AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Sendte en melding for tre dager siden, og kan se at selger har sett meldingen. Her kurant spørsmål om pris på frakt. Men ikke noe svar. Det til tross for at selger i annonsen skriver "Lurer du på noe, bare spør". Jeg forstår ikke vitsen med å legge ut noe på finn og så ikke svare på meldinger. Og hvis varen er solgt, så fjern heller annonsen. Noen god forklaring på hvorfor dette skjer?? Anonymkode: 5cc7f...e92 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni Hvordan skal vi vite det? Kanskje bikkja er død? Noe har oppstått på jobben og finnannonsen er glemt i en hektisk hverdag? Kanskje han har mottatt veldig mange henvendelser og ikke har hatt tid til å svare enda fordi xyz? Anonymkode: cba72...b62 10
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Dette er det helt vanlig at folk gjør, ikke noe å tenke noe mer over. Det er bare sånn mennesker fungerer. Anonymkode: ab76c...e70 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er det helt vanlig at folk gjør, ikke noe å tenke noe mer over. Det er bare sånn mennesker fungerer. Anonymkode: ab76c...e70 Ja, kanskje. Bare synd at jeg virkelig ønsket å kjøpe den varen...... Anonymkode: 5cc7f...e92 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni Fordi jeg hater folk, selger ikke fordi jeg ønsker dialog på Finn. Har solgt 30-40 ting på Finn siste tiden, og ønsker virkelig ikkke dialog, vil bare selge alt skrapet jeg har! Anonymkode: 072f7...654 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #6 Skrevet 30. juni Hvor lenge har annonsen ligget ute? Var den ny da du sendte spørsmålet? Eller er det en annonse fra en tid tilbake? For om den ikke er helt ny, så kan det være selger er på ferie, og dermed ikke følger så godt med på finn. Anonymkode: 52be5...d32
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvor lenge har annonsen ligget ute? Var den ny da du sendte spørsmålet? Eller er det en annonse fra en tid tilbake? For om den ikke er helt ny, så kan det være selger er på ferie, og dermed ikke følger så godt med på finn. Anonymkode: 52be5...d32 Ts sier jo at meldingen står som «sett»? Anonymkode: 49f34...35e
AnonymBruker Skrevet 30. juni #8 Skrevet 30. juni Jeg synes det er rart. Synes også det er merkelig når bud på ønsket pris står som «sett» av selger, men ikke blir besvart/godtatt. Dette har jeg opplevd både på Finn og Tise. Og varen står fremdeles til salgs i lang tid etterpå. Anonymkode: 49f34...35e 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #9 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fordi jeg hater folk, selger ikke fordi jeg ønsker dialog på Finn. Har solgt 30-40 ting på Finn siste tiden, og ønsker virkelig ikkke dialog, vil bare selge alt skrapet jeg har! Anonymkode: 072f7...654 Å be om litt mer informasjon om varen, og hva frakten blir, er da det minste en selger må "tåle" av dialog. Hvis ikke må man la være å selge på finn. Anonymkode: 5cc7f...e92 9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #10 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er rart. Synes også det er merkelig når bud på ønsket pris står som «sett» av selger, men ikke blir besvart/godtatt. Dette har jeg opplevd både på Finn og Tise. Og varen står fremdeles til salgs i lang tid etterpå. Anonymkode: 49f34...35e Nettopp. Man velger selv når man vil legge ut en annonse. At det er sommerferie klarer jeg ikke å se på som en grunn til ikke svare. Antar at man ønsker varen solgt iløpet av 60 dager. Da må man også være villig til å være litt på. Hvis ikke får man vente til høsten. Anonymkode: 5cc7f...e92
AnonymBruker Skrevet 30. juni #11 Skrevet 30. juni Utrolig irriterende at selgere oppfører seg slik Anonymkode: 3d4fd...fde
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å be om litt mer informasjon om varen, og hva frakten blir, er da det minste en selger må "tåle" av dialog. Hvis ikke må man la være å selge på finn. Anonymkode: 5cc7f...e92 Selger må jo ingenting, det velger de selv. De kan selge til hvem de vil, feks en som ikke spør om noe ekstra Anonymkode: cba72...b62 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #13 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nettopp. Man velger selv når man vil legge ut en annonse. At det er sommerferie klarer jeg ikke å se på som en grunn til ikke svare. Antar at man ønsker varen solgt iløpet av 60 dager. Da må man også være villig til å være litt på. Hvis ikke får man vente til høsten. Anonymkode: 5cc7f...e92 De gangene jeg har hatt annonser ute og dratt på ferie har jeg skjult dem på Finn eller satt på «feriemodus» på Tise for den perioden jeg er borte. Anonymkode: 49f34...35e
AnonymBruker Skrevet 30. juni #14 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De gangene jeg har hatt annonser ute og dratt på ferie har jeg skjult dem på Finn eller satt på «feriemodus» på Tise for den perioden jeg er borte. Anonymkode: 49f34...35e Burde tydeligvis flere gjøre. For nå har jeg prøvd to selgere på finn de siste dagene, og de har visst reist til et sted uten mobildekning (finn-app). Anonymkode: 5cc7f...e92
AnonymBruker Skrevet 30. juni #15 Skrevet 30. juni Det er faktisk flere som ikke svarer enn de som svarer på finn og Tise. Opplever at meldinger blir lest og aldri svart både når jeg kommer med enkle spørsmål ,som f.eks str på varen eller hvordan sen er ut på den andre siden eller inn. Jeg kjøper Vintage vesker så akkurat slikt er veldig vesentlig. Men opplever også at meldinger leses men ikke besvares når jeg faktisk skriver "Denne vil jeg gjerne kjøpe, når kan jeg hente?". Har også droppet alle kommunikasjon og bare trykket kjøp og betalt. Flere har da bare blitt liggende og gått ut på tid. Akkurat der skulle jeg ønske at de kunne kopiere av Vestiaire Collective hvor ubesvarte kjøp låser produktet og kan ikke selges til andre. Samt at den som ønsker å kjøpe får et 15% rabatt fra VC på neste kjøp. Hvorfor legge ut en annonse uten noen info hvis du ikke ønsker spørsmål. Og hvorfor legge ut en vare til salgs hvis du ikke gidder selge? Anonymkode: ca9fd...d85
AnonymBruker Skrevet 30. juni #16 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selger må jo ingenting, det velger de selv. De kan selge til hvem de vil, feks en som ikke spør om noe ekstra Anonymkode: cba72...b62 Jada, men det er rimelig sært å ikke ville svare på hva frakten koster eller mål på skapet du selger (som du ikke har giddet å opplyse om i annonsen). Anonymkode: 49f34...35e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #17 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selger må jo ingenting, det velger de selv. De kan selge til hvem de vil, feks en som ikke spør om noe ekstra Anonymkode: cba72...b62 Selvsagt MÅ ikke selge noe som helst. Men den jeg svarte, virket til å ønske å selge ting. Og da kan det jo være lurt å være ihvertfall litt åpen for dialog. Er ikke snakk om metervis med meldinger. Det er neppe kjøper heller interessert i. Anonymkode: 5cc7f...e92 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #18 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Å be om litt mer informasjon om varen, og hva frakten blir, er da det minste en selger må "tåle" av dialog. Hvis ikke må man la være å selge på finn. Anonymkode: 5cc7f...e92 Jeg som selger må ingenting. Derfor jeg har "Fiks ferdig" så alt er ferdig snakka, skal slepper den dialogen da. Meldinger som kommer ser jeg på men svarer sjeldent. Anonymkode: 072f7...654
AnonymBruker Skrevet 30. juni #19 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er faktisk flere som ikke svarer enn de som svarer på finn og Tise. Opplever at meldinger blir lest og aldri svart både når jeg kommer med enkle spørsmål ,som f.eks str på varen eller hvordan sen er ut på den andre siden eller inn. Jeg kjøper Vintage vesker så akkurat slikt er veldig vesentlig. Men opplever også at meldinger leses men ikke besvares når jeg faktisk skriver "Denne vil jeg gjerne kjøpe, når kan jeg hente?". Har også droppet alle kommunikasjon og bare trykket kjøp og betalt. Flere har da bare blitt liggende og gått ut på tid. Akkurat der skulle jeg ønske at de kunne kopiere av Vestiaire Collective hvor ubesvarte kjøp låser produktet og kan ikke selges til andre. Samt at den som ønsker å kjøpe får et 15% rabatt fra VC på neste kjøp. Hvorfor legge ut en annonse uten noen info hvis du ikke ønsker spørsmål. Og hvorfor legge ut en vare til salgs hvis du ikke gidder selge? Anonymkode: ca9fd...d85 Ja, og så er jo pengene dine låst i 48 timer, mens du venter på at enten selger gidde å svare, eller at tiden løper ut. Anonymkode: 5cc7f...e92
AnonymBruker Skrevet 30. juni #20 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Sendte en melding for tre dager siden, og kan se at selger har sett meldingen. Her kurant spørsmål om pris på frakt. Men ikke noe svar. Det til tross for at selger i annonsen skriver "Lurer du på noe, bare spør". Jeg forstår ikke vitsen med å legge ut noe på finn og så ikke svare på meldinger. Og hvis varen er solgt, så fjern heller annonsen. Noen god forklaring på hvorfor dette skjer?? Anonymkode: 5cc7f...e92 Kan være mange årsaker til dette, kan ha åpnet rett før hen gikk på et fly, før en begravelse, ungen slo seg og begynte å gråte etc. Som gjør at man glemmer at man har fått melding. Send en ny melding Anonymkode: d3524...a1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå