Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sommeren lar vente på seg  på vestlandet , og ein har hatt den første høststormen allerede i slutten av juni medan de i sydlige deler av  europa er tempraturen på kokepunktet. 

Når mange ser forventningsfult fremtil  noen uker ferie, og det blir høljeregn, og møkkaver  gjør det noe med det mentale. 

Anonymkode: 1aaf2...3f1

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har det vært "høststorm" nå? 

Anonymkode: 8e9a3...7cf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Møre og Romsdal her i går i alle fall. Fy faen for et jævla vær. 

Enig med TS. Er drittlei og værsyk selv. 

Anonymkode: 8f814...8d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Sommeren lar vente på seg  på vestlandet , og ein har hatt den første høststormen allerede i slutten av juni medan de i sydlige deler av  europa er tempraturen på kokepunktet. 

Når mange ser forventningsfult fremtil  noen uker ferie, og det blir høljeregn, og møkkaver  gjør det noe med det mentale. 

Anonymkode: 1aaf2...3f1

Versyke? Hva er det?

«Vær-psyke» er nok hva du mener. Blir du psyk av været ute, så finnes to løsninger. Jobbe med det mentale, du får det været som er der du oppholder deg. Alternativet er å reise et sted der sola skinner 24/7, nesten, unntaket er natt. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Finn Dagsrevyen på nrk fra søndag, så ser du at store deler av Sør-Norge har hatt voldsomt uvær. 
Selv i Oslo har trær veltet og materialer fra tak blåst ned. 

Anonymkode: 81a3c...91e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Versyke? Hva er det?

«Vær-psyke» er nok hva du mener. Blir du psyk av været ute, så finnes to løsninger. Jobbe med det mentale, du får det været som er der du oppholder deg. Alternativet er å reise et sted der sola skinner 24/7, nesten, unntaket er natt. 

Finn Dagsrevyen på nrk fra søndag, så ser du at store deler av Sør-Norge har hatt voldsomt uvær. 
Selv i Oslo har trær veltet og materialer fra tak blåst ned. 

"Vær-psyke", hva er det? 

Finnes ingen ord som heter det, ei heller versyke. 

Anonymkode: 4a76e...9dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Vær-psyke", hva er det? 

Finnes ingen ord som heter det, ei heller versyke. 

Anonymkode: 4a76e...9dd

Hvordan skrives ver? Når du snakker om været ute, altså regn, vind, 🌞
Jo, det skrives med Æ. 
Blir man fysisk syk av dårlig vær? Neppe. 
Blir man tung og irritert over regn og vind og lave temperaturer? Da er det psyken, altså det mentale som påvirkes, og ikke det fysiske, primært. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan skrives ver? Når du snakker om været ute, altså regn, vind, 🌞
Jo, det skrives med Æ. 
Blir man fysisk syk av dårlig vær? Neppe. 
Blir man tung og irritert over regn og vind og lave temperaturer? Da er det psyken, altså det mentale som påvirkes, og ikke det fysiske, primært. 

Det kalles fortsatt sykdom uten p selv om den er psykisk. Å skrive "psyk" er bare en moderne feilskriving fordi folk tror det er mer inkluderende når det er det motsatte. Sykdom kan være både fysisk og psykisk. 

Anonymkode: 17f5e...043

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Møre og Romsdal her i går i alle fall. Fy faen for et jævla vær. 

Enig med TS. Er drittlei og værsyk selv. 

Anonymkode: 8f814...8d8

Sunnmøre - våkna av et rabalder uten like når hagemøblene tok løst nedover veien forbi soverommet med vinden :D og i tillegg bøttet det ned verre enn bErgen på en skikkelig regnværsdag!! Jeg har aldri vært plaget med værsjuke i mitt liv men nå kjenner jeg det røyner på, en dag sol og så tre uker dritt liksom.. 

Anonymkode: ea63b...818

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 12.27):

Sunnmøre - våkna av et rabalder uten like når hagemøblene tok løst nedover veien forbi soverommet med vinden :D og i tillegg bøttet det ned verre enn bErgen på en skikkelig regnværsdag!! Jeg har aldri vært plaget med værsjuke i mitt liv men nå kjenner jeg det røyner på, en dag sol og så tre uker dritt liksom.. 

Høres herlig ut. Elsker uvær så lenge det ikke går liv og hus.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (4 minutter siden):

Høres herlig ut. Elsker uvær så lenge det ikke går liv og hus.

tror du ville blitt litt lei du også om det var slik 300 av 365 dager, der de andre 65 var "opplett" :P

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

tror du ville blitt litt lei du også om det var slik 300 av 365 dager, der de andre 65 var "opplett" :P

Absolutt ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jobber man med holdninger eller flytter. Fatter ikke hvordan folk ikke kan jobbe MED været og ikke mot det. Handler om å tilpasse seg virkeligheten. 

Anonymkode: 7d409...789

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg var sånn da jeg var veldig ung. Jeg klaget masse over været og lot egentlig været styre hvilket humør jeg var i den dagen.

Men etterhvert så jeg at jeg kan ikke styre været, men jeg kan styre hvordan det påvirker meg.

Hvilken effekt har det om man starter morgenen med å se ut vinduet og så sukke dypt fordi det regner. Det er starten på dagen.

Jeg nektet å ha det slik lenger. Jeg kan ikke endre været, jeg kan bare bestemme meg for hvor mye været skal påvirke meg og mitt humør.

Da jeg innså det så endret jeg helt holdning. Ja, jeg blir glad om det er sol og fint vær ute. Men om det regner, så ødelegger det ikke dagen min i det hele tatt. Om det regner en uke i strekk, så påvirker det meg ikke mentalt lenger. 

• Nyttig 2
Skrevet

Værsyke, som det heter, er ikke et virus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...