AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Hva gjør dere/hvordan forholder dere dere til utrivelige og urettmessig klagende pårørende? Snakker IKKE om de som oppriktig er bekymret, har god grunn til å klage på kvaliteten i tilbudet, synes det er underbemmaet, oppdager avvik etc.... Nei de har all rett til å stå opp for seg og sine. Det er de som ikke tror på deg når et apparat som brukes flere ganger daglig har slitasjeskader og blir sur når de som økonomisk verge må kjøpe nytt, og dessuten tror det er feilbruk og herverk, som opplever det som mas at du ringer med nødvendig informasjon, er sure, aldri synes det er ryddig nok. Ikke er det nok mat i kjøleskapet, ok tatt til etterretning ig det kjøpes mer. Det er nå for mye mat i kjøleskapet, bruker kan bli overvektig. Ikke kan du svare med samme mynt, samtidig som det ikke er så lett å holde maska når du behandles som om du er en undersått som trenger oppstramming. Anonymkode: 09ee2...346 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni For ordenhets skyld. Forskjellige eksempler samlet gjennom flere år, kjønn og videre kontekst ikke nevn, anonymisert. Ikke brudd på personvern Anonymkode: 09ee2...346
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Pust med magen, tenk at det handler om rollen din, ikke deg som person, og at personen i andre enden har en nær og kjær de er bekymret for og må følge opp og at det for dem ikke er en jobb de kan distansere seg fra og legge bort etter arbeidstid. Samt at du ikke sittter på den ene, objektive fasiten over hvor grensen mellon rimelig og urimelig går - ting kan se veldig annerledes ut fra en annen vinkel. Ikke at det ikke også er urimelige, ubehagelig pårørende med svært kritikkverdig oppførsel eller at du ikke kan sette grenser, men i utgangspunktet er det du som må være forståelsesfull og fleksibel, og huske på hvor mye mer personlig og emosjonelt det er for den andre parten. Henvis oppover i systemet når noen blir for urimelige og kravstore, blås ut til kollegaer ved behov og prøv å ikke ta det så personlig. Anonymkode: e1439...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni Det er ikke alle det er mulig å ha en god relasjon til. Høflig og korrekt var rådet jeg fikk da det "brant" som verst i en tilsvarende situasjon. Anonymkode: 845dd...6e1 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva gjør dere/hvordan forholder dere dere til utrivelige og urettmessig klagende pårørende? Snakker IKKE om de som oppriktig er bekymret, har god grunn til å klage på kvaliteten i tilbudet, synes det er underbemmaet, oppdager avvik etc.... Nei de har all rett til å stå opp for seg og sine. Det er de som ikke tror på deg når et apparat som brukes flere ganger daglig har slitasjeskader og blir sur når de som økonomisk verge må kjøpe nytt, og dessuten tror det er feilbruk og herverk, som opplever det som mas at du ringer med nødvendig informasjon, er sure, aldri synes det er ryddig nok. Ikke er det nok mat i kjøleskapet, ok tatt til etterretning ig det kjøpes mer. Det er nå for mye mat i kjøleskapet, bruker kan bli overvektig. Ikke kan du svare med samme mynt, samtidig som det ikke er så lett å holde maska når du behandles som om du er en undersått som trenger oppstramming. Anonymkode: 09ee2...346 Tror det er på høy tid at du bytter arbeidsplass. Verken pårørende eller brukere har godt av å møte slike ansatte. Anonymkode: 7e378...03a 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #6 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror det er på høy tid at du bytter arbeidsplass. Verken pårørende eller brukere har godt av å møte slike ansatte. Anonymkode: 7e378...03a What? Føler du deg truffet? Les avsnitt en. Anonymkode: 09ee2...346 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni Ber de ta kontakt med leder. Anonymkode: ee442...0f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #8 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): What? Føler du deg truffet? Les avsnitt en. Anonymkode: 09ee2...346 Dette kalles personangrep. Du viser jo her holdninger som gjør innholdet i hi ditt fullt forståelig. Anonymkode: 7e378...03a
AnonymBruker Skrevet 30. juni #9 Skrevet 30. juni Be de henvende seg til leder da du ikke har myndighet til å avgjøre noe. Anonymkode: b3a04...5a4
AnonymBruker Skrevet 30. juni #10 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette kalles personangrep. Du viser jo her holdninger som gjør innholdet i hi ditt fullt forståelig. Anonymkode: 7e378...03a Tja hvis du kaller det personangrep, kan jeg vel si det samme om din kommentar. For den var ikke mye konstruktiv, gitt. Dessuten bør vi vel ikke utvanne og misbruke begrepet personangrep. Spar på kruttet som det heter Anonymkode: 09ee2...346 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #11 Skrevet 30. juni Dette er et typisk problem konstruert av kvinner, i et kvinnedominert yrke. Om du hadde satt følelsene dine litt til side så hadde det ikke blitt alt dette dramaet. Bruk heller energien din på å komme med et forslag til en løsning. Ja jeg vet, det strider mot alle kvinners fornuft å ikke bruke følelser i alt de foretar seg. Men mitt råd er å bruke energi på rasjonalitet som oftest fører til løsninger. Anonymkode: 57b82...4cd
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette kalles personangrep. Du viser jo her holdninger som gjør innholdet i hi ditt fullt forståelig. Anonymkode: 7e378...03a Tenk å lire ut av seg noe så idiotisk som dette. (Regner med at du er et troll som kjeder seg i ferien) Anonymkode: 85854...0ef 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #13 Skrevet 30. juni Jeg kjører mest mulig flyvertinne-taktikk på sånne. Kaffe? Te? - Altsa service, problemløsning og høflighet med en uavfektet og upersonlig tone. Og så får ledelsen ta den værste støyten Anonymkode: f81be...1e5 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #14 Skrevet 30. juni Kan si den siste mnd har nok der min mor bor sikkert følt jeg er krevende. Men når jeg oppdaget liggesår, høyt blodsukker og stort blåmerke på bein og arm. Da krever jeg. Tilogmed sykehuset sendte avvik på hjemmet. Det hjemmet kom med unnskyldninger var: vi har ikke ordentlig lenestol på rommet, kun felles rom og da er det bedre ho er i senga. Gamle fysioterapeut hennes ble sint han behandlet ho 1 gang i uka da ho bodde hjemme, nå hver 3 uke. Enda de har fått beskjed ho må ha 1 gang i uka for å opprettholde at ho får gått. Og ja derfor har jeg vært der minst 1 gang om dagen for å se til at de ikke lar ho øigge i senga hele tiden, sjekker logg for blodsukker osv. Og ja vi venter på ny plass annet sted. Mistet helt troverdigheten til hele stedet. Og værste er at når vi foreslår å kjøpe stol selv, og andre hjelpe midler får vi slengt i ansiktet: er ikke lov, for de kan ikke garantere andre beboere og bruker utstyret Anonymkode: 5259f...0ca
AnonymBruker Skrevet 30. juni #15 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tenk å lire ut av seg noe så idiotisk som dette. (Regner med at du er et troll som kjeder seg i ferien) Anonymkode: 85854...0ef Jepp! Det er dessverre mange av dem på KG nå. Folk blir trigget av selv de mest generelle spørsmålene 😅 Anonymkode: deb0f...9ce 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #16 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det er på høy tid at du bytter arbeidsplass. Verken pårørende eller brukere har godt av å møte slike ansatte. Anonymkode: 7e378...03a AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dette kalles personangrep. Du viser jo her holdninger som gjør innholdet i hi ditt fullt forståelig. Anonymkode: 7e378...03a Ja, det du sa kalles personangrep. Leser du det du selv skriver? Anonymkode: deb0f...9ce 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #17 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tenk å lire ut av seg noe så idiotisk som dette. (Regner med at du er et troll som kjeder seg i ferien) Anonymkode: 85854...0ef Definitivt et troll ja. Synes synd i helsepersonell som må treffe på så mange drittpårørende. For det er jaggu mye rart der ute. Anonymkode: 2d8c5...766 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #18 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tenk å lire ut av seg noe så idiotisk som dette. (Regner med at du er et troll som kjeder seg i ferien) Anonymkode: 85854...0ef Tror jeg også. Eller muligens agetert/rusa? 🤔 Anonymkode: 09ee2...346 1
Brunello Skrevet 30. juni #19 Skrevet 30. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette kalles personangrep. Du viser jo her holdninger som gjør innholdet i hi ditt fullt forståelig. Anonymkode: 7e378...03a Det er du som kommer med en usaklig kommentar som er et angrep mot ts. Du er sikker av typen hun skriver om😀 Endret 30. juni av Brunello 1 2
Brunello Skrevet 30. juni #20 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kan si den siste mnd har nok der min mor bor sikkert følt jeg er krevende. Men når jeg oppdaget liggesår, høyt blodsukker og stort blåmerke på bein og arm. Da krever jeg. Tilogmed sykehuset sendte avvik på hjemmet. Det hjemmet kom med unnskyldninger var: vi har ikke ordentlig lenestol på rommet, kun felles rom og da er det bedre ho er i senga. Gamle fysioterapeut hennes ble sint han behandlet ho 1 gang i uka da ho bodde hjemme, nå hver 3 uke. Enda de har fått beskjed ho må ha 1 gang i uka for å opprettholde at ho får gått. Og ja derfor har jeg vært der minst 1 gang om dagen for å se til at de ikke lar ho øigge i senga hele tiden, sjekker logg for blodsukker osv. Og ja vi venter på ny plass annet sted. Mistet helt troverdigheten til hele stedet. Og værste er at når vi foreslår å kjøpe stol selv, og andre hjelpe midler får vi slengt i ansiktet: er ikke lov, for de kan ikke garantere andre beboere og bruker utstyret Anonymkode: 5259f...0ca Problemet er om de ansatte prioriterer din mor, vil de måtte nedprioritere en annen som kanskje trenger hjelpen mere. Slik det er nå, der det blir flere og flere eldre og mindre og mindre folk som betaler skatt, må vi som er eller kommer til å bli pårørende til eldre gjøre en mye større innsats for de vi er glade i. Skal mor eller far ha det ok på institusjon, må vi være der nærmest daglig. Man må skylde på folk flest. Ikke de som gjør så godt de kan i jobben sin. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå