AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Jeg jobber i et middels stort konsert med små avdelinger rundt omkring i landet. Eier er en gnien type som velger gratis-løsninger der han kan, som i og for seg kan være ok, men som også skaper unødvendige utfordringer som oss ansatte. Eksempel; i gratisversjonen av Outlook kan man f eks ikke lage en enkel fraværsmelding som svar til kunder som sender mail når man har ferie, med mindre man bruker litt tid og setter deg inn i det. Kunder får derfor ingen tilbakemelding på at vi er på ferie. Vi har selvsagt ingen it-avdeling, det er eier selv som må på banen når vi ansatte står fast med noe teknisk og han blir fort sur om man trenger hjelp. 🙄 Jeg bruker en del arbeidstid på å lete etter på nett etter løsninger på problemer, da jeg dessverre er utnevnt som den mest datakyndige hos oss. 🙄 Nå er det tatt i bruk et nytt intranett, som krever at man laster ned en app på mobilen. Flertallet i firmaet har selvfølgelig ikke tjenestetelefon og jeg er en av dem som ikke vil ha jobbrelaterte apper m m på min private mobil. Jeg er den eneste som har sagt dette og eier sa til meg at jeg viser lite engasjement i jobben når jeg ikke vil dette. Jeg eksploderte. Og nå er vi "uvenner". Er det noe som helst å gjøre når arbeidsgiver er så til de grader uprofesjonell? Stemplet føles veldig urettferdig fordi jeg er en av få medarbeidere som gjør mer enn jobben min krever; jeg lager innlegg i some (fordi markedsføringen er så å si ikke-eksisterende), jeg er den eneste som tilbyr meg å hjelpe andre ansatte, også på andre avdelinger enn min, og jeg er en av få som gir tilbakemeldinger. Har skjønt nå at han ikke setter pris på det, for det er his way or no way. Fair enough, men jeg er ihvertfall ikke lite engasjert i jobben. Anonymkode: 9d7a0...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni Hos oss har alle jobbrelaterte apper på mobilen, selv om det ikke er tjenestetelefoner, så jeg synes du gjør deg vanskelig. Anonymkode: c91d6...f9d 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hos oss har alle jobbrelaterte apper på mobilen, selv om det ikke er tjenestetelefoner, så jeg synes du gjør deg vanskelig. Anonymkode: c91d6...f9d Det må du gjerne synes og du gjør som du vil. Det er irrelevant. Man er overhodet ikke pliktig til dette. Arbeidsgiver er her uprofesjonell. Og skal stille med nødvendig verktøy dersom han ønsker at det er apper og programmer ansatte skal bruke. Jeg finnes ikke interessert ett sekund i å få varsler døgnet rundt i min fritid og det er jeg i min fulle rett til. Etter å ha vært mellomleder i mange år har jeg fått fullstendig avsmak for å være tilgjengelig døgnet rundt og aldri få koblet av. Det er hovedgrunnen til at jeg har søkt meg vekk fra lederstillinger. Det er bare useriøst når arbeidsgivere bet ansatte stille med mobil. Anonymkode: 9d7a0...1c6 15 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni For et opplegg. Jeg hadde seriøst ikke giddet å jobbe i en bedrift med en bedrift som det der. Det fremstår som uproft. Jeg hadde også sagt nei til å måtte ha jobb-app på privat mobiltelefon. Ærlig talt. Anonymkode: 0c903...712 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #6 Skrevet 30. juni Du har min fulle sympati. Utover det er mitt eneste råd å søke ny jobb pronto. Muligens høres det ut som du kunne utkonkurrert bedriften du nå jobber i, hehe. Anonymkode: 8e002...b75 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni Nei, installerer ikke jobb-apper på min private mobil. Hvorfor skal de ha gratis mobil betalt av meg? Anonymkode: 100c5...933 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #8 Skrevet 30. juni Jeg skjønner veldig godt at du ble frustrert over dette, for du får jo ikke en balanse mellom jobb og fritid ved å ha det slik. Anonymkode: ddd56...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #9 Skrevet 1. juli Høres ut som en bedrift i Andeby 🤣 Anonymkode: 42167...32e 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Høres ut som en bedrift i Andeby 🤣 Anonymkode: 42167...32e Ja, det føles ofte som vi ansatte er mer profesjonelle enn eieren. Han har nærmere hundre ansatte i hele landet, men er lite opptatt av av å sette seg inn i lover og regler i arbeidslivet. Useriøst rett og slett. Anonymkode: 9d7a0...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli det kan virke som om jobben og sjefen irriterer deg så mye at du ekploderte over en bagatell, mitt råd er finn deg en annen jobb. Forøvrig jobber jeg i ett av norges største konsern og har valgt å ikke ha jobbtelefon, noe som betyr at jeg har app for jobberlaterte ting på min private telefon. Anonymkode: b2168...362 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli Åj for en dårlig og umoden leder. Høres skikkelig toxic ut. Det er typisk at sånne neper er sure på andre når de roter til ting selv... Anonymkode: f16f8...b51 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli Urimelig å kreve jobbapper på mobilen. På min er det ikke plass til mer enn det jeg trenger selv. Skulle jeg hatt jobbapper i tillegg måtte de kjøpt ny mobil til meg. Anonymkode: 959b5...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): det kan virke som om jobben og sjefen irriterer deg så mye at du ekploderte over en bagatell, mitt råd er finn deg en annen jobb. Forøvrig jobber jeg i ett av norges største konsern og har valgt å ikke ha jobbtelefon, noe som betyr at jeg har app for jobberlaterte ting på min private telefon. Anonymkode: b2168...362 Det uthevede er et essensielt poeng her Anonymkode: 0c903...712 2
Hensatt Skrevet 2. juli #15 Skrevet 2. juli Ser ikke problemet med varser. De skrur man selvsagt av utenfor arbeidstid. Jeg har telefon dekket av jobben, som fungerer både som jobb- og privattelefon, men har et klart skille mellom jobbrelaterte apper og privat og hvilke varsler jeg får.
Elle Melle Skrevet 2. juli #16 Skrevet 2. juli Da kan du slutte med alt du gjør som du ikke er kompensert for uansett, med god samvittighet. Selv har jeg valgt å ikke ha jobbtelefon, siden jeg ikke orker å ha to telefoner eller måtte skatte av fordeler, at bedriften eier nummeret osv. Men alle jobb-apper er kneblet til taushet og forstyrrer meg aldri, de må jeg aktivt oppsøke.
AnonymBruker Skrevet 2. juli #17 Skrevet 2. juli Hensatt skrev (1 time siden): Ser ikke problemet med varser. De skrur man selvsagt av utenfor arbeidstid. Jeg har telefon dekket av jobben, som fungerer både som jobb- og privattelefon, men har et klart skille mellom jobbrelaterte apper og privat og hvilke varsler jeg får. Poenget gikk kanskje over hodet ditt? Jeg har ikke tjenestetelefon, kun min private. Anonymkode: 9d7a0...1c6
Hensatt Skrevet 2. juli #18 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Poenget gikk kanskje over hodet ditt? Jeg har ikke tjenestetelefon, kun min private. Anonymkode: 9d7a0...1c6 Poenget mitt er at man ikke trenger få varsler "døgnet rundt" slik du skriver, uavhengig av hvilken telefon man har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå