Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ærlig talt. Skrevet av en mann eller en veldig usikker dame, her skjulte du trollingen litt for dårlig. 

Anonymkode: 8b473...bba

Hæ?🤷‍♀️

Anonymkode: 53ab7...a38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er om du er fornøyd der du er nå, eller vil fortsette og gå enda mer ned. 
Er det det første, så gir du beskjed om at slike kommentarer vil du ha deg frabedt. 
Er det det siste, så bør du kanskje prøve å lytte til hva som ligger bak ordene 

Anonymkode: c2e46...efb

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde vel ingen spørsmål. Men jeg svarer likevel at er du mellom 18,5 - 25, så er  du innafor medisinsk. Og trives du aller best der selv, så er det det viktigste.

Kan det være slik at du hadde høyere bmi før svangerskapet? Og underveis og tiden etterpå? Slik at du nå har blitt slankere enn hva du var før og hva de er vant til å se deg i? 
Gikk du kanskje litt for raskt ned i vekt, slik at du mistet en del former eller underhudsfett som gjør at du Ser skrapet ut?

Jeg skal innrømme at jeg er lei av å ligge i øvre sikte av bmi, noe jeg har gjort «hele livet». Så om jeg nå i alder av 40 år klarer å gå ned til 20-21, så vil nok jeg få slike kommentarer også. Men jeg vil heller være der og ha litt å gå på før overgangsalderen. Så kan relatere litt, om første spørsmålet mitt stemmer. 

Prøv å ikke la det gå for innpå deg. Svar de med en kommentar slik at de forstår at det ikke er spiseforstyrrelser eller lignende, for kanskje er de bekymret for deg. Fortell at det er ønskelig og at du Trives best der og ikke har planer om å videre ned i vekt. 

Anonymkode: 5cd6a...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg om det. De reagerer sikkert bare på forskjellen fra hvordan du var for et halvt år siden. Kanskje de er bekymret og vil bare minne deg på at det kanskje holder nå. Ikke ta deg så nær av det. Jeg er over 40år og har bmi mellom 19 og 20, ser absolutt ikke for tynn ut, og det er jeg sikker på at ikke du gjør heller😊

Anonymkode: c1e8a...998

AnonymBruker
Skrevet

Har BMI på 19 og får også høre det. Overser det stort sett. Noen ganger sier jeg noe om at jeg har alltid vært sånn, eller at det er min normal. 

Anonymkode: 7debb...6a1

AnonymBruker
Skrevet

De av oss som får slike kommentarer er alltid oss som har gått ned i vekt. Folk er vant med å se oss større, og dersom du var normalvektig før så kan omverden oppfatte vekttapet som at du ser "for tynn ut". 

Jeg var nok mye større enn deg i utgangspunktet, har gått ned 30 kg, men til og med da jeg bikket normal BMI så kom kommentarene at "nå må du ikke bli for tynn". Mens venninnen min som har omtrent samme BMI som deg, og som alltid har vært tynn, ikke får høre disse "bekymringsmeldingene". Folk er bare vant med å se henne på samme vekt hele tiden, men de var ikke vant med å se meg slank. 

Det at du føler deg som deg selv er alt som betyr noe. Men du kan jo berolige de som kritiserer deg at du ikke ønsker å gå ned mer. Og håper at du ikke selv føler at du har lyst til det. 

Anonymkode: 554f8...2b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt normal, hadde BMI på 22 maks, så gikk jeg ned til 19,5 i BMI fordi jeg var deprimert og tappet apetit. Da fikk jeg noen kommentarer på at jeg så tynn ut og at jeg ikke måtte ned mer. Jeg syntes det var fint da, at tøy satt veldig bra, men nå sett i ettertid så ser jeg at var syk, og de som sa jeg så alt for tynn ut, min mor, min mann og min sjef mente det nok i velvilje, jeg kan ikke tro noe annet enn det. Nå er jeg på BMI 21,5 med mye muskler. Ingen som sier noe nå og tror kroppen er der den vil være. Går ikke opp eller ned.

Anonymkode: 88cc0...d2a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...