Tartufo Skrevet 3. juli Forfatter #401 Skrevet 3. juli (endret) Katten.2.0 skrev (55 minutter siden): Vi har vært gjennom dette, nå må du slutte å dra dette poenget. Det er større forskjell i hjernene innad i kjønnene enn mellom en gjennomsnittlig mannlig og kvinnelig hjerne. Det du hevder er en logisk umulighet. Jeg fortsetter fordi du ikke ser poenget! Ja, det er større forskjeller innad i kjønnene enn mellom gjennomsnittet av kvinnelige og mannlige hjerner, derfor kan man ikke bruke hjernen til å fastsette kjønn. Det finnes mange kvinner som har en hjerne som er mer lik en manns hjerne, det betyr IKKE at de er menn. Tenker du at høyde kan brukes til å bestemme kjønn også? Der er også forskjellen innenfor hvert kjønn større enn mellom kvinner og menns gjennomsnittshøyde. Betyr det at kvinner på 180cm er menn? Og at menn på 170cm er kvinner? Kan vi slutte å diskutere hjernen og følelser nå? Hjernen og følelser bestemmer ikke kjønn, kjønnskromosoner og kjønnsorganer er det eneste som tydelig skiller kvinner fra menn. Og hvorfor er så mange av dere som er opptatt av mangfold, så ivrige på å finne ulikheter mellom kjønnene? Ønsker dere trangere kjønnsbåser og mindre mangfold innenfor hvert kjønn? Det fører jo kun til at flere og flere ikke-kjønnsstereotype barn kan bli usikre og tro at de er født i feil kropp. Det ER naturlig med store variasjoner og ulikheter innenfor hvert kjønn, og de kvinnene som har mer til felles med menn enn kvinner, er fortsatt 100% kvinner. Ingen trenger å være på en spesiell måte FORDI de er kvinner. Endret 3. juli av Tartufo 3 3
Katten.2.0 Skrevet 3. juli #402 Skrevet 3. juli Tartufo skrev (29 minutter siden): Jeg fortsetter fordi du ikke ser poenget! Ja, det er større forskjeller innad i kjønnene enn mellom gjennomsnittet av kvinnelige og mannlige hjerner, derfor kan man ikke bruke hjernen til å fastsette kjønn. Det finnes mange kvinner som har en hjerne som er mer lik en manns hjerne, det betyr IKKE at de er menn. Tenker du at høyde kan brukes til å bestemme kjønn også? Er kvinner på 180cm menn? Og er menn på 170cm kvinner? Kan vi slutte å diskutere hjernen og følelser nå? Hjernen og følelser bestemmer ikke kjønn, kjønnskromosoner og kjønnsorganer er det eneste som tydelig skiller kvinner fra menn. Og hvorfor er så mange av dere som er opptatt av mangfold, så ivrige på å finne ulikheter mellom kjønnene? Ønsker dere trangere kjønnsbåser og mindre mangfold innenfor hvert kjønn? Det fører jo kun til at flere og flere ikke-kjønnsstereotype barn kan bli usikre og tro at de er født i feil kropp. Det ER naturlig med store variasjoner og ulikheter innenfor hvert kjønn, og de kvinnene som har mer til felles med menn enn kvinner, er fortsatt 100% kvinner. Ingen trenger å være på en spesiell måte FORDI de er kvinner. Det du sier er feil. Det er ikke fysisk mulig at det er større forskjeller innad i to grupper enn mellom gruppene, for hver gruppe har alle forskjellene. Dermed må du si at det er større forskjell innad i kjønnene enn mellom gjennomsnittet av kjønnene. Siden du gjentar det gang på gang på gang, så kan du i det minste gjøre det rett. Det at du gjentar noe mange nok ganger gjør det ikke rett. 2
Tartufo Skrevet 3. juli Forfatter #403 Skrevet 3. juli (endret) Katten.2.0 skrev (22 minutter siden): Det du sier er feil. Det er ikke fysisk mulig at det er større forskjeller innad i to grupper enn mellom gruppene, for hver gruppe har alle forskjellene. Dermed må du si at det er større forskjell innad i kjønnene enn mellom gjennomsnittet av kjønnene. Siden du gjentar det gang på gang på gang, så kan du i det minste gjøre det rett. Det at du gjentar noe mange nok ganger gjør det ikke rett. Nei, det jeg sier er ikke feil. Forstår du ikke at når det gjelder forskjeller mellom kjønnene som er små, og det samtidig er store individuelle forskjeller innenfor hvert kjønn, så kan ikke disse ulikhetene brukes til å bestemme kjønn? Mener du virkelig at f.eks. høyde også kan brukes til å bestemme kjønn? Menn har en høyere gjennomsnittshøyde enn kvinner, men mange kvinner er høyere enn mange menn pga store forskjeller innenfor hvert kjønn. Mener du at kvinner som har en høyde som er mer lik menns gjennomsnittshøyde ER menn? Forstår du ikke at ulike personer er ulike selv om de har samme kjønn? Hjernene er ulike, høyden er ulik, personligheten er ulik osv. Det eneste som tydelig skiller kvinner fra menn er kjønnskromosomer og kjønnsorganer. Og hvorfor er du så opptatt av at menn og kvinner er ulike? Tenker du at å fokusere på ulikheter mellom kjønnene gir rom for mangfold og til å være som man er? En kvinne som har mer til felles med menn, og ligner menn på noen områder, er fortsatt 100% kvinne. Alle kvinner trenger ikke å være like! Endret 3. juli av Tartufo 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #404 Skrevet 3. juli Katten.2.0 skrev (13 minutter siden): Det du sier er feil. Det er ikke fysisk mulig at det er større forskjeller innad i to grupper enn mellom gruppene, for hver gruppe har alle forskjellene. Dermed må du si at det er større forskjell innad i kjønnene enn mellom gjennomsnittet av kjønnene. Siden du gjentar det gang på gang på gang, så kan du i det minste gjøre det rett. Det at du gjentar noe mange nok ganger gjør det ikke rett. Det er vanskelig å føre en rasjonell samtale med disse menneskene. De oppfatter egne meninger som udiskutable fakta, og dersom man kritiserer det, svarer de ofte med irrelevante stråmannsargumenter som ikke har noe med det du faktisk skrev. Anonymkode: 8f764...d1d
Tartufo Skrevet 3. juli Forfatter #405 Skrevet 3. juli (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er vanskelig å føre en rasjonell samtale med disse menneskene. De oppfatter egne meninger som udiskutable fakta, og dersom man kritiserer det, svarer de ofte med irrelevante stråmannsargumenter som ikke har noe med det du faktisk skrev. Anonymkode: 8f764...d1d Har du lest hva vedkommende du siterer ikke forstår? Det er faktisk slik at noen ting enten er rett eller feil. Alt handler ikke kun om meninger. Det går ikke an å bestemme en persons kjønn ut fra å studere hjernen. Endret 3. juli av Tartufo 3 1
Thyra Skrevet 3. juli #406 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men dette er 20 plasser i kø som kunne ha vært gitt til pasienter som venter på livreddende behandling. Jeg har ingenting imot at folk som føler seg som noe annet enn kjønnet de er født som, operere seg. Men jeg er uenig i at staten/skattebetalerne skal dekke dette. Anonymkode: 1fc8c...bb1 Hvor skal grensen gå? Kun de som lider av livstruende tilstander som de kan dokumentere at de selv ikke har bidratt til å få (pådratt seg livsstilssykdommer, skadet i ulykker hvor de selv gar vært uaktsomme...), skal behandles for skattebetalernes penger? Forøvrig kan det vel være livstruende om noen av de som ikke skal få hjelp for skattebetalernes penger og ikke har råd til å betale selv, sliter såpass at de kke klarer å leve mer? Kanskje koster det samfunnet mer å ikke hjelpe dem? 2
Katten.2.0 Skrevet 3. juli #407 Skrevet 3. juli Tartufo skrev (17 minutter siden): Nei, det jeg sier er ikke feil. Forstår du ikke at når det gjelder forskjeller mellom kjønnene som er små, og det samtidig er store individuelle forskjeller innenfor hvert kjønn, så kan ikke disse ulikhetene brukes til å bestemme kjønn? Mener du virkelig at f.eks. høyde også kan brukes til å bestemme kjønn? Menn har en høyere gjennomsnittshøyde enn kvinner, men mange kvinner er høyere enn mange menn pga store forskjeller innenfor hvert kjønn. Mener du at kvinner som har en høyde som er mer lik menns gjennomsnittshøyde ER menn? Forstår du ikke at ulike personer er ulike selv om de har samme kjønn? Hjernene er ulike, høyden er ulik, personligheten er ulik osv. Det eneste som tydelig skiller kvinner fra menn er kjønnskromosomer og kjønnsorganer. Og hvorfor er du så opptatt av at menn og kvinner er ulike? Tenker du at å fokusere på ulikheter mellom kjønnene gir rom for mangfold og til å være som man er? En kvinne som har mer til felles med menn, og ligner menn på noen områder, er fortsatt 100% kvinne. Alle kvinner trenger ikke å være like! Det du sier er feil. Slutt å dra inn høyde, tanker og følelser, for det er ikke det jeg tar deg på (selv om det du hevder der er fortsatt latterlige poeng). Du kan ikke hevde at forskjellene er større innad i kjønnene enn mellom kjønnene, fordi grupperingene har alle forskjellene. For at poenget ditt skal være logisk gyldig, må du skrive "de individuelle forskjellene innad i kjønnene er større enn den gjennomsnittlige forskjellen mellom kjønnene". Hver gang du sier at forskjellen i hjernen er større innad i kjønnene enn mellom dem, så begår du en ganske fundamental logisk brist. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vanskelig å føre en rasjonell samtale med disse menneskene. De oppfatter egne meninger som udiskutable fakta, og dersom man kritiserer det, svarer de ofte med irrelevante stråmannsargumenter som ikke har noe med det du faktisk skrev. Anonymkode: 8f764...d1d Helt latterlig. 1
Tartufo Skrevet 3. juli Forfatter #408 Skrevet 3. juli (endret) Katten.2.0 skrev (13 minutter siden): Det du sier er feil. Slutt å dra inn høyde, tanker og følelser, for det er ikke det jeg tar deg på (selv om det du hevder der er fortsatt latterlige poeng). Du kan ikke hevde at forskjellene er større innad i kjønnene enn mellom kjønnene, fordi grupperingene har alle forskjellene. For at poenget ditt skal være logisk gyldig, må du skrive "de individuelle forskjellene innad i kjønnene er større enn den gjennomsnittlige forskjellen mellom kjønnene". Hver gang du sier at forskjellen i hjernen er større innad i kjønnene enn mellom dem, så begår du en ganske fundamental logisk brist. Helt latterlig. Jeg har spesifisert at det er de gjennomsnittlige forskjellene mellom kvinner og menn jeg snakker om flere steder. Det er ved å regne ut gjennomsnittet i hver gruppe, for deretter sammenlikne, man finner ulikheter mellom grupper. Dersom det er små ulikheter mellom gruppene, eller i dette tilfellet kjønnene, og men samtidig store forskjeller innenfor hvert kjønn, kan ikke forskjellene brukes til å definere kjønn. Fint om du ikke svarer meg mer, for vi kommer ingen vei med dette. Endret 3. juli av Tartufo 2 2
Katten.2.0 Skrevet 3. juli #409 Skrevet 3. juli Tartufo skrev (6 minutter siden): Jeg har spesifisert at det er de gjennomsnittlige forskjellene mellom kvinner og menn jeg snakker om flere steder. Det er ved å regne ut gjennomsnittet i hver gruppe, for deretter sammenlikne, man finner ulikheter mellom grupper. Fint om du ikke svarer meg mer, for vi kommer ingen vei med dette. Da må du slutte å skrive "Det er større forskjeller i hjernen innenfor hvert kjønn enn mellom kjønnene", for det er feil. Det er bare å ordlegge deg ordentlig, så slipper jeg å rette på deg gang på gang. 1
Tartufo Skrevet 3. juli Forfatter #410 Skrevet 3. juli (endret) Katten.2.0 skrev (2 minutter siden): Da må du slutte å skrive "Det er større forskjeller i hjernen innenfor hvert kjønn enn mellom kjønnene", for det er feil. Det er bare å ordlegge deg ordentlig, så slipper jeg å rette på deg gang på gang. Nei, det er ikke feil. Når man snakker om forskjeller mellom ulike grupper, snakker man alltid om de gjennomsnittlige forskjellene. Jeg har jo også skrevet gjennomsnittlige ulikheter flere steder, så her er det du som har misforstått, og i tillegg vært frekk. Fint om vi stopper her. Poenget mitt var uansett at ulikheter i hjernen ikke kan brukes til å definere kjønn. Det er fakta, så forstår ikke hvorfor du har fortsatt å kritisert meg for å skrive noe som ikke stemmer. Endret 3. juli av Tartufo 2 1
Katten.2.0 Skrevet 3. juli #411 Skrevet 3. juli Tartufo skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke feil. Når man snakker om forskjeller mellom ulike grupper, snakker man alltid om de gjennomsnittlige forskjellene. Jeg har jo også skrevet gjennomsnittlige ulikheter flere steder, så her er det du som har misforstått, og i tillegg vært frekk. Fint om vi stopper her. For at det du skriver skal være rett må du skrive "det er større forskjeller i hjernen innenfor hvert kjønn enn gjennomsnittet mellom kjønnene". Det holder ikke at du presiserer det med meg, for så å fortsette med "Det er større forskjeller i hjernen innenfor hvert kjønn enn mellom kjønnene", for det er feil.
Tartufo Skrevet 3. juli Forfatter #412 Skrevet 3. juli (endret) Katten.2.0 skrev (17 minutter siden): For at det du skriver skal være rett må du skrive "det er større forskjeller i hjernen innenfor hvert kjønn enn gjennomsnittet mellom kjønnene". Det holder ikke at du presiserer det med meg, for så å fortsette med "Det er større forskjeller i hjernen innenfor hvert kjønn enn mellom kjønnene", for det er feil. Beklager, men jeg har høyere utdanning i matematikk og statistikk, og vet at du tar feil. Hvordan kan man finne forskjeller mellom grupper uten å først regne ut gjennomsnittet i hver gruppe? Når man skriver at det er forskjeller mellom grupper, trenger man ikke skrive gjennomsnittlige forskjeller hver gang. Alle vet at det er det man mener. Dessuten HAR jeg skrevet gjennomsnittlige forskjeller flere steder. Uansett om du ikke forstår dette, så er jo konklusjonen min fortsatt riktig. Man kan ikke definere kjønnet på en person ut fra hvordan hjernen ser ut. Ulikhetene i hjernen innenfor hvert kjønn er alt for store til at dette går an. På samme måte som med høyde. Eller tror du seriøst at man kan definere kjønnet på en person ut fra å studere hjernen? Det virker ikke som om du engang prøver å forstå hva de som er uenige med deg mener. Og jeg forstår ikke hva du vil fram til med å fortsette diskusjonen. Endret 3. juli av Tartufo 2 1
Katten.2.0 Skrevet 3. juli #413 Skrevet 3. juli Tartufo skrev (18 minutter siden): Beklager, men jeg har høyere utdanning i matematikk og statistikk, og vet at du tar feil. Hvordan kan man finne forskjeller mellom grupper uten å først regne ut gjennomsnittet i hver gruppe? Når man skriver at det er forskjeller mellom grupper, trenger man ikke skrive gjennomsnittlige forskjeller hver gang. Alle vet at det er det man mener. Dessuten HAR jeg skrevet gjennomsnittlige forskjeller de fleste stedene. Uansett om du ikke forstår dette, så er jo konklusjonen min fortsatt riktig. Man kan ikke definere kjønnet på en person ut fra hvordan hjernen ser ut. Ulikhetene i hjernen innenfor hvert kjønn er alt for store til at dette går an. På samme måte som med høyde. Eller tror du seriøst at man kan definere kjønnet på en person ut fra å studere hjernen? Det virker ikke som om du engang prøver å forstå hva de som er uenige med deg mener. Og jeg forstår ikke hva du vil fram til med å fortsette diskusjonen. Påstanden din: "Det er større forskjeller i hjernen innenfor hvert kjønn enn mellom kjønnene" er feil, nettopp fordi du ikke presiserer at det er opp mot gjennomsnittet. Det er forunderlig at du har høyere utdanning innen matematikk og statistikk, og samtidig klarer å framstå som så uvitende når det kommer til ditt ansvar å sikre at det du skriver er korrekt. For at det skal være korrekt må du skrive: "Det er større forskjeller i hjernen innenfor hvert kjønn enn gjennomsnittet mellom kjønnene". Jeg har aldri sagt noe om å definere kjønn ved å studere hjerner, høyde eller noe som helst. Det er du som kommer med logiske brister, og det tar deg rundt 0.5 sekunder å sikre deg at dine påstander framover er korrekte. Hver gang du fortsetter med dem, kommer jeg til å rette på deg.
Tartufo Skrevet 3. juli Forfatter #414 Skrevet 3. juli (endret) Katten.2.0 skrev (15 minutter siden): Påstanden din: "Det er større forskjeller i hjernen innenfor hvert kjønn enn mellom kjønnene" er feil, nettopp fordi du ikke presiserer at det er opp mot gjennomsnittet. Det er forunderlig at du har høyere utdanning innen matematikk og statistikk, og samtidig klarer å framstå som så uvitende når det kommer til ditt ansvar å sikre at det du skriver er korrekt. For at det skal være korrekt må du skrive: "Det er større forskjeller i hjernen innenfor hvert kjønn enn gjennomsnittet mellom kjønnene". Jeg har aldri sagt noe om å definere kjønn ved å studere hjerner, høyde eller noe som helst. Det er du som kommer med logiske brister, og det tar deg rundt 0.5 sekunder å sikre deg at dine påstander framover er korrekte. Hver gang du fortsetter med dem, kommer jeg til å rette på deg. Beklager, jeg orker ikke diskutere mer med deg. Det er jeg som har argumentert med at man ikke kan bestemme kjønn ut fra ulikhet i hjernen, nettopp fordi forskjellene er større innenfor hvert kjønn enn mellom kjønnene. Jeg har presisert flere steder at det handler om gjennomsnittet i gruppen når man sammenlikner ulike grupper. Det er den måten man sammenlikner grupper på. Du valgte å angripe det jeg skrev fordi du syntes jeg formulerte meg for dårlig, men for meg virker det ikke som om du engang prøvde å forstå. Du var mer opptatt av å ta meg, enn å forstå poenget mitt. Du er også veldig frekk mot meg. Håper du viser mer respekt for andre mennesker irl, enn du gjør på nett. Hva er poenget med å fortsette å rette på meg? Å utelate et ord som det er vanlig å utelate i denne sammenhengen, gjorde jeg for å forkorte innleggene mine. Tror du har en stor jobb foran deg, hvis du skal rette på alle som skriver like godt som meg, eller dårligere. Lykke til med det! Endret 3. juli av Tartufo 3 1
Katten.2.0 Skrevet 3. juli #415 Skrevet 3. juli (endret) Tartufo skrev (16 minutter siden): Beklager, jeg orker ikke diskutere mer med deg. Det er jeg som har argumentert med at man ikke kan bestemme kjønn ut fra ulikhet i hjernen, nettopp fordi forskjellene er større innenfor hvert kjønn enn mellom kjønnene. Jeg har presisert flere steder at det handler om gjennomsnittet i gruppen når man sammenlikner ulike grupper. Det er den måten man sammenlikner grupper på. Du valgte å angripe det jeg skrev fordi du syntes jeg formulerte meg for dårlig, men for meg virker det ikke som om du engang prøvde å forstå. Du var mer opptatt av å ta meg, enn å forstå poenget mitt. Du er også veldig frekk mot meg. Håper du viser mer respekt for andre mennesker irl, enn du gjør på nett. Hva er poenget med å fortsette å rette på meg? Å utelate et ord som det er vanlig å utelate i denne sammenhengen, gjorde jeg for å forkorte innleggene mine. Tror du har en stor jobb foran deg, hvis du skal rette på alle som skriver like godt som meg, eller dårligere. Lykke til med det! Er ikke verre enn å være korrekt i påstandene dine, så slipper du slike mennesker som meg. Endret 3. juli av Katten.2.0 1
Tartufo Skrevet 3. juli Forfatter #416 Skrevet 3. juli (endret) Katten.2.0 skrev (26 minutter siden): Er ikke verre enn å være korrekt i påstandene dine, så slipper du slike mennesker som meg. Hvis du ikke forstår at mine påstander var riktige, etter all den forklaringen du har fått, så er det umulig å få deg til å forstå. Enten har du veldig liten forståelse for matematikk, eller så er du mer ute etter å krangle, enn å diskutere. At du orker! Endret 3. juli av Tartufo 4
Memorangen Skrevet 3. juli #417 Skrevet 3. juli Maleficenta skrev (6 timer siden): Hvorfor må det bunne i hat? Bare fordi man kun mener det finnes to kjønn så betyr jo ikke det at man hater transpersoner. Det syns jeg blir drøyt å si. Hvorfor skulle man ellers være så opphengt i det.. 2
Memorangen Skrevet 3. juli #418 Skrevet 3. juli linsejesus skrev (5 timer siden): Jeg tror den eneste grunnen til at Trump sier noe som helst, er om han tror det vil gagne ham personlig. Han har valgt å ri på en bølge av misnøye mot woke. Jeg tror også at transpersoner ville hatt det lettere om ikke woke-bevegelsen og ytre venstre hadde vært så ekstreme som de er. Det har gått ekstremt raskt fra å handle om antirasisme og å inkludere transpersoner osv, til at det liksom skal finnes flere kjønn, innføring av nye pronomener osv. Jeg er sikker på at den politiske dreiningen mot høyre vi ser i mange land er en ren reaksjon på dette. Tja han bryr seg kun om seg selv. Det er det liten tvil om. Måten han snakker på og oppfører seg gjør at det blir legitimt å si sånne ting. Alt dette hatet og stigmatisering forkledd som bekymringer. Alle de som brenner inne med et intens hat mot trans, homofile, innvandrere. Nå er det helt greit å hate. Helt greit å mobbe. Presidenten gjør det jo selv. Det er ingen andre enn denne ytre-høyre gjengen som bruker ordet woke. Og det er veldig spesielt å henge seg så voldsomt oppi at enkelte ønsker å bruke visse pronomener eller kanskje er usikker på om de identifiserer seg som mann eller dame, når det på ingen måte angår deg personlig. 1
Enda en tulling Skrevet 3. juli #420 Skrevet 3. juli Memorangen skrev (27 minutter siden): Hvorfor skulle man ellers være så opphengt i det.. Du er bare opptatt av et tema dersom du hater noen som omfattes av dette temaet? Javel, men ikke alle er like følelsesstyrt som du da åpenbart er. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå