Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et morselskap (holding), datterselskap (AS) + et enkeltpersonsforetak. 
Per nå bruker jeg Fiken + Folio, med en totalkostnad på rundt 19.500kr i året for basic Fiken med EHF for alle tre selskap + Folio banktjeneste for AS og Holding. 
(Er ikke ansatt i eget AS, så betaler ikke for lønnsintegrasjon eller andre ekstraløsninger, bortsett fra bankintegrasjon med folio). 
 

Folio koster rundt 3000kr i året for Holding og AS (bruker det ikke for ENK). 
Fiken koster totalt ca 16.500kr i året for ENK, AS og Holding (inkludert innsending av skattemelding fra Fiken). Folio (banktjeneste) koster rundt 3000kr i året for AS + holding. Banktjeneste må jeg jo ha uansett. 

Så da står jeg igjen med at Fiken regnskapssystem koster 12.000kr i året for AS + holding. 

Holding har nesten ingen bilag/transaksjoner i året. Kun ifm. kostnader til fiken og folio…

AS har ca 200 transaksjoner/bilag i året. Kommer til å ha et årsresultat på ca 700.000kr for AS. 

Lurer på om det ville kostet mer enn 12.000kr for regnskapsfører for AS og Holding i året? (Har ingen ansatte så lønn, AGA, feriepenger osv. Er ikke relevante tjenester. Vil kanskje ta et utbytte i året etterhvert). 

Noen som kan si litt om hva de betaler for regnskapsfører i året (dersom dere har ca tilsvarende «modell» med 200 bilag og ingen integrasjonskost ifm. ansatte/lønn). 
 

Det går helt fint å bruke det systemet jeg benytter nå, men ville bare sjekke om det lønte seg eller om det kunne blitt billigere (og mindre arbeid selv) å bruke regnskapsfører. 

Anonymkode: 69ac1...e18

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ca samme bilagsmengde, og har aldri betalt under 30k i året for regnskapsføre for mitt Enkr. Har nå brukt  Fiken siden det kom og spart titusenvis. Har det både for ENK og AS.

Anonymkode: f2d3d...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ca samme bilagsmengde, og har aldri betalt under 30k i året for regnskapsføre for mitt Enkr. Har nå brukt  Fiken siden det kom og spart titusenvis. Har det både for ENK og AS.

Anonymkode: f2d3d...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Betaler nok over det dobbelte med ca lik bilagsmengde i mitt as.

Anonymkode: ece5e...3c1

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig må du betale på regnskapsføreren tidsbruk, tiden du vil spare selv. Hvordan kan dette blir billige?

Anonymkode: 73998...8dd

Skrevet

Jeg er regnskapsfører, og vi gir ikke kunder tilbud på under 25k + mva i året. Det er rett og slett ikke lønnsomt for oss. Da taper vi penger på å ha deg som kunde.

Anonymkode: fa739...b3c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Kostnaden til lisensen må du betale uansett om du får deg regnskapsfører. Ettee at de skybaserte systemene tok over, så er der kundene som har lisensen.

Så det vil antagelig bli fort 50k inkl lisenser for tre selskaper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...