AnonymBruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni Fyll den med vann, ha i en pose sitronsyre (finner det ik bakehylle). Kok opp til den selv slår seg av. Ny runde med rent vann og Vannkokeren er da ren. Anonymkode: 377f0...2d4
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni IKKE gjør som meg. Jeg hadde lest at man skulle ta i vann og en dasj eddik, og koke opp. Det fører til at vannet fosser ut. Anonymkode: 7a40d...50a
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den ser ikke ut Anonymkode: 5fcff...6d8 Finnes egne rensemidler til vannkokere. Hva akkurat din vannkoker tåler må du lese i bruksanvisningen. Putter du noe oppi som ikke vannkokeren tåler, så ødelegger du vannkokeren. Alternativt du får i deg plast eller stålmateriale sammen med vannet. Anonymkode: e85d5...a93
Svisle Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni (endret) Jeg bruker 1/2 sitron og en god teskje bakepulver som jeg koker opp i vannkokeren. Blir den ikke helt rent koker jeg bare opp vannet med sitronen og litt bakepulver en tur til. Endret 30. juni av Svisle
AnonymBruker Skrevet 30. juni #6 Skrevet 30. juni Jeg koker opp vannet, så tilsetter jeg litt eddik (blank) og lar det stå en stund. Generelt: syrer er bra for å løse opp kalk, så både sitronsyre, sitron og eddik gjør den samme jobben. Anonymkode: 3f66b...a6b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): IKKE gjør som meg. Jeg hadde lest at man skulle ta i vann og en dasj eddik, og koke opp. Det fører til at vannet fosser ut. Anonymkode: 7a40d...50a Fordi du ikke har lest skikkelig hvordan dette gjøres. Du skal koke opp vannet først, og så tilsette edikk i oppmålt mengde tilpasset mengden vann. Men noen vannkokere skal ikke ha eddik i seg. Det skader materialet i vannkokeren. Og du får vann med tilsatt plast eller metall fra vannkokeren. Bruksanvisninger er til for en grunn. Anonymkode: e85d5...a93
AnonymBruker Skrevet 30. juni #8 Skrevet 30. juni Alt som er surt. Sitron, edikk,sitronsyre. Kanskje til og med cola. La det gjerne stå over natten. Funker som fjell. Anonymkode: 50b43...548
TheLegendBellaGoth Skrevet 30. juni #9 Skrevet 30. juni Jeg bruker eddik, du må fylle 1/4 del ellers fosser det ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå