AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Dårlig bilde, men dere trenger bare å se fargen på sofaen. Tips til farge å male stua med? Store vinduer med mye lysinnslipp. Tenkte en slags mørk grønn, men jeg er ikke god på dette. Har noen noe forslag? Anonymkode: 86178...2c0
Bloms Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni Ville hatt en lys farge hvis sofaen er litt mørk. Men hvis du vil ha en mørk farge syns jeg blå passer fint
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Vil du ha mørk farge så er petrol en fin farge. Anonymkode: da029...833
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni Mange farger du kan ha. Spørsmålet er hva slags gulv har du, og hva slags stil på øvrig interiør? Mørk grønn passer fint, f.eks natural green ville nok blitt kjempefint. Grean leaf er litt lettere og mer dempet. Men du kan du også gå for f.eks industrial blue, dark teal, evening green (lysere og lettere sammenlignet med dark teal), og soft teal. Alt avhenger av hva slags stil du ønsker. For min del liker jeg ting litt mer ton i ton enn for store kontraster med mørke farger, og ville kanskje sett på jordfarger så det blir roligere. Bruntoner med røde undertoner som almond beige eller hipster brown. qT3aT_70kx.jpg.avifAnonymkode: a36f0...6c4
Million Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni Dempet og dus grønn er lekkert til slike brune semskede sofaer! Jotun har mange fine grønntoner å velge mellom. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #6 Skrevet 30. juni Jeg ville gått for lyse beigefarger uten gråtoner (greige er populært nå, men hold deg unna det), men aller helst ville jeg gått for grønne toner, f.eks fargen laurbær. Grønt og brunt med gule toner, slik sofaen er komplimenterer hverandre fint. Det er klassiske og litt «old money» det er likevel vanskelig å fortelle hva som er det beste fargevalget når man ikke ser gulvet, og heller ikke vet hvilket inntrykk du vil skape eller hvilken stil du foretrekker. Om sofaen er selve smykket i rommet, så ville jeg, om mulig, satt sofaen ved en kontrastvegg. Dette fungerer dog kun om sofaen ikke har vinkler. En svart vegg bak sofaen og andre farger på de andre veggene kan fungere veldig fint. blåe vegger, i en mellomtone, f.eks fargen Oslo eller kveldshimmel _kan_ fungere, men er risky. Blått fungerer best mot gråe toner. Når jeg ser hvor mye gult det er i sofaen tror jeg at jeg ville styrt unna. jeg ville nok valgt grønt, kanskje noe mørkere enn laurbær. Ut ifra hvilket inntrykk du vil skape og stil, så ville jeg også komplimentert det med tilbehør i gull, selvom det er på vei ut av trendbildet. aller helt ville jeg nok valgt svart bak sofaen dersom rommet tillater det. Anonymkode: af697...16c
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni Sjekk disse grønnfargene fra jotun subtle green laubær cypress green avocado green jeg ville non valgt avokado green med elegant eller dempet sort som kontrastvegg (vegg uten bilder) der sofaen blir smykket i rommet. Messing er bra tilbehør, men det er enklere å få tak i interiøst i sort. farhen kokos passer også til, eller en annen beige farge uten for mye rødt i. Anonymkode: af697...16c
Sovushka Skrevet 30. juni #8 Skrevet 30. juni Åå jeg elsker kombo av sånn cognac farge og kveldshimmel eller noe litt gråblått. Er man litt bold av seg og vil ha mørkere fremtoning hadde jeg tatt Oslo eller noe emerald aktig. Er man litt basic og vil ha det så safet lyst som mulig slår aldri modern beige eller andre lystoner feil.
Phoenix Heart Skrevet 30. juni #9 Skrevet 30. juni Myntehttps://www.fargerike.no/inspirasjon/farger/gronn-spisestue/?srsltid=AfmBOorN5Uv4FY-ZT1DUJVbj1HRzQeUmadOVCHwXutNfm60Oce2ebLu7 2
AprilLudgate Skrevet 30. juni #10 Skrevet 30. juni Grønt eller blått - samt noen blågrønne vil passe denne veldig fint.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #11 Skrevet 30. juni Tusen takk for svar, her var det mange nydelige farger. her er et bilde av gulvet. Så gul/brun sofa og slikt gulv. Har mye møbler med svarte detaljer. Anonymkode: 86178...2c0
AnonymBruker Skrevet 1. juli #12 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tusen takk for svar, her var det mange nydelige farger. her er et bilde av gulvet. Så gul/brun sofa og slikt gulv. Har mye møbler med svarte detaljer. Anonymkode: 86178...2c0 Hvis du har mye møbler med sort, så vil du få en ganske maskulin stue hvis du går for tyngre grønn/blå farger. Hvis det er det du liker, så kjør Anonymkode: a36f0...6c4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #13 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du har mye møbler med sort, så vil du få en ganske maskulin stue hvis du går for tyngre grønn/blå farger. Hvis det er det du liker, så kjør Anonymkode: a36f0...6c4 Jeg vet ikke hva jeg liker og hva jeg vil ha. Er akkurat det som er problemet mitt😫 vil ha mørkt, men vil også ha lyst. Vil bare ha mange alternativ. Anonymkode: 86178...2c0
AnonymBruker Skrevet 1. juli #14 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke hva jeg liker og hva jeg vil ha. Er akkurat det som er problemet mitt😫 vil ha mørkt, men vil også ha lyst. Vil bare ha mange alternativ. Anonymkode: 86178...2c0 Klikket du på bildet jeg la ved tidligere? Det vises ikke i teksten, du må klikke på filen. Her får du en ide om hvordan det vil se ut når det går mer ton i ton. qT3aT_70kx.jpg.avifAnonymkode: a36f0...6c4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #15 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke hva jeg liker og hva jeg vil ha. Er akkurat det som er problemet mitt😫 vil ha mørkt, men vil også ha lyst. Vil bare ha mange alternativ. Anonymkode: 86178...2c0 Du kan også google "rusty sofa + green walls" og "rusty sofa + blue walls". Klikk på bilder, så får du se hvor stor forskjell det er på lysere blå/grønn, og mørkere og tyngre nyanser av blått og grønt. Denne olivengrønne fargen (scroll litt ned) er aldeles nydelig, og vil gi et så mykt og lunt uttrykk sammenlignet med mørkere grønn. https://www.decoist.com/colors-that-go-with-olive-green/ For blåfarge så ville jeg gjort det samme som med grønt, altså ikke for mørkt, og finne riktig nyanse. Scroll ned ca midt på siden. https://www.digsdigs.com/orange-sofas-for-a-color-statement/ Forslag til farge, natural blue. Anonymkode: a36f0...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #16 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Klikket du på bildet jeg la ved tidligere? Det vises ikke i teksten, du må klikke på filen. Her får du en ide om hvordan det vil se ut når det går mer ton i ton. qT3aT_70kx.jpg.avif 88.66 kB · 4 Nedlastninger Anonymkode: a36f0...6c4 Har sett på den😊 fin farge, men det blir kanskje litt mye brunt. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan også google "rusty sofa + green walls" og "rusty sofa + blue walls". Klikk på bilder, så får du se hvor stor forskjell det er på lysere blå/grønn, og mørkere og tyngre nyanser av blått og grønt. Denne olivengrønne fargen (scroll litt ned) er aldeles nydelig, og vil gi et så mykt og lunt uttrykk sammenlignet med mørkere grønn. https://www.decoist.com/colors-that-go-with-olive-green/ For blåfarge så ville jeg gjort det samme som med grønt, altså ikke for mørkt, og finne riktig nyanse. Scroll ned ca midt på siden. https://www.digsdigs.com/orange-sofas-for-a-color-statement/ Forslag til farge, natural blue. Anonymkode: a36f0...6c4 den blåe fargen var nydelig😍 Anonymkode: 86178...2c0
AnonymBruker Skrevet 1. juli #17 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har sett på den😊 fin farge, men det blir kanskje litt mye brunt. den blåe fargen var nydelig😍 Anonymkode: 86178...2c0 Ta med til Fargerike og spør om tips til blåfarge hvis du syns noe sånt var fint Anonymkode: a36f0...6c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå