AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Jeg er 46 år og i et forstadie til overgangsalder (i følge min gynekolog). Har ikke hatt mensen på snart 1 år. Sliter med hetetokter, søvnløshet, og noen andre ting jeg mistenker er relatert til hormonmangel (hodepine, stive/ømme ledd, og nedstemthet). Har brukt Femarelle med ok effekt mot hetetoktene i ca. 1 år men nå funker de ikke lenger. Forsøkte deretter Lenzetto spray men hadde ingen effekt på meg. Fikk nylig resept på Sequidot plaster, men denne er fortsatt umulig å få tak i pga leveringsproblemer. Ihvertfall her hvor jeg bor. Fikk også en resept på Novofem tabletter, men siden jeg ville teste ut plaster og spray først har jeg ventet med å hente ut Novofem. Noen som har erfaringer å dele om Novofem? Er livredd for blodpropp, selv om jeg aldri har hatt det og har tatt en blodprøve der det ble konstantere at jeg ikke har noe forhøyet risiko for blodpropp. Er også redd for kreft. Har endel brystkreft i slekten, men hverken min mor, søster, eller mine bestemødre har hatt det. Anonymkode: ba625...c47
AnonymBruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 46 år og i et forstadie til overgangsalder (i følge min gynekolog). Har ikke hatt mensen på snart 1 år. Sliter med hetetokter, søvnløshet, og noen andre ting jeg mistenker er relatert til hormonmangel (hodepine, stive/ømme ledd, og nedstemthet). Har brukt Femarelle med ok effekt mot hetetoktene i ca. 1 år men nå funker de ikke lenger. Forsøkte deretter Lenzetto spray men hadde ingen effekt på meg. Fikk nylig resept på Sequidot plaster, men denne er fortsatt umulig å få tak i pga leveringsproblemer. Ihvertfall her hvor jeg bor. Fikk også en resept på Novofem tabletter, men siden jeg ville teste ut plaster og spray først har jeg ventet med å hente ut Novofem. Noen som har erfaringer å dele om Novofem? Er livredd for blodpropp, selv om jeg aldri har hatt det og har tatt en blodprøve der det ble konstantere at jeg ikke har noe forhøyet risiko for blodpropp. Er også redd for kreft. Har endel brystkreft i slekten, men hverken min mor, søster, eller mine bestemødre har hatt det. Anonymkode: ba625...c47 Ikke forsøkt novofem men tror Progesteronet der ikke er bioidentisk, men syntetisk. Det kan mange reagere mer på en det bioidentiske progesteronet. Jeg bruker Estrogel og Utrogestan -begge bioidentiske. Har ennå syklus’ ish. De sier bioidentisk ikke har økt fare for blodpropp og brystkreft, er mer risiko for sykdommer uten slik jeg har forstått det. Om du har stått på Lenzetto uten å også bruke progesteron så kan det være at det ikke har effekt fordi du trenger progesteronet for å balansere det. Man kan trenge progesteron selvom man ikke har syklus lenger. Den har jo en rekke andre helsefordeler enn kun beskytte livmorslimhinnen. Anonymkode: c6b6b...765
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Jeg har brukt Novofem i 3 mnd nå pga søvnløshet, hetetokter, hjernetåke og raseri(!). Jeg mistet mensen, men har fått den tilbake pga Novofem og samtidig fått tilbake sykt ømme pupper. Det hadde jeg ikke savnet for å være ærlig. Men det er nydelig å kunne sove hele natten, hetetoktene er vekk og det samme er raseriet. Hjernetåken er også lettet. Jeg har ikke merket noe til andre bivirkninger enn ømme pupper, men det er levbart. Jeg er også veldig opptatt av å forebygge benskjørhet som jeg er i risikosonen for så jeg tar hormoner med glede for å unngå det. Alt i alt har jeg god erfaring med Novofem. Anonymkode: 47f78...956 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå