AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Var på legevakten med infeksjon i øyet, og på venterommet hang det en stor plakat med bilde av to hender som håndhilste med et rødt kryss over, og overskriften: "Vi håndhilser ikke, fordi vi tar håndhygiene på alvor". Kom så inn til en lege som selvfølgelig ikke håndhilste på meg, men hverken vasket, spritet hender eller tok på seg hansker før han tok på øyet mitt som hadde infeksjon. Før legen tok på øyet mitt hadde han da tatt på x antall dørhåndtak, tatt på en datamus og skrevet på et tastatur som sikkert aldri har vært rengjort+plukket opp en penn som falt på gulvet. I tillegg luktet det rullings av fingrene hans, og legen hadde gul/oransje nikotinflekker på peke og langefinger, og det luktet rullings av ånden. Fingre kan selvfølgelig være rene selv om de er gule av nikotin, men stiller meg undrende til at legen ikke vasket, spritet eller tok på seg hansker før han undersøkte øyet som var betent. Jeg ble sjokkert og tenker at dette er helt på trynet Anonymkode: 3dbfa...eab 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Det burde vært like utelukkende å få praktisere som lege hvis man røyker, som det er å jobbe i barnehage hvis man har dom på seg for overgrep... Anonymkode: d9e15...42e 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni Ikke greit i det hele tatt. Ikke-vestlig mannlig lege? Anonymkode: 9aaa1...d44 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni Kompis2 skrev (2 minutter siden): Hvorfor sa du ikke ifra at det ikke var greit? Å kommentere luktende nikotinfingre klarer jeg bare ikke å gjøre, da jeg tenker det er frekt og uhøflig, selv om jeg mener man har rett til å gjøre det. Det at legen ikke spritet/ vasket hendene eller brukte hansker, tenkte jeg vel ikke over før vi var ferdig med undersøkelsen, men jeg angrer nå på at jeg ikke spurte han om hvorfor han ikke praktiserte håndhygiene. Det er ikke det at jeg respekterer leger noe mer enn andre yrkesgrupper, men når man kommer på legevakten med et problem man ønsker å få hjelp til, så blir man litt ydmyk. Neste gang dette skjer- gir jeg beskjed. Ts Anonymkode: 3dbfa...eab
AnonymBruker Skrevet 30. juni #6 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke greit i det hele tatt. Ikke-vestlig mannlig lege? Anonymkode: 9aaa1...d44 Østlending og hvit Ola Nordmann Ts Anonymkode: 3dbfa...eab 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Østlending og hvit Ola Nordmann Ts Anonymkode: 3dbfa...eab Klag til statsforvalter. Anonymkode: 9aaa1...d44
AnonymBruker Skrevet 30. juni #8 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klag til statsforvalter. Anonymkode: 9aaa1...d44 du har ikke skjønt hvem man klager til for det første og å gå rett til tops er ugreit for det andre.. Anonymkode: f0dfd...a2b
AnonymBruker Skrevet 30. juni #9 Skrevet 30. juni Skulle ønske man kunne skrive omtale om leger som jobber på legevakten, på samme måte som som man gjør med fastleger. Ts Anonymkode: 3dbfa...eab
AnonymBruker Skrevet 30. juni #10 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Var på legevakten med infeksjon i øyet, og på venterommet hang det en stor plakat med bilde av to hender som håndhilste med et rødt kryss over, og overskriften: "Vi håndhilser ikke, fordi vi tar håndhygiene på alvor". Kom så inn til en lege som selvfølgelig ikke håndhilste på meg, men hverken vasket, spritet hender eller tok på seg hansker før han tok på øyet mitt som hadde infeksjon. Før legen tok på øyet mitt hadde han da tatt på x antall dørhåndtak, tatt på en datamus og skrevet på et tastatur som sikkert aldri har vært rengjort+plukket opp en penn som falt på gulvet. I tillegg luktet det rullings av fingrene hans, og legen hadde gul/oransje nikotinflekker på peke og langefinger, og det luktet rullings av ånden. Fingre kan selvfølgelig være rene selv om de er gule av nikotin, men stiller meg undrende til at legen ikke vasket, spritet eller tok på seg hansker før han undersøkte øyet som var betent. Jeg ble sjokkert og tenker at dette er helt på trynet Anonymkode: 3dbfa...eab Og alt dette vil du vi på KG skal tro på, i beste agurktiden? Du får sende en klage til legevaktsjefen om saken er reel. Som et lite PS. ingen her på denne forumet har til dags dato tatt opp stetoskop legene bruker til,å lytte på pasienter med. Stetoskopet går fra pasient til pasient, det henger rundt halsen på leger eller ligger sammenkrøllet i en frakkelomme. Hvor mye bakterier og skitt er der ikke på stetoskopene? Anonymkode: 6e3e9...a73 2
anonym 4545 Skrevet 30. juni #11 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det burde vært like utelukkende å få praktisere som lege hvis man røyker, som det er å jobbe i barnehage hvis man har dom på seg for overgrep... Anonymkode: d9e15...42e Det burde være mulig å skille alvorlig kriminalitet fra en lovlig usunn vane. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det burde vært like utelukkende å få praktisere som lege hvis man røyker, som det er å jobbe i barnehage hvis man har dom på seg for overgrep... Anonymkode: d9e15...42e Merkelig å sidestille disse. Det ene er et grovt lovbrudd, det andre ikke. Hva mer vil du forby, å praktisert som frisør med tørt, flisete hår? Anonymkode: 20089...599 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #13 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og alt dette vil du vi på KG skal tro på, i beste agurktiden? Du får sende en klage til legevaktsjefen om saken er reel. Som et lite PS. ingen her på denne forumet har til dags dato tatt opp stetoskop legene bruker til,å lytte på pasienter med. Stetoskopet går fra pasient til pasient, det henger rundt halsen på leger eller ligger sammenkrøllet i en frakkelomme. Hvor mye bakterier og skitt er der ikke på stetoskopene? Anonymkode: 6e3e9...a73 Et statoskop bruker man ikke på betente sår Ts Anonymkode: 3dbfa...eab
AnonymBruker Skrevet 30. juni #14 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Og alt dette vil du vi på KG skal tro på, i beste agurktiden? Du får sende en klage til legevaktsjefen om saken er reel. Som et lite PS. ingen her på denne forumet har til dags dato tatt opp stetoskop legene bruker til,å lytte på pasienter med. Stetoskopet går fra pasient til pasient, det henger rundt halsen på leger eller ligger sammenkrøllet i en frakkelomme. Hvor mye bakterier og skitt er der ikke på stetoskopene? Anonymkode: 6e3e9...a73 Hvorfor i alle dager skulle jeg dikte opp dette? Ts Anonymkode: 3dbfa...eab
AnonymBruker Skrevet 30. juni #15 Skrevet 30. juni Altså han burde utført håndhygiene, men det jeg virkelig reagerer på er at du gikk på legevakten med en skarve øyebetennelse! Fader meg ikke rart det er kø npr folk tsr opp ptiden med ting de fint kan fikse på egenhånd. Anonymkode: 79575...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #16 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Altså han burde utført håndhygiene, men det jeg virkelig reagerer på er at du gikk på legevakten med en skarve øyebetennelse! Fader meg ikke rart det er kø npr folk tsr opp ptiden med ting de fint kan fikse på egenhånd. Anonymkode: 79575...3cf Jeg har hatt glasskår på øyet og har brukt antibiotikasalve, men har fått infeksjon. Var på legevakten før helgen og ble bedt av legen som behandlet meg da om å komme tilbake hvis jeg fikk infeksjon, derfor gikk jeg tilbake i dag tidlig . Ts Anonymkode: 3dbfa...eab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå