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så du mener i fullt alvor at folk skal måtte sette opp skilt for at hundeeiere skal skjønne at de ikke vil ha hekkene sine pissa ned? :klo: 

Nei..men der er en start..alle hundeeier er forskjellige. Noen driter i alt og alle. Men om min hund tissr på en hekk og den som eier kommer ut og sier de ikke vil..da slutter jeg.  Vi prøver å passe på hvor de tisser.  Men det er jo forskjell på hekk og hekk( hvor de står her etc)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...