Pilleville Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Ventetiden går ned fordi når det offentlige ser at de ikkje klarer holde frister får pasientene tilbud om time på f eks. Aleris. Skjedde med ein i familien min forrige uke. Fikk da time umiddelbart. Er ikkje dagens regjering imot privatisering allikevel? Eller lurer de oss med fine tall?
Miss Clara Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Samme skjedde med min far. Var for en mnd siden at min far ble oppringt å tilbudt time i det private fordi det var så lang ventetid. I går leste jeg i lokalavisen at de var så fornøyde, fordi helsekøen ved sykehuset har begynt å gå ned... 1
PrivatiserAlt Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli Pilleville skrev (På 30.6.2025 den 10.17): Ventetiden går ned fordi når det offentlige ser at de ikkje klarer holde frister får pasientene tilbud om time på f eks. Aleris. Skjedde med ein i familien min forrige uke. Fikk da time umiddelbart. Er ikkje dagens regjering imot privatisering allikevel? Eller lurer de oss med fine tall? Arbeiderpartiet har alltid vært imot privatisering. Ap ønsker at all tjenesteproduksjon skal være underlagt byråkratisk kontroll. Det Vestre startet er et kosmetisk enkeltinngrep i taktisk avstand til valget. Helsekøer vil alltid eksistere ved byråkratisk fastsettelse av tilbud og pris. Det er mismatch mellom prisen som settes og etterspørrelsen etter tjenestene. Etterspørrelsen skjer i hodene til enkeltindivider, og er for vanskelig å forutsi og følge byråkratisk.
Pilleville Skrevet 1. juli Forfatter #4 Skrevet 1. juli Miss Clara skrev (1 time siden): Samme skjedde med min far. Var for en mnd siden at min far ble oppringt å tilbudt time i det private fordi det var så lang ventetid. I går leste jeg i lokalavisen at de var så fornøyde, fordi helsekøen ved sykehuset har begynt å gå ned... Da er jo tallene sminket?
tenkselv Skrevet 1. juli #5 Skrevet 1. juli Pilleville skrev (På 30.6.2025 den 10.17): Ventetiden går ned fordi når det offentlige ser at de ikkje klarer holde frister får pasientene tilbud om time på f eks. Aleris. Skjedde med ein i familien min forrige uke. Fikk da time umiddelbart. Er ikkje dagens regjering imot privatisering allikevel? Eller lurer de oss med fine tall? Dagens regjering er for å kjøpe tjenester av private, men at det er helseforetakene som kjøper inn tjenester, og ikke den enkelte. Det er store avtaler med private, ikke minst røntgen, småkirurgi og fysioterapi.
Majer Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli Nå er det jo høyresiden som skaper køer ved å legge ned sykehus, ikke forstår køteori osv. AP vil vel ikke at folk skal dø bare fordi høyresiden er så følelesstyrte og lar gammel ideologi trumfe vitenskapen 2
Illuminatum Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli De fleste reduksjonene er faktisk rydding av lister etc. Det er ikke at så mange flere er behandlet. Tar man å behandler mange som har ventet lenge i november og mange som har ventet kort i desember vil tallene vise en skikkelig nedgang i ventetid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå