AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Jeg har noen spørsmål til dere om barnehagestart. Bør lille begynner i barnehagen neste måned, 11 måneder gammel. Barnet går ikke enda og lite tider på at det går seg til innen 1 måned. Jeg lurer derfor på om det er lurt å kjøpe regnstøvler, joggesko og annet fottøy nå som hun ikke kan gå? Jeg lurer også på om barnehagen tilbyr tåteflasker med melk? De har ikke nevnt det i infomøte eller i e-poster, men er det mulig å spørre om det? Vi vil da gi mme på boks og termos med kokt og temperert vann, selvsagt ferdig vasket tåteflaske. Håper vi kan forholde oss til spørsmålene nevnt ovenfor i denne tråden. Diskusjonen om for tidlig barnehagestart kan tas i en annen tråd. Anonymkode: 2cc9f...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni Jeg brukte fotposer til mine da dem enda ikke kunne gå. Bare søk på nett. Synd du ikke ammer, det hadde vært gunstig nå i oppstarten.. ja, de er villige til å gi mme. De tilrettelegger for det Anonymkode: c52f6...4df 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Ikke gidd å styre med sko før barnet kan gå, finn heller gode fotposer. de gir mme om det er ønskelig, hvis du bruker vanlig mme (nan/hipp) fra butikken så kjøp ferdigblandede kartonger for å fjøre det enklest for de ansatte, eller bland ferdig en flaske om morgenen som du kjøler ned å tar med til barnehagen så kan den stå kaldt der. Anonymkode: b664c...74b 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg brukte fotposer til mine da dem enda ikke kunne gå. Bare søk på nett. Synd du ikke ammer, det hadde vært gunstig nå i oppstarten.. ja, de er villige til å gi mme. De tilrettelegger for det Anonymkode: c52f6...4df Hvorfor var det der relevant syntes du? Jeg har ikke fått til amming med noen av mine to, var ikke noe mangel ved oppstart i barnehagen. Om det er immunforsvaret du tenker på så har vi knapt en sykedag på de 2 årene vi har hatt barn i barnehage. Anonymkode: b664c...74b 10 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni Jeg ville hørt med barnehagen jeg. Hvor mye de skal være ute i starten, om de anbefaler "krabbesko"/tøfler eller "gymsokker" med regnsokker/fotposer over. Og om de har noen anbefalinger. De må jo bruke dette utstyret, så de foretrekker at man kjøper noe som passer til deres bruk. Du kan sende mail/ringe, eller spørre om det første dag på tilvenning, for da har du sikkert mulighet til å dra og kjøpe det en av de første dagene før det blir behov. Anonymkode: 9a357...dd3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #6 Skrevet 30. juni Av fottøy så ville jeg sendt med det dere har fra før, som barnet allerede er vant til Anonymkode: 37136...7af 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni Myke skinntøfler inne og fotposer ute. De strekker seg som regel langt. Jeg kan ikke forstå at det skal være noe problem. Jeg arbeidet 15 år i barnehage, sluttet for et par år siden. Jeg har hatt mange småttiser. Mange har hatt tåteflaske, mange har vært nesten avhengig av pupp, mange kan ikke gå, mange får ikke sove i vogn eller må bysses, mange gråter lenge. Foreldrene er bekymret og kan ikke forstå hvordan det skal gå. Det går seg alltid til, i barnehagen får man til veldig mye. Anonymkode: 42195...e5d 5
Hedda-78 Skrevet 30. juni #8 Skrevet 30. juni I vår bhg hadde de NAN som de serverte til de som ønsket det. Vi trengte ikke å ta med noe som helst. Så jeg vil tro at dette er ulikt fra bhg til bhg. Noe å ha på beina utendørs kan være greit, f.eks fotposer, men du får nok en del info de første dagene, så da kan du evt handle etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #9 Skrevet 30. juni Det kan godt hende barnet går om en måned. Barnet vårt begynte krabbe rundt 10 måneder og det var ikke ordentlig krabbing, mer dra seg etter gulvet. Begynte å gå andre uken i barnehagen etter å fylt 1 år. Skoposene ble aldri brukt😅 Barnet som krabbet helt perfekt på knær Begynte gå flere måneder etter. Barnehagen kan også gi melk på flaske om du ønsker, men du må ta med tåteflasker selv samt MME/ pumpet mm. Anonymkode: 8c20b...0e6
Tipaa Skrevet 30. juni #10 Skrevet 30. juni Jenta mi begynte i bhg ved 12 mnd alder, hun kunne ikke gå før hun var 18 mnd. Men hun begynte på vinteren, og da var det lett å bruke fotposer og de var mye inne pga snø og kulde for de minste barna. Ville absolutt anbefalt noe skotøy til henne, ellers blir hun vel skitten. Og mye innesko som gir stabilitet
Anonym6789 Skrevet 30. juni #11 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg brukte fotposer til mine da dem enda ikke kunne gå. Bare søk på nett. Synd du ikke ammer, det hadde vært gunstig nå i oppstarten.. ja, de er villige til å gi mme. De tilrettelegger for det Anonymkode: c52f6...4df Hun har vel ikke skrevet i innlegget at hun ikke ammer, noe som uansett ikke hadde vært mulig mens barnet er i barnehagen og hun på jobb. (Jeg så hun skrev i senere innlegg at hun ikke ammer, bare syns det er så utrolig unødvendig å kommentere at man burde ammet)
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har noen spørsmål til dere om barnehagestart. Bør lille begynner i barnehagen neste måned, 11 måneder gammel. Barnet går ikke enda og lite tider på at det går seg til innen 1 måned. Jeg lurer derfor på om det er lurt å kjøpe regnstøvler, joggesko og annet fottøy nå som hun ikke kan gå? Jeg lurer også på om barnehagen tilbyr tåteflasker med melk? De har ikke nevnt det i infomøte eller i e-poster, men er det mulig å spørre om det? Vi vil da gi mme på boks og termos med kokt og temperert vann, selvsagt ferdig vasket tåteflaske. Håper vi kan forholde oss til spørsmålene nevnt ovenfor i denne tråden. Diskusjonen om for tidlig barnehagestart kan tas i en annen tråd. Anonymkode: 2cc9f...ec3 Du bestemmer hva barnet ditt skal spise i barnehagen. Bare ta med MME og flaske, så koker de vann og blander til. Bare si fra når barnet skal sove, spise så ordner de det. Ta også med grøt pulver hvis hun skal ha det Anonymkode: 79566...c93
AnonymBruker Skrevet 30. juni #13 Skrevet 30. juni Myke skinntøfler både inne og ute, samt fotposer til våtere dager. De kan gi MME ja, ville sendt ferdigblandet selv. Anonymkode: edfc8...370
AnonymBruker Skrevet 30. juni #14 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg brukte fotposer til mine da dem enda ikke kunne gå. Bare søk på nett. Synd du ikke ammer, det hadde vært gunstig nå i oppstarten.. ja, de er villige til å gi mme. De tilrettelegger for det Anonymkode: c52f6...4df Synd hun ikke ammer til oppstart? Hva er det for noe å si? Jeg har flere barn, ene barnet fikk mme, ingen problemer ang det ved oppstart. Vi ordnet flaskene, så ga de flasken ved soving som avtalt. Dette barnet var det som var minst syk det første året, og generelt har best imnforsvar av mine barn. De 2 andre barna ble ammet. Og ene tok heller aldri en smak av mme fordi barnet ikke likte det, og derfor nektet. Så har ammet til det var 18 måneder. Det har nok vært mest syk av alle ungene. Anonymkode: 0a5be...9a8
AnonymBruker Skrevet 1. juli #15 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Synd du ikke ammer, det hadde vært gunstig nå i oppstarten.. Helt unødvendig kommentar. Anonymkode: 6b127...f67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå