Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dame på 35 år. Vert sammen med kjæresten siden jeg var 15 år.  Nå dette året så har vi ikke hatt det så bra. Jeg tenker på andre personer, hvordan det er å være med andre. Har bare ligget med kjæresten, så jeg blir selvfølgelig nysgjerrig på hvordan det hadde vert.

Andre i samme båt? Hva gjør jeg? Jeg ønsker å være i forhold, men jeg klarer ikke slå den tanken fra meg.  Vet at gresset ikke er grønnere på andre siden, men.

Anonymkode: 348b9...069

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sex med andre menn, som ikke har følelser for deg og bryr seg om din nytelse (nesten ingen menn gjør det) er bare rett og slett dårlig.

Har ikke sex utenom forhold lenger, gir meg ingenting.

Anonymkode: 8c54b...82a

• Liker 8
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Har selv heller ikke sex utenfor forhold fordi det finnes så utrolig mye dårlig sex der ute. 

Legg heller ned mer innsats på hjemmebane, finn løsninger, kommuniser, prøv parterapi osv, for gresset er ikke grønnere. Fantasi overgår alltid virkeligheten. 

Anonymkode: de9d2...902

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å gå i parterapi. Det er helt normalt å møte på utfordringer i et så langt forhold. Det funket veldig for oss etter 20 år som gift

(Helt normalt å ha sånne tanker som du har, jeg hadde akkurat de samme)

Anonymkode: 91a02...698

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg vet at det dukker opp utfordringer. Men hva skal jeg gjøre når jeg ikke klarer å legge vekk de tankene? 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Jeg vet at det dukker opp utfordringer. Men hva skal jeg gjøre når jeg ikke klarer å legge vekk de tankene? 

Da går du i terapi. 

Anonymkode: de9d2...902

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, sex med noen som ikke er interessert i et forhold er ikke noe tess, ikke for oss "forholdsmennesker". Du hadde syntes det var spennende, helt til han kom og avsluttet uten å ta initiativ til å tilfredsstille deg. Da angrer du.

Anonymkode: 8baf5...85c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dame på 35 år. Vert sammen med kjæresten siden jeg var 15 år.  Nå dette året så har vi ikke hatt det så bra. Jeg tenker på andre personer, hvordan det er å være med andre. Har bare ligget med kjæresten, så jeg blir selvfølgelig nysgjerrig på hvordan det hadde vert.

Andre i samme båt? Hva gjør jeg? Jeg ønsker å være i forhold, men jeg klarer ikke slå den tanken fra meg.  Vet at gresset ikke er grønnere på andre siden, men.

Du gjør som alle andre medsøstre som har vært i samme situasjon, du bryter opp samlivet og setter deg på kukkarusellen. 

Anonymkode: 0289b...349

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Søk hjelp. Å forsvinne inn i en fantasi der du lager en såpeopera om hvordan det er med andre menn er en farlig spiral.

Jeg vil tro at mannen din har hatt de samme tankene. Det er ganske naturlig etter å ha vært sammen siden dere var 15. Det er sjeldent.

Men sex er sjelden bra med noen man ikke kjenner godt og er trygg på.

Så om du elsker mannen din og han er din perfekte match så utforsk heller seksuelle fantasier sammen med han.

Kle dere opp sexy og dra på byen. Lat som dere er single og sjekk hverandre opp. Book et hotell rom og ha en one night stand sammen.

Anonymkode: ef8da...2ab

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte min mann da jeg var 19 år, og jeg skulle nok helst sett at han var den eneste jeg hadde vært intim med, og min seksuelle erfaring før jeg traff han er ikke noe jeg ser tilbake på og tenker at det var min peak i livet. Jeg er 33 år, og verdsetter kjærlighet, respekt og det å ha en så flott mann som far til våre barn. Så må man heller jobbe for å holde forholdet bra. 

Anonymkode: 102bd...da2

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Mann her.. kjenner veldig godt igjen tankene. Hos meg var disse følelsene veldig sterke en periode. Jeg åpnet opp til kona mi om det.. det var litt dumt for hun ble ganske såret. Samtidig så fikk vi snakket sammen om det. Jeg gikk til psykolog. Vi jobbet mye med ekteskapet og sexlivet og vi har aldri et så rikt sexliv som etter dette. Det kan være viktig å anerkjenne at du har gått glipp av noe som de fleste andre fikk oppleve. Ikke undertrykk det. Bruk dette savnet til å bygge opp ditt eget forhold! Jeg er så uendelig gla for at jeg ikke hoppet av for å ligge med andre. Jeg er gla jeg gikk igjennom det og anerkjente sorgen og jobbet med forholdet. Enormt mye mer glede og nytelse kom ut av det enn å ha sex med tilfeldige. Håper du kommer deg igjennom dette og klarer å se at dette kan bedres. Mange vil nok fortelle deg at ons ikke er så spesielt og så videre… men det fikk meg bare til å føle mer liten. Anerkjenn følelsene dine og vær ærlig på at du valgte noe annet enn ons..det kommer til å gjøre deg godt i lengden om du klarer å jobbe deg igjennom det. Kan jeg spørre… er samboeren din i samme situasjon? 

Anonymkode: c3103...276

• Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg møtte min mann da jeg var 19 år, og jeg skulle nok helst sett at han var den eneste jeg hadde vært intim med, og min seksuelle erfaring før jeg traff han er ikke noe jeg ser tilbake på og tenker at det var min peak i livet. Jeg er 33 år, og verdsetter kjærlighet, respekt og det å ha en så flott mann som far til våre barn. Så må man heller jobbe for å holde forholdet bra. 

Anonymkode: 102bd...da2

Det er veldig lett å si i din situasjon.. hadde du møtt han som yngre og jomfru hadde du mest sannsynlig ønsket at du hadde opplevd flere i dag. Jeg har slitt med det samme som ts… og jeg har ikke tall på hvor mange som sier det samme som du.. vet du mener det godt. For meg var det viktig å anerkjenne at jeg faktisk har gått glipp av noe. Det kostet meg noe å velge evig kjærlighet fra veldig ung alder. Men det var verdt det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen i samme situasjon og de holder sammen enda. Hun ene skulle ønske hun hadde noen flere erfaringer seksuelt, men er såpass sjenert at hun aldri hadde turt å gjennomføre. 

Selv er jeg glad jeg fikk prøve et par menn før jeg traff samboer. Jeg vet i hvert fall hva som finnes der ute. 

Anonymkode: 4464f...ba3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mann her.. kjenner veldig godt igjen tankene. Hos meg var disse følelsene veldig sterke en periode. Jeg åpnet opp til kona mi om det.. det var litt dumt for hun ble ganske såret. Samtidig så fikk vi snakket sammen om det. Jeg gikk til psykolog. Vi jobbet mye med ekteskapet og sexlivet og vi har aldri et så rikt sexliv som etter dette. Det kan være viktig å anerkjenne at du har gått glipp av noe som de fleste andre fikk oppleve. Ikke undertrykk det. Bruk dette savnet til å bygge opp ditt eget forhold! Jeg er så uendelig gla for at jeg ikke hoppet av for å ligge med andre. Jeg er gla jeg gikk igjennom det og anerkjente sorgen og jobbet med forholdet. Enormt mye mer glede og nytelse kom ut av det enn å ha sex med tilfeldige. Håper du kommer deg igjennom dette og klarer å se at dette kan bedres. Mange vil nok fortelle deg at ons ikke er så spesielt og så videre… men det fikk meg bare til å føle mer liten. Anerkjenn følelsene dine og vær ærlig på at du valgte noe annet enn ons..det kommer til å gjøre deg godt i lengden om du klarer å jobbe deg igjennom det. Kan jeg spørre… er samboeren din i samme situasjon? 

Takk for et bra svar. Jeg tror ikke han tenker så mye på det som jeg. Han er fornøyd så lenge vi har sex på en måte. Vet ikke helt. Jeg trenger mer føler jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Kom sammen med mannen når jeg var 15 og han 17, begge jomfru. En dårlig periode i forholdet vårt i 20-årene, da vi begge sikkert følte at vi hadde gått glipp av noe. Valgte derfor å få barn...ble dessverre ikke noe bedre av det, men fokuset i forholdet var da barna. Så gikk 30 årene og kom inn i 40 årene. Da kjente jeg på at jeg ville noe mer.... Han var fornøyd med tingenes tilstand og ville ikke endre på noe. Jeg var nok komt i den klassiske 40 års krisen. Tok terapi, mange fornuftige og gode råd, men lengselen etter noe "mer" ga seg ikke. Kort fortalt,vi ble skilt. Fant ut dette "mer" her i livet var så enkelt at jeg ville ikke leve i forhold lenger, jeg ville leve alene, ikke ta hensyn til andre (utenom barna selvfølgelig) og nå nyter jeg livet som singel. Ikke prøvd ONS engang og ikke datet. 

Anonymkode: 78849...187

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest Cartman
Skrevet

Må bli trekant dette. Deg, din samboer og verten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gå i terapi, få en hobby, tving deg til å fokusere på noe annet. En blir ikke lykkeligere av å ha sex med andre! 

Anonymkode: a03c6...8c0

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er veldig lett å si i din situasjon.. hadde du møtt han som yngre og jomfru hadde du mest sannsynlig ønsket at du hadde opplevd flere i dag. Jeg har slitt med det samme som ts… og jeg har ikke tall på hvor mange som sier det samme som du.. vet du mener det godt. For meg var det viktig å anerkjenne at jeg faktisk har gått glipp av noe. Det kostet meg noe å velge evig kjærlighet fra veldig ung alder. Men det var verdt det. 

Litt usikker på hva du mener. Hva var verdt det, å fortsette i forholdet, eller å gå fra mannen og prøve ut andre?

Jeg gikk fra min første samboer for «å leve livet» og prøve andre. Var gøy 1-2 mnd, og overhodet ikke verdt det. Da jeg angrer, var han sammen med en annen… Jeg fant en ny mann etterhvert som jeg fikk barn med. Veldig glad i ham, og kommer aldri til å gå fra ham, men jeg kunne hatt akkurat det samme med min første samboer. Kunne aldri ødelagt familien min og gjort det jeg gjorde mot første samboer nå når jeg har barn! Hadde aldri gått fra familien min fordi jeg var nysgjerrig på å ha en annens penis mellom bena! Aldri! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å angre på det til den dagen du dør.

Anonymkode: d90d0...0b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Litt usikker på hva du mener. Hva var verdt det, å fortsette i forholdet, eller å gå fra mannen og prøve ut andre?

Jeg gikk fra min første samboer for «å leve livet» og prøve andre. Var gøy 1-2 mnd, og overhodet ikke verdt det. Da jeg angrer, var han sammen med en annen… Jeg fant en ny mann etterhvert som jeg fikk barn med. Veldig glad i ham, og kommer aldri til å gå fra ham, men jeg kunne hatt akkurat det samme med min første samboer. Kunne aldri ødelagt familien min og gjort det jeg gjorde mot første samboer nå når jeg har barn! Hadde aldri gått fra familien min fordi jeg var nysgjerrig på å ha en annens penis mellom bena! Aldri! 

Hei! Jeg forstår og jeg feiltolket nok deg litt i sta. Takk for at du oppklarte og ha en fin kveld videre :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...