Gå til innhold

Hvordan rense vannkoker innvendig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den ser ikke ut

Anonymkode: 5fcff...6d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fyll den med vann, ha i en pose sitronsyre  (finner det ik bakehylle). Kok opp til den selv slår seg av. Ny runde med rent vann og Vannkokeren er da ren.

Anonymkode: 377f0...2d4

AnonymBruker
Skrevet

IKKE gjør som meg. Jeg hadde lest at man skulle ta i vann og en dasj eddik, og koke opp. Det fører til at vannet fosser ut. 

Anonymkode: 7a40d...50a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den ser ikke ut

Anonymkode: 5fcff...6d8

Finnes egne rensemidler til vannkokere. Hva akkurat din vannkoker tåler må du lese i bruksanvisningen. 
Putter du noe oppi som ikke vannkokeren tåler, så ødelegger du vannkokeren. Alternativt du får i deg plast eller stålmateriale sammen med vannet. 

Anonymkode: e85d5...a93

Skrevet (endret)

Jeg bruker 1/2 sitron og en god teskje bakepulver som jeg koker opp i vannkokeren. Blir den ikke helt rent koker jeg bare opp vannet med sitronen og litt bakepulver en tur til. 

Endret av Svisle
AnonymBruker
Skrevet

Jeg koker opp vannet, så tilsetter jeg litt eddik (blank) og lar det stå en stund. 

Generelt: syrer er bra for å løse opp kalk, så både sitronsyre, sitron og eddik gjør den samme jobben. 

Anonymkode: 3f66b...a6b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

IKKE gjør som meg. Jeg hadde lest at man skulle ta i vann og en dasj eddik, og koke opp. Det fører til at vannet fosser ut. 

Anonymkode: 7a40d...50a

Fordi du ikke har lest skikkelig hvordan dette gjøres. Du skal koke opp vannet først, og så tilsette edikk i oppmålt mengde tilpasset mengden vann. 
Men noen vannkokere skal ikke ha eddik i seg. Det skader materialet i vannkokeren. Og du får vann med tilsatt plast eller metall fra vannkokeren. 
Bruksanvisninger er til for en grunn. 

Anonymkode: e85d5...a93

AnonymBruker
Skrevet

Alt som er surt. Sitron, edikk,sitronsyre. Kanskje til og med cola.  La det gjerne stå over natten. Funker som fjell. 

Anonymkode: 50b43...548

Skrevet

Jeg bruker eddik, du må fylle 1/4 del ellers fosser det ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...