AnonymBruker Skrevet 2. juli #21 Skrevet 2. juli Er du med i et fagforbund? Hvis ikke bør du bli det nå. Føler med deg. Venter kutt selv på min arbeidsplass. Anonymkode: c75dd...8cd
Summeer Skrevet 2. juli #22 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du med i et fagforbund? Hvis ikke bør du bli det nå. Føler med deg. Venter kutt selv på min arbeidsplass. Anonymkode: c75dd...8cd For sent å organisere seg nå. Møteinnkallingen har allerede kommet. Ofte 3mnd karens på innmelding til man har krav på hjelp for å unngå "free riders", de som ikke betaler til fellesskapet men som tar av kassa når de trenger det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #23 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 12.52): Det er veldig vanlig å bli «syk» like før eller i en nedbemanningsprosess ja. Det tjener du masse på. Anonymkode: ee555...e79 Kan du forklare logikken din her? jeg tenker motsatt- er man syk skal man selvsagt bli sykmeldt, men sykemeldingsbestilling som ts prøver seg på gagner ikke. ingen forventer 100% produktivitet i denne perioden. Drøfting betyr ikke nødvendigvis sparken. Det kan være god læring å håndtere endringsprosesser som dette. ts, forbered deg til drøftingsmøte, ta med deg en rådgiver, møt opp og de hva de tilbyr (annen rolle, sluttpakke etc) og ta det derfra. Bruk ferien til å lade batteriene. Lykke til! Hilsen en som har vært gjennom det samme Anonymkode: 8e067...38c
AnonymBruker Skrevet 2. juli #24 Skrevet 2. juli Gjør som politikere og ledere. Sykmeld deg når noe er vondt. Anonymkode: 16383...1c5
AnonymBruker Skrevet 2. juli #25 Skrevet 2. juli Jeg anbefaler virkelig å jobbe ut oppsigelsestiden. Da kan du si i jobbintervju senere at du sto i det, og gjorde det du kunne for å lette byrden til kollegene som beholdt jobben. De må nemlig gjøre din jobb i tillegg til sin egen når du og andre har sluttet. Ikke at du skylder dem noe, men det er et bra fokus du kan bruke til din fordel. Prøv å forhandle deg frem til en bra sluttpakke. Minst 6 måneder med lønn, selv om du bare jobber i 3 av dem. Be også om betalt fri for å dra i jobbintervju, altså at du ikke skal ta avspasering for det. Det er tross alt de som har satt deg i en situasjon som krever at du må ta fri midt i arbeidstiden. Anonymkode: 03698...456
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå