AnonymBruker Skrevet 1. juli #201 Skrevet 1. juli Jeg kan gjerne bli med på "late som-lek", men kvinner er født med livmor og eggstokker. Unntakene er medisinske unntak der leger har sagt noe har gått galt under produksjon. En mann som identifiserer seg som kvinne er mann for meg, jeg kan kalle han kvinne om det behager han, men han er 100% mann for meg. Anonymkode: d1164...b77 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #202 Skrevet 1. juli k4ren skrev (12 minutter siden): De er kvinner som er infertile eller kvinner som har vært gjennom overgangsalderen, men de er så klart FORTSATT KVINNER. Hvorfor må det mates med teskje her? Hvorfor må man spørre om noe så dumt som hva er en kvinne? Alle vet jo det egentlig, uansett hvor mye de liker å vri og vende på ting. Men du sier jo at kvinner kun er de som har mensen og kan få barn. Her har jeg alltid gått og trodd at jeg var kvinne, de sa til moren min på sykehuset da jeg ble født at hu hadde fått ei jente, men siden jeg ikke får mensen og ikke kan få barn så er jeg visst man. Greit det altså🤷♂️ Greit jeg fant ut det da, Anonymkode: dbdfb...96d 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #203 Skrevet 1. juli En mann blir aldri en kvinne, så forstår ikke at samfunnet skal bruke tid og energi på å diskutere idioti, opp og i mente. Bare for å degge for folk med vrangforestillinger. Anonymkode: 0113f...0f0 1 1
Tartufo Skrevet 1. juli Forfatter #204 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men du sier jo at kvinner kun er de som har mensen og kan få barn. Her har jeg alltid gått og trodd at jeg var kvinne, de sa til moren min på sykehuset da jeg ble født at hu hadde fått ei jente, men siden jeg ikke får mensen og ikke kan få barn så er jeg visst man. Greit det altså🤷♂️ Greit jeg fant ut det da, Anonymkode: dbdfb...96d Hvorfor misforstå med vilje, i stedet for å diskutere saklig? Vedkommende du siterer har jo forklart deg hva hun mente, og jeg tror du egentlig forsto det hele tiden. 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #205 Skrevet 1. juli Tartufo skrev (På 29.6.2025 den 23.58): Hvorfor sliter plutselig så mange med å definere hva en kvinne er? Alle burde vel kunne svare på det? Ikke bruk selve ordet (kvinne) i ditt svar. Hva er en mann? Anonymkode: 7f2fa...c29
AnonymBruker Skrevet 1. juli #206 Skrevet 1. juli Tartufo skrev (3 minutter siden): Hvorfor misforstå med vilje, i stedet for å diskutere saklig? Vedkommende du siterer har jo forklart deg hva hun mente, og jeg tror du egentlig forsto det hele tiden. Dere skrev jo faktisk rett ut at hun ikke er kvinne. I stedet for å bli irritert når folk påpeker den ekskluderende holdningen deres, kanskje dere heller burde beklage til henne. Det ville vært mer voksent. Anonymkode: 8f764...d1d 2
Tartufo Skrevet 1. juli Forfatter #207 Skrevet 1. juli (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere skrev jo faktisk rett ut at hun ikke er kvinne. I stedet for å bli irritert når folk påpeker den ekskluderende holdningen deres, kanskje dere heller burde beklage til henne. Det ville vært mer voksent. Anonymkode: 8f764...d1d Ikke påstå ting som ikke stemmer! Jeg har aldri skrevet det, og vedkommende som skrev det har forklart seg i etterkant. Regner med du vet de biologiske forskjellene mellom mann og kvinne, og ikke trenger å få det nærmere forklart? Endret 1. juli av Tartufo 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #208 Skrevet 1. juli Tartufo skrev (1 minutt siden): Ikke påstå ting som ikke stemmer! Jeg har aldri skrevet det, og vedkommende som skrev det har forklart seg i etterkant. Regner med du vet de biologiske forskjellene mellom mann og kvinne, og ikke trenger å få det nærmere forklart? Du bør lære deg folkeskikk. Denne hersketeknikken kler deg ikke. Anonymkode: 8f764...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #209 Skrevet 1. juli Tartufo skrev (2 timer siden): Hvordan føles det å føle seg som noe annet enn det man er? Du kunne kanskje spurt noen med splittet personlighet, men problemet er at den ene personligheten ikke husker eller kjenner til den andre personligheten. Splittet personlighet, eller dissosiativ identitetsforstyrrelse (DID), er en psykisk lidelse der en person har to eller flere distinkte identiteter eller personlighetsstater, som hver har sine egne relativt stabile mønstre av tenkning og oppførsel. Disse identitetene alternerer i kontroll over personens atferd. Anonymkode: f4b72...b81
Memorangen Skrevet 2. juli #210 Skrevet 2. juli Tartufo skrev (10 timer siden): Men det at noen føler seg annerledes, og kanskje utenfor, betyr ikke at de er født i feil kropp. Alle mennesker er ulike, og har sin egen identitet, uavhengig av kjønn. Kvinner og menn kan gjøre, like og føle akkurat det samme. Biologiske forskjeller bestemmer kjønn, men alle kan være som de er, uavhengig av hvilket kjønn de er. Det er riktig, men dette er umulig for oss å sitte her og dømme over. Noen kjennner jo virkelig at de er «feil» kjønn.
Rotemor Skrevet 2. juli #211 Skrevet 2. juli k4ren skrev (11 timer siden): Men de som er født uten/operert bort livmor, eller uten evne til å produsere egg - de kalles kvinner uten livmor som ikke kan produsere egg. Menn som har operert seg en defekt vagina er menn. Så enkelt er det, ikke noe snevert. Du får holde deg til fakta. Kvinner uten livmor er fortsatt kvinner. 2
Tartufo Skrevet 2. juli Forfatter #212 Skrevet 2. juli (endret) Memorangen skrev (2 timer siden): Det er riktig, men dette er umulig for oss å sitte her og dømme over. Noen kjennner jo virkelig at de er «feil» kjønn. Ok. Men hvordan kan noen føle det, når det ikke føles på en bestemt måte å være f.eks. kvinne? Hvordan mener du det føles å være kvinne? Jeg er kvinne, men er sikker på det føles annerledes å være kvinne for de fleste andre kvinner, enn sånn det føles for meg. Forskning viser jo også at det er større ulikheter i hjernen innenfor hvert kjønn enn mellom kjønnene. Er det å dømme noen å mene at ingen kan vite nøyaktig hvordan det føles å være noen de ikke er? Endret 2. juli av Tartufo 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #213 Skrevet 2. juli Tartufo skrev (10 timer siden): Hvorfor misforstå med vilje, i stedet for å diskutere saklig? Vedkommende du siterer har jo forklart deg hva hun mente, og jeg tror du egentlig forsto det hele tiden. Jeg tok beskrivelsen din bokstavlig. Delvis for å understreke at beskrivelsen din faktisk ikke dekker alle kvinner selv når du ikke regner transkvinner som kvinner siden du åpenbart av en grunn jeg ikke skjønner har veldig behov for å hamre inn at transkvinner ikke er kvinner. Og delvis for at jeg helt alvorlig faktisk føler meg ekskludert og ikke regnet som kvinne når du kommer med en sårende særlig sa det ikke få mens og barn i utganspunktet har fått meg til å føle meg mindre kvinnelige lenge før kommentaren din pirker borti det vonde med å ikke leve opp til hva enkelte mener en kvinne er. Anonymkode: dbdfb...96d 2
Tartufo Skrevet 2. juli Forfatter #214 Skrevet 2. juli (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tok beskrivelsen din bokstavlig. Delvis for å understreke at beskrivelsen din faktisk ikke dekker alle kvinner selv når du ikke regner transkvinner som kvinner siden du åpenbart av en grunn jeg ikke skjønner har veldig behov for å hamre inn at transkvinner ikke er kvinner. Og delvis for at jeg helt alvorlig faktisk føler meg ekskludert og ikke regnet som kvinne når du kommer med en sårende særlig sa det ikke få mens og barn i utganspunktet har fått meg til å føle meg mindre kvinnelige lenge før kommentaren din pirker borti det vonde med å ikke leve opp til hva enkelte mener en kvinne er. Anonymkode: dbdfb...96d Det er ikke jeg som har skrevet det du beskriver! Jeg mener selvsagt at alle som er født kvinner ER kvinner, enten de mangler det ene eller det andre, har en diagnose, eller er medisinske unntak. Det tror jeg vedkommende du sikter til også mener. Kvinner skal i utganspunktet kunne bli gravide, derfor kan de gå til utredning hos lege for å finne årsaken til hvorfor de ikke blir gravide. Menn som ikke blir gravide, trenger ikke gå til utredning for å finne årsaken. Årsaken er at de er menn, og menn kan ikke bli gravide. Det er biologiske forskjeller på kvinner og menn, selv om det finnes unntak. Igjen: Jeg har aldri skrevet at kvinner som ikke menstruerer eller ikke kan få barn, ikke er kvinner! Mennesker har ti fingre og ti tær, men mennesker som av ulike årsaker ikke har det, er selvsagt også mennesker. Håper du lever et godt liv, selv om du ikke kan få barn selv. Det finnes jo også andre måter å få barn på, om du har et høyt ønske om det. Jeg har ikke et behov for å hamre inn at transkvinner ikke er kvinner. Alle fortjener respekt og alle skal få leve som de ønsker. Det jeg prøver å få fram, er at fokus på kjønnsidentitet, og å fortelle barn/unge at de kan føle seg som et annet kjønn enn det de er født som, ikke kun har positive konsekvenser. Fokus på ikke-biologiske forskjeller mellom menn og kvinner kan føre til mindre mangfold innenfor hvert kjønn. Barn/unge som ikke er kjønnsstereotype, kan føle at de ikke lever opp til samfunnets forventninger i forhold til kjønnet de er, og derfor tro at de er født i feil kropp. Endret 2. juli av Tartufo 2 1
Memorangen Skrevet 2. juli #215 Skrevet 2. juli Tartufo skrev (1 time siden): Ok. Men hvordan kan noen føle det, når det ikke føles på en bestemt måte å være f.eks. kvinne? Hvordan mener du det føles å være kvinne? Jeg er kvinne, men er sikker på det føles annerledes å være kvinne for de fleste andre kvinner, enn sånn det føles for meg. Forskning viser jo også at det er større ulikheter i hjernen innenfor hvert kjønn enn mellom kjønnene. Er det å dømme noen å mene at ingen kan vite nøyaktig hvordan det føles å være noen de ikke er? Du kan jo ikke vite at det ikke føles på en bestemt måte for mange å faktisk være kvinne. Dette blir jo utrolig vanskelig og hypotetisk å diskutere. Jeg sier ikke at du dømmer noen, men jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dette. Skal vi forby operasjoner/hormoner/hjelp for kjønnsinkongruens? 1
Tartufo Skrevet 2. juli Forfatter #216 Skrevet 2. juli (endret) Memorangen skrev (23 minutter siden): Du kan jo ikke vite at det ikke føles på en bestemt måte for mange å faktisk være kvinne. Dette blir jo utrolig vanskelig og hypotetisk å diskutere. Jeg sier ikke at du dømmer noen, men jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dette. Skal vi forby operasjoner/hormoner/hjelp for kjønnsinkongruens? Nei, jeg kan ikke vite hvordan andre kvinner føler. Selv om jeg føler meg sikker på at jeg er annerledes enn de fleste, så er det kun min subjektive oppfatning. Alle vet kun hvordan det er å være den de er, og det er nettopp derfor jeg stiller spørsmål ved hvordan noen kan vite at de føler seg som et annet kjønn. Jeg synes det bør være mindre fokus på kjønnsidentitet og at det er ikke-biologiske forskjeller på kvinner og menn. Forskning viser at det er større forskjell i hjernen innenfor hvert kjønn, enn mellom kjønnene. Derfor blir det feil å knytte identitet til kjønn. Alle har sin egen identitet uavhengig av kjønnet de er. Mindre fokus på kjønnsidentitet/sosialt kjønn, og mer fokus på at alle er ulike, også innenfor hvert kjønn, vil kanskje føre til at færre tror at de er født i feil kropp. Jeg synes i utganspunktet at det er en dårlig løsning å behandle og operere fysisk friske kropper. Siden det ikke er noe fysisk galt ved personer med kjønnsinkongriens, er dette en diagnose det er vanskelig å fastsette. Utviklingen vi ser i dag skjer uten at mange stopper opp og ser de negative konsekvensene. Derfor ser heller ikke like mange etter andre løsninger og annen hjelp til personer som ikke føler seg hjemme i egen kropp. Usikre barn/unge trenger å høre at de er perfekte som de er, ikke at noe kan være feil med dem. Endret 2. juli av Tartufo 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #217 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 0.49): Det er faktisk oss selv som har definisjonsmakten. Ord forandrer betydning hele tiden, noen ganger blir de mer omfattende, andre ganger mer snevert. Det finnes folk som studerer dette på fulltid og det kalles etymologi. «Gay» betydde opprinnelig «glad». Det ble brukt som navn på personer. Idag betyr det «homofil». Anonymkode: 8f764...d1d Men man kan ikke definere bort noe som er fakta. Du kan ikke kalle en tispe hannhund og prøve å pare denne hunden med en annen tispe for å få valpekull, for så å bli overrasket over at det ikke kom noe. Men jeg forstår poenget hos menn som ønsker seg inn på kvinneområder - mange menn hater at kvinner fikk rettigheter etter feminismens inntog, og ønsker å bevise at menn er bedre en kvinner i alt, for eksempel i idrett, også på kvinners arenaer. Heldigvis går verden tilbake til normalen: https://www.bbc.com/news/articles/cy4yy4dv2dyo https://swimswam.com/penn-reaches-title-ix-resolution-with-trump-administration-thomas-school-records-now-erased/ Mens Norge skal være progressiv, og det går på bekostning av kvinners trygghet: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/transpersoner-domt-for-voldtekt-kvinnefengsel-eller-strafferabatt/s/5-95-2450540 Denne såkalte "kvinnen" brukte sin penis til å begå overgrep, og har nå muligheten til å ta denne overgrepspenisen inn i kvinnefengsel for å begå flere overgrep. Dette skal man liksom godta. Anonymkode: 1fc8c...bb1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #218 Skrevet 2. juli Memorangen skrev (17 minutter siden): Du kan jo ikke vite at det ikke føles på en bestemt måte for mange å faktisk være kvinne. Dette blir jo utrolig vanskelig og hypotetisk å diskutere. Jeg sier ikke at du dømmer noen, men jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dette. Skal vi forby operasjoner/hormoner/hjelp for kjønnsinkongruens? Det gjør jo ikke det. For oss som ER kvinner, så er det ikke noe som heter "å føle seg som kvinne". Da må man anta at alle kvinner føler seg likedan. Det gjør vi altså ikke. Jeg har flere venninner som føler seg og oppfører seg helt annerledes enn meg. For eksempel så får jeg aldri PMS, jeg har alltid sexlyst, jeg bryr meg ikke om smykker, interiør, negler og lignende. Er det da slik at det "føler meg som mann" fordi jeg ikke har PMS eller kvinnelige interesser, og burde egentlig skifte kjønn til mann? Hva med min mekanikervenninne som hater husarbeid og elsker å skru motorsykler - føler hun seg som en mann og er født i feil kropp? Eller har disse woke-folkene snevret kjønnskategoriene så mye inn, at ingen kommer til å passe inn i dem snart? På 1970-tallet kunne gutter gå med hæler, sminke og langt hår (puddelrock, hippie osv), uten at de ble puttet i kategorien "født i feil kropp" eller "oppfører seg/føler seg som en kvinne". Så har man snevret inn kjønnskategoriene mer og mer. Hvorfor? Anonymkode: 1fc8c...bb1 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #219 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men man kan ikke definere bort noe som er fakta. Du kan ikke kalle en tispe hannhund og prøve å pare denne hunden med en annen tispe for å få valpekull, for så å bli overrasket over at det ikke kom noe. Men jeg forstår poenget hos menn som ønsker seg inn på kvinneområder - mange menn hater at kvinner fikk rettigheter etter feminismens inntog, og ønsker å bevise at menn er bedre en kvinner i alt, for eksempel i idrett, også på kvinners arenaer. Heldigvis går verden tilbake til normalen: https://www.bbc.com/news/articles/cy4yy4dv2dyo https://swimswam.com/penn-reaches-title-ix-resolution-with-trump-administration-thomas-school-records-now-erased/ Mens Norge skal være progressiv, og det går på bekostning av kvinners trygghet: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/transpersoner-domt-for-voldtekt-kvinnefengsel-eller-strafferabatt/s/5-95-2450540 Denne såkalte "kvinnen" brukte sin penis til å begå overgrep, og har nå muligheten til å ta denne overgrepspenisen inn i kvinnefengsel for å begå flere overgrep. Dette skal man liksom godta. Anonymkode: 1fc8c...bb1 De fleste transkvinner driver verken med idrett eller voldtekt. Det du gjør nå er cherry picking av ekstremt sjeldne tilfeller og så skjærer du alle over én kam. Det er så misvisende at det blir flaut. Anonymkode: 8f764...d1d 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #220 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste transkvinner driver verken med idrett eller voldtekt. Det du gjør nå er cherry picking av ekstremt sjeldne tilfeller og så skjærer du alle over én kam. Det er så misvisende at det blir flaut. Anonymkode: 8f764...d1d Nei. Det jeg gjør, er å vise konsekvenser av frislipp for å identifisere alle som vil, som kvinner. Det er selvfølgelig ikke misvisende, særlig ikke for kvinnene som blir berørt. Hadde du som innsatt i et kvinnefengsel syntes det var fint at du måtte dele dusj, garderobe og lufteområdet med en person med penis, som personen brukte for å begå gjentatte overgrep? Anonymkode: 1fc8c...bb1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå