Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter 25 år med mannen min så har jeg funnet ut at jeg må leve livet litt på egenhånd (ikke seksuelt eller noe) men bare leve litt på egenhånd det han ikke vil gjøre noe. Spør om han vil være med på kino, spise ute, gå en tur, trene eller reiser på ferie sammen. Det er alltid : Takk for at du spør, men jeg takker nei. Får ikke noe fornuftig begrunnelse heller. Har reist de siste med barna alene. Men nå er de store og litt ute av redet.

Jeg funderer på å reise til syden alene. Men har ikke gjort det før. Dere som gjør det, føles det trygt? Er glad i stranda eller bare å gå turer i sola. Så kommer mitt dilemma: hvordan kan jeg få smurt meg med solkrem på ryggen når jeg er alene? Har noen tips eller råd til hvordan jeg kan løse dette? Det er ikke en løsning å spørre fremmede😊

I-lands problem- men likevel reelt når man skal ut i verden alene for første gang. 

Anonymkode: fe9e5...a0d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Du kjøper en kremsmører og tar med deg. 🌞

Endret av Brunhilde
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke spesielt tøyelig, men jeg klarer fint å nå med solkrem/body lotion over hele ryggen. Må så klart bruke begge hender, og strekke meg litt både fra over skuldre og fra sidene. Jeg synes det er greiest å stå foran speilet, da kan jeg se at jeg når over hele ryggen. Du får øve deg litt før du reiser, og kanskje gjøre noen tøyeøvelser om du er for stiv. Ellers har jeg hørt om at man kan bruke en slikkepott. Det er noe alle har, og det tar lite plass i bagasjen.

Jeg kan ikke tenke meg en eneste plass i "Syden" som ikke er trygg for damer som reiser alene, men man må så klart bruke sunn fornuft. Og jeg er dame som reiser mye alene.

Anonymkode: 1ec41...1dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (48 minutter siden):

Du kjøper en kremsmører og tar med deg. 🌞

Haha den var genial! Jeg skal kjøpe en, for å komme meg ut av situasjonen dersom en fremmed spør om jeg kan smøre dem. (Har skjedd før) 

Anonymkode: a8f8d...d17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Etter 25 år med mannen min så har jeg funnet ut at jeg må leve livet litt på egenhånd (ikke seksuelt eller noe) men bare leve litt på egenhånd det han ikke vil gjøre noe. Spør om han vil være med på kino, spise ute, gå en tur, trene eller reiser på ferie sammen. Det er alltid : Takk for at du spør, men jeg takker nei. Får ikke noe fornuftig begrunnelse heller. Har reist de siste med barna alene. Men nå er de store og litt ute av redet.

Jeg funderer på å reise til syden alene. Men har ikke gjort det før. Dere som gjør det, føles det trygt? Er glad i stranda eller bare å gå turer i sola. Så kommer mitt dilemma: hvordan kan jeg få smurt meg med solkrem på ryggen når jeg er alene? Har noen tips eller råd til hvordan jeg kan løse dette? Det er ikke en løsning å spørre fremmede😊

I-lands problem- men likevel reelt når man skal ut i verden alene for første gang. 

Anonymkode: fe9e5...a0d

Vil han ikke være med, og du vil avsted, så er det bare å gjøre det. 
Det er en første gang for alt og for alle, så prøv. Da blir det lettere nesten gang. 
Reiser du alene som kvinne, så bruker du sunn fornuft, både med reisested og med hvor du beveger deg når. 
Du oppsøker ikke mørke bakgater midt på natten, for eksempel. 

Anonymkode: d5333...834

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser nesten alltid alene, og liker det aller best. Som andre sier; ta normale forholdsregler. 

Anonymkode: c4fcb...b63

AnonymBruker
Skrevet

Et bredt treningsstrikk kan brukes til å smøre seg på ryggen. Det gjorde jeg da jeg reiste til syden alene med en forholdsvis nyoperert skulder som skulle gjenopptrenes. 

Anonymkode: 5de57...b8c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 17.05):

Haha den var genial! Jeg skal kjøpe en, for å komme meg ut av situasjonen dersom en fremmed spør om jeg kan smøre dem. (Har skjedd før) 

Anonymkode: a8f8d...d17

Anbefaler deg å kjøpe flere skumputer samtidig. Det er det iallfall på den jeg har kjøpt på Enklere Liv. Har en pute for solkrem og en for bodylotion.

Forøvrig så kan jeg anbefale en mindre gresk øy. Føler meg alltid trygg uansett når på døgnet jeg går. Lar også mobil og penger ligge igjen på stranda når jeg bader. Det har gått fint i 7 år. Må nevne at jeg aldri reiser i juli og august. Juni og september passer meg bedre. Ikke så varmt og færre mennesker. 

Anonymkode: 43560...638

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...