Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siden jul hatt fokus på kosthold og etter hvert også trening, og endelig gått ned de kiloene ekstra etter siste svangerskap, som begynner å bli altfor lenge siden. Jeg har nå en BMI på 19.7, og ser selv at jeg er tynn. Men føler meg endelig som meg selv igjen. 
Problemet er bare at jeg hele tiden får høre at jeg er blitt FOR tynn. 
Syns dette er utrolig slitsomt, da jeg føler jeg ikke overdriver på noe vis. Lørdagene spiser jeg akkurat hva jeg vil, og det blir fort en hel 200 grams sjokoladeplate i løpet av dagen i tillegg til mat og annet godt. Spiser godt resten av uka også, men da ikke søtsaker. Praktiserer periodisk faste på hverdag, så eneste endring jeg egentlig har gjort er å kutte frokost. 
Men hvordan skal jeg forholde meg til disse kommentarene. Særlig fra min mann. Er så fornøyd selv og føler meg slank og fin. Visstnok ser jeg skrapa og syk ut i følge han😔
Vitale mål er 161.5 cm høy og 51.5 kg om det har noe å si. 

Anonymkode: 221cc...a01

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare drit i det? Han kommer neppe til å fortsette å si det ut i evigheten. Bare rist det av deg, så går det over. 

Anonymkode: 7e2bd...2fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du føler deg vel og dette er en vekt du trives med, så er det bare å drite i hva andre sier. Jeg er også "skrapa tynn", fra naturens side. Lite jeg får gjort med det, og det er selvsagt ikke noe hyggelig å få slike kommentarere. Men men...det er min idealvekt og jeg har aldri klart å legge på meg, så folk må lære seg å kneppe igjen kjeften sin. 

Anonymkode: a55b2...033

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo si rett ut til mannen din hva du tenker om dette, og om han ikke respekterer følelsene dine så er det nok mer enn bare dette som er galt her!

Anonymkode: 8b473...bba

Skrevet

Hvordan forholde deg til det? Hva er et å forholde seg til? Du liker det ikke - det er det du opplever og forholder deg til. Er ikke noe du kan gjøre med det annet enn å slutte å bry deg.

• Hjerte 2
Skrevet

Mannen din føler seg vel "truet" da, nå som du endelig har fått tilbake selvtilliten igjen. 

Andre kvinnelige slektninger/"venner" som snakker deg ned er bare misunnelige. Din Bmi er innenfor normalen og folk er bare bitre oer at de ikke klarer å holde seg slanke selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

I min bok er det like ille å si til noen du er for tynn som det er å si du er for tjukk.. Andres mening om din kropp kan du riste av deg så lenge du er fornøyd for egen del. 

Endret av Carrot
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (2 minutter siden):

Mannen din føler seg vel "truet" da, nå som du endelig har fått tilbake selvtilliten igjen. 

Andre kvinnelige slektninger/"venner" som snakker deg ned er bare misunnelige. Din Bmi er innenfor normalen og folk er bare bitre oer at de ikke klarer å holde seg slanke selv. 

Så du vet at alle som kommenterer er feite/overvektige, og har lyst til å bli tynne selv? Jeg er selv tynn og skulle ønske jeg kom meg opp i vekt da jeg synes det er betraktelig mer pent og attraktivt å ikke være så tynn som jeg er, og også så tynn som hi er. At hi sin mann kommenterer har jeg stor forståelse for da han kanskje ikke blir tiltrukket av hi når hun er så tynn.

Anonymkode: ac214...d2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Jeg gjorde det samme for et par år siden, bare at min bmi var 22 da jeg var fornøyd. Fikk høre av «alle» at jeg så syk ut. Men det er nok bare at de var vant med å se meg tykk. Jeg får fortsatt høre av enkelte at jeg er alt for tynn. Men er jo ikke det, jeg er normalvektig.

Har også en følelse av at begrepet normalvektig har endret seg, nå er det jo mer normalt å være overvektig virker det som. 

Anonymkode: 63c3a...367

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo helt i nedre del av normal da. Kun 2-3 kilo for å faktisk være regnet som medisinsk undervektig.

Var du så tynn da dere ble et par? Kan være han er helt ærlig på at han liker deg med ‘mer kjøtt på bena’ og tenner på litt mer former.

Om det er greit å uttrykke bekymring når partner er overvektig, så må det også være ok å uttrykke bekymring når vekten begynner å bli veldig lav.

Du kan legge på deg rundt 15 kg tenker jeg, og fremdeles være innenfor normal bmi.

Anonymkode: c0508...446

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så du vet at alle som kommenterer er feite/overvektige, og har lyst til å bli tynne selv? Jeg er selv tynn og skulle ønske jeg kom meg opp i vekt da jeg synes det er betraktelig mer pent og attraktivt å ikke være så tynn som jeg er, og også så tynn som hi er. At hi sin mann kommenterer har jeg stor forståelse for da han kanskje ikke blir tiltrukket av hi når hun er så tynn.

HI er veken tynn eller emager, hun er godt innenfor normalen. 

Folk i dag vet ikke lenger hva normalt slank lenger, da de aller fleste er overvektige.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er så vandt til overvekt, at normalvekt blir sett på som «for tynn».

Er mannen din overvektig? Mulig han føler på at du er blitt mer attraktiv enn han. 

Anonymkode: 9b18c...12e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (5 minutter siden):

Folk i dag vet ikke lenger hva normalt slank lenger, da de aller fleste er overvektige.

Du må bli bedre på statistikk. De fleste er ikke overvektige. 47 % av den kvinnelige befolkningen et overvektige, og selvom det er mange så er det lang i fra de fleste.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme vekt som deg og er noen cm høyere. Jeg trener også. Mannen her er helt gal etter kroppen min, selv etter 16 år sammen. Han synes definitivt ikke jeg ser skrapa ut, men jeg har fettet på de rette stedene da, så jeg har veldig kvinnelig figur uansett vekt. Har du mistet formene dine, kanskje? 

Anonymkode: 53ab7...a38

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, du kommer snart til å legge på deg alt igjen og kanskje litt ekstra.

Anonymkode: 57f2f...4b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (5 minutter siden):

Kjenner du til BMI-skalaen? Trådstarter er ikke "godt innenfor normalen", det er ikke mange kilo hun må gå ned for å bli undervektig. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har samme vekt som deg og er noen cm høyere. Jeg trener også. Mannen her er helt gal etter kroppen min, selv etter 16 år sammen. Han synes definitivt ikke jeg ser skrapa ut, men jeg har fettet på de rette stedene da, så jeg har veldig kvinnelig figur uansett vekt. Har du mistet formene dine, kanskje? 

Anonymkode: 53ab7...a38

Ærlig talt. Skrevet av en mann eller en veldig usikker dame, her skjulte du trollingen litt for dårlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du er jo helt i nedre del av normal da. Kun 2-3 kilo for å faktisk være regnet som medisinsk undervektig.

Var du så tynn da dere ble et par? Kan være han er helt ærlig på at han liker deg med ‘mer kjøtt på bena’ og tenner på litt mer former.

Om det er greit å uttrykke bekymring når partner er overvektig, så må det også være ok å uttrykke bekymring når vekten begynner å bli veldig lav.

Du kan legge på deg rundt 15 kg tenker jeg, og fremdeles være innenfor normal bmi.

Anonymkode: c0508...446

Støtter den 

Anonymkode: 889db...b6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er fascinerende hvor akseptert det er for folk å påpeke at noen er for tynn. Men andre veien skal man helst ikke si noe høyt. Selv om fedme kanskje er den mest synlige indikatoren på "misbruk", eller addiction som det heter på engelsk.

Bare vær fornøyd med deg selv TS, og lev så sundt som mulig. 

Anonymkode: c4bee...2e2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du må bli bedre på statistikk. De fleste er ikke overvektige. 47 % av den kvinnelige befolkningen et overvektige, og selvom det er mange så er det lang i fra de fleste.

Og enda flere menn… så det er godt over halvparten = de fleste.

Anonymkode: 9b18c...12e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...