Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff nå er jeg litt lei meg. Jeg har i det siste handlet flere parfymer og fått tak i nye favoritter. Elsket parfyme. Så ble jeg gravid, og over natten vil jeg spy av parfyme. Æsj. Jeg er så redd for å ikke like dem igjen. Jeg tenker å gå hele graviditeten og nyfødt-tiden uten parfyme. Er det noen sjanse for at jeg vil like de parfymene igjen etterpå? Eller bør jeg selge dem? De er uåpna også-_- hadde prøver først. 

Jeg er i uke 7 nå.

Anonymkode: d10e9...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I nyfødttiden skal man ikke bruke parfyme - da spedbarn har veldig skarp luktesans. 

Men dette går over for deg, så det er bare å vente.

For meg gikk det aldri over fordi nevrologisk sykdom. Får anfall og intens kvalme som er verre enn i gravidtiden 🫥😶‍🌫️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok over sålenge du ikke sliter med hypermesis da kan det assosieres med kvalmen i mange år. Men ikke uvanlig å bli kvalm rundt uke 5-6-7 også varer det til uke 16-20. 

Anonymkode: 2b3e5...3a2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke det svaret du er ute etter, men husk at det finnes mange på trikken og butikken som har det som deg,- noen er allergiske, noem har astma, noen er gravide... Så vil bare oppfordre folk til å bruke minst mulig parfyme. Hilsen mamma til ungdommer som sliter med astma og allergi

Anonymkode: 53305...d00

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De rundt deg er nok veldig glade for endringen😂

Anonymkode: 3d672...7a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var også sånn når jeg var gravid, det er 20 år siden og liker fortsatt ikke parfyme. Ikke fordi jeg blir kvalm som da, men det gikk bare opp for meg hvor forstyrrende det er. Jeg har omtrent lyst til å be folk med mye parfyme på bussen om å gå av! Det er ufattelig plagsomt, selv for ikkegravide uten astma eller allergi.

Skrevet

Du kan vel bare la de stå fram til du kan bruke de igjen? Eventuelt kanskje liker lukten på de igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (På 1.7.2025 den 13.05):

I nyfødttiden skal man ikke bruke parfyme - da spedbarn har veldig skarp luktesans. 

Men dette går over for deg, så det er bare å vente.

For meg gikk det aldri over fordi nevrologisk sykdom. Får anfall og intens kvalme som er verre enn i gravidtiden 🫥😶‍🌫️

Takk for input!

AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (På 1.7.2025 den 15.50):

Du kan vel bare la de stå fram til du kan bruke de igjen? Eventuelt kanskje liker lukten på de igjen.

Ja, har ikke tenkt å bruke de nå, vil ikke gjøre vondt verre!

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var gravid ble ALT byttet ut med nøytrale lukter og vi sluttet begge med parfyme. Måtte bytte tannkrem også, for den lukta og smakte så fælt.

Anonymkode: ad7fe...da4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...