AnonymBruker Skrevet 2. juli #241 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinner som ikke kan få barn er dårlige eksemplar av kvinner, men likefullt kvinner. De har jo verktøyene til å gjøre det, de bare fungerer ikke. Anonymkode: d1164...b77 Det er også ganske teit for kvinner å måtte godta å bli omtalt som "cis", uten å ha bedt om det. Anonymkode: 1fc8c...bb1 2
k4ren Skrevet 2. juli #242 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo typisk det - wokerne flest ser kun sitt eget perspektiv, "det skjer aldri meg, derfor bryr jeg meg ikke". Anonymkode: 1fc8c...bb1 Nettopp, de er så forbanna selvopptatt, meg meg meg, se på mine glorete klær, mitt blå hår, alle piercingene mine, hør på meningene mine - er du uenig skriker JEG ENDA JÆVLA HØYERE, JEG er så misfornøyd med kroppen JEG er født i, føler ikke det er helt MEG, JEG må skifte kjønn så blir alt sikkert mye bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #243 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er også ganske teit for kvinner å måtte godta å bli omtalt som "cis", uten å ha bedt om det. Anonymkode: 1fc8c...bb1 Enig. Jeg er kvinne, ikke ciskvinne. At andre sliter mentalt er ikke mitt problem. Anonymkode: d1164...b77 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #244 Skrevet 2. juli k4ren skrev (2 minutter siden): Nettopp, de er så forbanna selvopptatt, meg meg meg, se på mine glorete klær, mitt blå hår, alle piercingene mine, hør på meningene mine - er du uenig skriker JEG ENDA JÆVLA HØYERE, JEG er så misfornøyd med kroppen JEG er født i, føler ikke det er helt MEG, JEG må skifte kjønn så blir alt sikkert mye bedre. De verste er de som er krenket på vegne av andre, uten å ha spurt disse andre om de virkelig er krenket eller ikke. Jeg som utlending har opplevd at andre folk blir fornærmet på mine vegne over uskyldige kommentarer osv, uten at jeg føler meg fornærmet i det hele tatt. Det må være en trang til å føle seg krenket og være i rampelyset, tror jeg. Anonymkode: 1fc8c...bb1 2
k4ren Skrevet 2. juli #245 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De verste er de som er krenket på vegne av andre, uten å ha spurt disse andre om de virkelig er krenket eller ikke. Jeg som utlending har opplevd at andre folk blir fornærmet på mine vegne over uskyldige kommentarer osv, uten at jeg føler meg fornærmet i det hele tatt. Det må være en trang til å føle seg krenket og være i rampelyset, tror jeg. Anonymkode: 1fc8c...bb1 Ja alltid krenket på vegne av andre, for å sette seg selv i et godt lys.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #246 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enig. Jeg er kvinne, ikke ciskvinne. At andre sliter mentalt er ikke mitt problem. Anonymkode: d1164...b77 Så du er ikke en kvinne som identifiserer seg med eller regnes til sin biologiske kjønnskategori? https://naob.no/ordbok/ciskvinne Anonymkode: 8f764...d1d
Tartufo Skrevet 2. juli Forfatter #247 Skrevet 2. juli (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ytrehøyre konservative holdninger er en motsvar mot det organisasjonen FRI og deres likesinnede driver med. Anonymkode: 1fc8c...bb1 Men noen av holdningene til ytre høyre og FRI får de samme negative konsekvensene, dessverre. Ikke alle ser det. Dessuten øker ytre høyre-holdninger i takt med hvor ekstreme ting FRI står for. Endret 2. juli av Tartufo 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #248 Skrevet 2. juli Tartufo skrev (1 minutt siden): Men noen av holdningene til ytre høyre og FRI får de samme negative konsekvensene, dessverre. Ikke alle ser det. Holdningene til religiøst konservative TERF får også mange negative konsekvenser. Anonymkode: 8f764...d1d
AnonymBruker Skrevet 2. juli #249 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du er ikke en kvinne som identifiserer seg med eller regnes til sin biologiske kjønnskategori? https://naob.no/ordbok/ciskvinne Anonymkode: 8f764...d1d Da er det helt innenfor for oss å omtale deg som "pattedyr", eller er du ikke et dyr som holder egen kroppstemperatur, har hår og gir melk til ungene sine? https://snl.no/pattedyr Eller vi kan omtale deg som primat, eller er du kanskje ikke et menneske? https://snl.no/primater Det er så morsomt med woke-retorikken, der de får blodtåke av at andre ikke ønsker å bli kalt det de kaller dem, mens vi må selvfølgelig titulere en ikke-binær person som "de" og "dem" i entall. Anonymkode: 1fc8c...bb1 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #250 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Holdningene til religiøst konservative TERF får også mange negative konsekvenser. Anonymkode: 8f764...d1d Og der kom TERF, ja. Hva er neste klisje som blir nevnt? Anonymkode: 1fc8c...bb1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #251 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du er ikke en kvinne som identifiserer seg med eller regnes til sin biologiske kjønnskategori? https://naob.no/ordbok/ciskvinne Anonymkode: 8f764...d1d Hun er kvinne, hvorfor har du problemer med å akseptere det? At dette temaet fortsatt diskuteres er bortkastet energi og tid. To biologiske kjønn, i tillegg skal man respektere alle som identifiserer seg som noe annet. Følg retningslinjene til rikshospitalet hva gjelder operasjon mm. Ferdig snakket. Anonymkode: 631b7...b45 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #252 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du er ikke en kvinne som identifiserer seg med eller regnes til sin biologiske kjønnskategori? https://naob.no/ordbok/ciskvinne Anonymkode: 8f764...d1d Jeg er rett og slett ikke dum nok til å overtenke og gruble meg til problemer. I all hovudsak identifiserer jeg meg som "meg". I hverdagen og livet er jeg stort sett bare meg selv, tror det er der de ikke-binære kødder til psyken sin. De tror at man må bruke hele sin tid på å huske på hvilket kjønn man er. Anonymkode: d1164...b77 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #253 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da er det helt innenfor for oss å omtale deg som "pattedyr", eller er du ikke et dyr som holder egen kroppstemperatur, har hår og gir melk til ungene sine? https://snl.no/pattedyr Eller vi kan omtale deg som primat, eller er du kanskje ikke et menneske? https://snl.no/primater Det er så morsomt med woke-retorikken, der de får blodtåke av at andre ikke ønsker å bli kalt det de kaller dem, mens vi må selvfølgelig titulere en ikke-binær person som "de" og "dem" i entall. Anonymkode: 1fc8c...bb1 Jeg er både pattedyr, primat, menneske, kvinne og datter. Det er ikke feil å kalle meg noen av disse betegnelsene. Anonymkode: 8f764...d1d
AnonymBruker Skrevet 2. juli #254 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er kvinne, hvorfor har du problemer med å akseptere det? At dette temaet fortsatt diskuteres er bortkastet energi og tid. To biologiske kjønn, i tillegg skal man respektere alle som identifiserer seg som noe annet. Følg retningslinjene til rikshospitalet hva gjelder operasjon mm. Ferdig snakket. Anonymkode: 631b7...b45 Ciskvinner er kvinner. Transkvinner er kvinner. Lave kvinner er kvinner. Høye kvinner er kvinner. Blonde kvinner er kvinner. Eldre kvinner er kvinner. Yngre kvinner er kvinner. Hva er denne fobien mot adjektiv? Anonymkode: 8f764...d1d
AnonymBruker Skrevet 2. juli #255 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 0.04): Vagina og to X-kromosomer (46, XX) Anonymkode: 81c1a...dbb MariaIsabel skrev (På 30.6.2025 den 0.05): Født med vagina og XX kromosomer. Sier seg nesten selv... Emma Ellingsen kan aldri bli en kvinne uansett hvor hardt hun prøver eller later som... Anonymkode: 1c8b3...b53 1 1
Tartufo Skrevet 2. juli Forfatter #256 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ciskvinner er kvinner. Transkvinner er kvinner. Lave kvinner er kvinner. Høye kvinner er kvinner. Blonde kvinner er kvinner. Eldre kvinner er kvinner. Yngre kvinner er kvinner. Hva er denne fobien mot adjektiv? Anonymkode: 8f764...d1d Transkvinne er ikke et adjektiv, og de fleste har ingen fobi mot dem. Det må være lov å forholde seg til vitenskapen, uten å bli kalt transfob. Hvordan vil du definere hva en kvinne er? 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #257 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ciskvinner er kvinner. Transkvinner er kvinner. Lave kvinner er kvinner. Høye kvinner er kvinner. Blonde kvinner er kvinner. Eldre kvinner er kvinner. Yngre kvinner er kvinner. Hva er denne fobien mot adjektiv? Anonymkode: 8f764...d1d Det er ikke en fobi. Greia er at jeg ikke støtter din kamp mot virkeligheten. Jeg kan gjerne kalle en transe kvinne om det behager han, men han er jo ikke kvinne. Anonymkode: d1164...b77 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #258 Skrevet 2. juli Tartufo skrev (9 minutter siden): Transkvinne er ikke et adjektiv, og de fleste har ingen fobi mot dem. Det må være lov å forholde seg til vitenskapen, uten å bli kalt transfob. Jeg brukte aldri ordet «transfob» – det var det du som gjorde. Trans er både et adjektiv og et prefiks, og det inngår i en rekke ord, som for eksempel transport og transkripsjon. Anonymkode: 8f764...d1d
Tartufo Skrevet 2. juli Forfatter #259 Skrevet 2. juli (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg brukte aldri ordet «transfob» – det var det du som gjorde. Trans er både et adjektiv og et prefiks, og det inngår i en rekke ord, som for eksempel transport og transkripsjon. Anonymkode: 8f764...d1d Men hvorfor skriver du «hva er denne fobien mot adjektiv?», om du ikke mener at de som mener det kun finnes to kjønn er transfobe? Og hvordan definerer du hva en kvinne er? Men fint om jeg bare misforsto deg. Endret 2. juli av Tartufo 2
Memorangen Skrevet 2. juli #260 Skrevet 2. juli Tartufo skrev (1 time siden): Det finnes det en marginal gruppe ytterst til høyre som mener dette. Dessverre fører både de ytterst til høyre og woke-kulturen til noe av det samme. De fleste som er skeptiske til utviklingen vi ser nå, har lite til felles med de få ytterst til høyre. Det vi er skeptiske til er å se bort fra vitenskapen og det faktum at kjønn er noe biologisk og binært. Ved å mene at kjønn handler om følelser, hva man liker, og hvordan man oppfører seg, så sier man også noe om at det er ulike forventninger til hvordan en jente og hvordan en gutt skal være. Barn som ikke er kjønnsstereotype kan da tro at de er født i feil kropp, og flere kan føle at de ikke passer inn. Det at noen identifiserer seg som ikke-binære er kanskje et resultat av dette. Men folk med "feil" kjønn har jo eksistert i alle tider. Det handler vel om noe mer enn bare følelser. Som jeg har sagt tidligere så glemmer du at hjernen er en del av biologien vår. Rent vitenskaplig så eksisterer det jo faktisk nyanser i kjønn. Det er en del genetiske ting involvert i at noen f eks blir homofil. Så har du de som kalles for intersex, tidligere kalt tvekjønnet. Det er jo rart at det som regel er de ytterst til høyre som fornekter vaksiner, ikke tror på menneskeskapte klimaendringer, tror at noen "raser" er bedre enn andre og er aller mest religiøse, men akkurat når det gjelder denne saken er de plutselig voldsomt opptatt av biologi og vitenskap. Mistenker at det ligger noe litt annet bak. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå