Gå til innhold

Hvor sterke var testene dine etter MA, og hvor lenge var de så sterke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt MA med medisinsk abort for to uker siden. 
Tok en test nå bare for å sjekke ståa, og den er så veldig positiv?! typ dye stealer enda?? 

jeg blødde kraftig samme dag som cytotec og en del dagen etter, spottet deretter i 4 dager også stoppet det. Har spottet litt igjen i noen dager nå, men tror det er renselse av noe slag for det lukter ikke godt.. 

så mitt spørsmål er, er det vanlig at de er så sterke som dye stealer etter to uker?? Og hvis flere har hatt det, hvor lenge er de så sterke?
Frykter jo selvfølgelig at det er rester som gjør det, trodde aldri jeg skulle bli en person som vil se at de blir svakere, men nå kan jeg nesten ikke vente😞

Anonymkode: 35672...306

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de fortsatt positiv etter 4 uker fikk jeg beskjed om at jeg måtte på sjekk for rester. Men ingen av mine fire aborter har fått så sterk strek som de stealer i det hele tatt, men streken var synlig til nesten 4 uker etter blødningene stoppet. Så vil tro at det ikke er uvanlig med så sterk strek etter to uker om man hadde sterke streker i utgangspunktet

AnonymBruker
Skrevet

Ja.. det tar jo tid før strekene blir så sterke i utgangspunktet..

jeg hadde høy hcg på blodprøve i uke 6, hvor fosteret mest trolig sluttet å utvikle seg den uken, gikk til uke 9 før aborten, så tar sikkert like lang om, ikke lenger tid å få de svake igjen..

føler at livet står litt på vent når de er så sterke og jeg spotter litt, har bare lyst på eggløsning igjen så vi kan prøve på nytt, tiden går så sakte 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja.. det tar jo tid før strekene blir så sterke i utgangspunktet..

jeg hadde høy hcg på blodprøve i uke 6, hvor fosteret mest trolig sluttet å utvikle seg den uken, gikk til uke 9 før aborten, så tar sikkert like lang om, ikke lenger tid å få de svake igjen..

føler at livet står litt på vent når de er så sterke og jeg spotter litt, har bare lyst på eggløsning igjen så vi kan prøve på nytt, tiden går så sakte 

Hos noen fortsetter jo HCG å stige selv om fosteret ikke utvikler seg lenger. Hos meg var det dårlig hcg stigning fra start. 

Forstår deg inderlig godt, har gått gjennom 4 ufrivillige aborter og en dødfødsel. Så jeg kjenner godt den følelsen av at alt man ønsker er å bli gravid igjen... tiden går sent og man føler man lever i en boble mens tiden går videre på utsiden. Vet det er vanskelig, men prøv å gjør sommeren godt, så er det plutselig din tur igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt MA med medisinsk abort for to uker siden. 
Tok en test nå bare for å sjekke ståa, og den er så veldig positiv?! typ dye stealer enda?? 

jeg blødde kraftig samme dag som cytotec og en del dagen etter, spottet deretter i 4 dager også stoppet det. Har spottet litt igjen i noen dager nå, men tror det er renselse av noe slag for det lukter ikke godt.. 

så mitt spørsmål er, er det vanlig at de er så sterke som dye stealer etter to uker?? Og hvis flere har hatt det, hvor lenge er de så sterke?
Frykter jo selvfølgelig at det er rester som gjør det, trodde aldri jeg skulle bli en person som vil se at de blir svakere, men nå kan jeg nesten ikke vente😞

Tok 8 uker etter Medisinsk abort etter MA før testene mine var negativ.  Sies at det er helt normalt at hcg bruker like lang tid på å synke som den fikk tid til og stige, hcg her var på 88.000 dagen for aborten. Så helt avhengig av hvor høy hcg du hadde når aborten ble gjennomført. Hcg stiger selv om utviklingen er stoppet opp hos de aller fleste. 

Anonymkode: f8337...033

AnonymBruker
Skrevet

Var positive i 10 uker kanskje. Tok også medisinsk abort men alt kom ikke ut, så var en laaaang prosess. Ble gravid igjen første normale syklusen jeg fikk

Anonymkode: b11c9...fe7

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering fra TS. 
Bestilte meg privat ul som viste rester. Ble henvist til sykehuset og var til utskrapning 4 dager senere. De ville egentlig jeg skulle begynne med ny kur cytotec, jeg nektet og ville ha utskrapning.
TAKK GUD eller en annen for at jeg valgte det, restene mine satt fast og de måtte prøve 4 ganger for å få det ut, endte med å dra det ut med tang. Det hadde nok ikke kommet ut med ny kur.. 

er nesten en uke siden utskrapningen, og testene mine er snart negative. Snart klar for å prøve igjen❤️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...