FrøkenJuliet Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Jeg så et skjørt på butikken som jeg forelsket meg pladask i. Jeg måtte bare prøve det, og da var det gjort.. jeg dro kortet og var 1500 kr fattigere. Skjørtet er utrolig pent og sitter veldig godt på meg og det er det sjelden jeg finner noe som passer så bra og som jeg kan bruke på jobben. Men nå fikk jeg så fryktelig dårlig samvittighet ovenfor samboeren.. har ikke så mye å rutte med denne måneden..
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Neida! Det er slettes ikke ille. Jeg har et til 2000, og fikk en brosje i samme slengen til 800 eller 900 kroner. Har bare brukt det en gang, men du verden å glad jeg er i det! (Skal jammen finne flere anledninger)
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Det er jo dyrt, men hvis det er et "engangstilfelle" (eller det er noe man har råd til) synes jeg ikke det er noe problem. Du sier jo selv at det er sjelden du finner noe som passer så bra - etter min mening er det bedre å bruke litt mye penger på et perfekt plagg enn å kjøpe flere billige som man ikke trives med. Altså, det beste er jo om man finner noe perfekt og billig, men dersom man nesten aldri finner noe bør man jo nesten kjøpe det når man endelig finner noe...
Gjest gjesta Skrevet 19. mars 2006 #5 Skrevet 19. mars 2006 Jeg synes heller ikke et plagg til 1500,- er GRUSOMT dyrt. Har bla flere jeans som koster det samme.
aline Skrevet 19. mars 2006 #6 Skrevet 19. mars 2006 har vel aldri kjøpt ett skjørt selv til den prisen, men skal ikke si at jeg aldri kunne gjort det. og det viktige er jo at du faktisk kommer til å bruke det endel, siden du også kan bruke det på jobb. hadde det vært ett skjørt du kun kunne bruke ved meget sjeldne anledninger, så hadde jeg vel følt at det kanskje var litt mer bortkastede penger.
Gjest gjesta Skrevet 19. mars 2006 #7 Skrevet 19. mars 2006 Vis du bruker det ofte er det ikke for dyrt. Men legger du det bakerst i skapet og drar det fram en og annen gang var det vel ikke så smart.
Tinken Skrevet 19. mars 2006 #8 Skrevet 19. mars 2006 Det er bedre å kjøpe ett skjørt som du virkelig er glad i og føler deg vel i slik at du kan bruke det titt og ofte, enn å kjøpe 10 skjørt som du ikke bruker til tilsvarende pris!
FrøkenJuliet Skrevet 19. mars 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. mars 2006 Ok, takk for svarene.. føler meg hvertfall litt bedre nå. Skal bruke det på jobb i morgen! Samboeren ble ikke sur på meg, så det går det vel bra.. han er snill sånn.
Gjest Jalileh Skrevet 19. mars 2006 #10 Skrevet 19. mars 2006 Ok, takk for svarene.. føler meg hvertfall litt bedre nå. Skal bruke det på jobb i morgen! Samboeren ble ikke sur på meg, så det går det vel bra.. han er snill sånn. ← Så bra. Nå har du jo fått svar, men jeg kunne ha kjøpt meg et skjørt til 1500 selv jeg. Ikke vanskelig det.
Gjest Sukkerert Skrevet 19. mars 2006 #11 Skrevet 19. mars 2006 Om 1500 kr er dyrt for et skjørt? Klart det er.
Gjest Donna Skrevet 19. mars 2006 #12 Skrevet 19. mars 2006 Kos deg med skjørtet ditt Det frisker opp tilværelsen når man kjøper seg noe nytt. Jeg har også kjøpt meg masse nye klær i helgen - greide faktisk å svi av 3000 kroner på klær til meg selv på lørdag Tenk så kjekt vi får det imorgen tidlig - gå på jobb i nye klær er bare deilig
Catzy Skrevet 19. mars 2006 #13 Skrevet 19. mars 2006 1500 kr hadde vært dyrt for meg, men ikke helt umulig hvis det hadde føltes perfekt. Hvis det i tillegg kan brukes ofte og er i god kvalitet, så er det et bra kjøp. Hvis du skulle bli lei av det etter 2 gangers bruk, så er det jo bom. Hvis det er bra kvalitet, som kommer det sikkert til å være like lenge som flere billige skjørt. Og da er det jo greit. Catzy
Ephemera Skrevet 20. mars 2006 #14 Skrevet 20. mars 2006 Det er bedre å kjøpe ett skjørt som du virkelig er glad i og føler deg vel i slik at du kan bruke det titt og ofte, enn å kjøpe 10 skjørt som du ikke bruker til tilsvarende pris! ← Kos deg med skjørtet, du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå